Page 5 of 10

egr putsattu edelleen nykii

Posted: 10.7.2008 10:23
by sami/golf tdi
no nyt tein itse tutkimuksia la liikuttelin sitä egr venttiilin vartta käsin ja mitä enemmän sitä sisälle painoin sitä huonommin moottori kävi ja lopulta sammui...et kyl vika on siinä...ja sit kun tyhjäkäynti alko vaeltaa menin kattoo liikkuuko se egr venttiilin kara ja se se meni edestakasin koko ajan...alipaine sitä tod näk ohjaa

Posted: 13.7.2008 22:20
by Pasi Häkli
sami/golf tdi:
Mahdatko tarkottaa sitä sammutusläppää? Sijaitsee siinä jakopään puolella heti sen kumisen ahtopaineletkumutkan kanssa..
Siinä on se tanko siihen alipainekelloon... Jos sen käsin painat pohjaan niin ei taatusti moottori käy kun se ei saa ilmaa :lol:

alipaine

Posted: 14.7.2008 8:26
by sami/golf tdi
just sitä tarkoitin ja kun sen tangon ihan sisään painoin auto sammu...ja silloin kun tyhjäkäynti vaeltaa se tanko seilaa edestakaisin

Posted: 17.7.2008 16:52
by Section6
Autossa älytön virran vajaus. Valot himmenee kun laittaa parkissa puhaltimen päälle ja toisin päin että puhallin hiljenee kun laittaa vaikka peruutusvaihteen päälle. Tuntuu että kulkeekin pirteemmin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.

Pitäisi akku tarkastaa ensin, että missä kunnossa. Mitäs sitten?

Posted: 17.7.2008 19:13
by DJDH
Vaikkapa maadoitus ja positiivisen akunkengän kunto/putsaus, kaapeleiden kunto. Latausjännitteen mittaus yleismittarilla. Pitäisi löytyä ainakin 13,7v.

Posted: 17.7.2008 21:28
by Section6
Onkohan sitä niin laiska vai eikö sitä oikeasti menoiltaan kerkeä tämmöistä pikkujuttuakaan tarkastamaan.. :oops:

Posted: 18.7.2008 6:41
by Nixu
Ja ilmastointihan syö aina autosta hieman tehoja.Eli se on ihan normaalia,että menee pirteämmin kun ei ole päällä.Pienempitehoisissa autoissa sen vielä huomaa hyvin :wink:

Posted: 18.7.2008 10:35
by Pasi Häkli
Itellä ei oo edes käyny mielessä ottaa ilmastointia pois päältä jos esim koittaa jotain varttimailia tms. Täytyypä joskus kokeilla paljonko vaikuttaa. Joutokäynnillä tulee 0,2 litraa enempi kulutusta ajotietokoneen mukaan että kyllä se hitusen vaikuttaa.

Posted: 18.7.2008 10:46
by jmr
Käsittääkseni ilmastoinnissa on joku automaatti että kytkeytyy hetkeksi pois kun poljet kaasun pohjaan.

Posted: 18.7.2008 10:50
by Pasi Häkli
Tohon en kyllä ihan heti usko...

Posted: 18.7.2008 11:08
by jmr
Pasi Häkli wrote:Tohon en kyllä ihan heti usko...
No ota selvää :D

Posted: 18.7.2008 11:26
by Pasi Häkli
Ku viitsis :D Kyllä sen saisin selville kun kävisin töistä lainaamassa testeriä. En vaan taida jaksaa :lol:

Posted: 18.7.2008 11:54
by jmr
En muista lukiko se ohjekirjassa vai mistä lähteestä sen bongasin, mutta muutkin tuntuu viljelevän samaa legendaa.

Posted: 18.7.2008 13:10
by Basu
Täällä ainakin otetaan etenkin moottoritiellä ohittaessa ilmastointi pois käytöstä juuri sen hetkellisen (suuren) kulutuksen vuoksi.
En ole kuullutkaan tuollaisesta että tarpeeksi kun painaa kaasua, niin ilmastointi menisi automaattisesti pois päältä. Innolla siis odotan vaikka Pasin testausta. :D

Posted: 18.7.2008 15:10
by Kemizti
Komppaan kyllä jmr:n mielipidettä.. (olisko sitten joku muinaisjäänne ominaisuus näissä ilmastoiduissa III-koppasissa)

Posted: 18.7.2008 20:45
by DJDH
Onhan noita ollut, mm. 850 volvossa oli. Eipä taida volkkareissa muut kuin climatronicit sammua lämä tiskissä, jos nekään? Faijan passatissa oli kyllä tuo toiminto aikanaan toisinpäin, eli ilmastointi toimi ainoastaan sillon kun oli lämä tiskissä :lol: Asia korjaantui myöhemmin uudella puhaltimen moottorilla.

Posted: 18.7.2008 23:11
by Pasi Häkli
Uskallan aika vahvasti epäillä että ilmastoinnin kompura ei välitä pätkän vertaa kaasupolkimen asennosta :lol:

Posted: 6.8.2008 22:12
by Section6
Section6 wrote:Autossa älytön virran vajaus. Valot himmenee kun laittaa parkissa puhaltimen päälle ja toisin päin että puhallin hiljenee kun laittaa vaikka peruutusvaihteen päälle. Tuntuu että kulkeekin pirteemmin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.

Pitäisi akku tarkastaa ensin, että missä kunnossa. Mitäs sitten?
Auto kävi eilen Laakkosella sähkömiehen tarkastelussa pari tuntia, mitään vikaa ei löytynyt mutta tuntuu nyt toimivan paremmin. Kai jossain oli jotain kosketushäiriötä kun se availi niitä.
Vielä tänään huomasin kun valoihin menin niin puhallin hiljeni hetkeksi ja näin kun valot välähti, edessä olevan pakun perästä.

Posted: 9.8.2008 21:38
by Section6
^Nyt kun olen alkanut tiedostamaan tuota oiretta enemmän niin olen liittänyt valojen välähdyksen ja puhaltimen härön jarrun painamiseen. Voisikohan se jarruanturi mikä siellä jalkatilassa onkaan häröillä tuolleen?

Toinenkin asia mikä tukee tuota anturiteoriaa on kun meillä oli firmassa ennen LT josta meni jokin vastaava jarruanturi ja siitä hävis välillä turbo ja se sammuili tai ei sammunut avaimesta sammuttamallakaan.

Posted: 10.8.2008 9:06
by Pasi Häkli
^ Nuo viat ei kyllä mitenkään voi liittyä jarruvalokatkasijaan...

Posted: 10.8.2008 23:08
by Section6
Pasi Häkli wrote:^ Nuo viat ei kyllä mitenkään voi liittyä jarruvalokatkasijaan...
Mutta jos kerran LT:ssä oli tuollainen ihmevika niin miksei myös tuossa minunkin..? Kuopion Laakkosella ne LT:n tutkivat eivätkä eka löytäneet mitään.

Oiskos sulla heittää mitä kannattaisi lähteä tarkastelemaan seuraavaksi, tänäänkin hävisi tehot mutta ne palasi bootin jälkeen. Ei meinannut tyhjällä autolla ja tyhjä kärri perässä kiihtyä edes kolmosella 80 vauhtiin. :shock:

Laakerit

Posted: 26.8.2008 11:38
by Mara
125000 km kesti etupyörän laakeri, kun se melun takia piti vaihtaa, välystä ei vielä ollut. Laakeri 67,40 ja työ 115,83 merkkihuollossa tehtynä. Toinenkin etupyörä ääntelee vähän, joten pian siihenkin on vaihdettava laakeri.
Jarrupalat ovat vielä alkuperäiset

Posted: 27.8.2008 10:47
by Tona
Tyhjäkäynti seilaa, samoten jos ajaa vakionopeudensäätimellä niin pientä nykimistä havaittavissa koko ajan. Mistähän moinen?

Posted: 25.9.2008 20:06
by Section6
Nyt löytyi pitkään vaivannut ärsyttävä sähkövika. Vetokoukun pistorasiassa oikosulku.

Posted: 7.10.2008 20:06
by zfyi
Eli autona on golf variant 1.9tdi tiptronic 85kw -01, kilometrejä takana n. 200tkm

Tällä hetkellä päällä olevat viat:

- Climatronic puhallus teho erittäin heikko
- Penkinlämmittimet ei toimi
- Apparin etupyörän laakeri rahisee kääntäessä
- Paljon nitinöitä, natinoita ja kolinoita alustassa
- Jäähdytinnesteen tasosta valitellut kylmällä kelillä (vaikka nestettä on)
- Välillä kylmänä iskiessä D:n sisään niin vetää tyhjää (keppiä edes takas veivaamalla löytyy veto taas)
- Tiptronicci välillä tuntuu luistavan, vaihtaa välillä paukkuen, täristää kiihdyttäessä ja arpoo vaihteita välillä (aika entinen varmaan) :lol:
- Apparin oven "kytkin" ei toimi (ei valot syty yms jos apparin oven avaa)
- Etulevyt täristää jarruttaessa, vaikka vähän aikaa sitten vaihdettu... jarruteho muutenkin heikko
- Muutaman kerran ajonesto käynnistäessä temppuilut ja auto sammunut samantien

Tässä nyt jotain mitä tulee nopeesti mieleen...

Posted: 8.10.2008 8:10
by Alkaline
Tona wrote:Tyhjäkäynti seilaa, samoten jos ajaa vakionopeudensäätimellä niin pientä nykimistä havaittavissa koko ajan. Mistähän moinen?

olisko huono kytkentä eculla ja siksi nytkyttelee?

Posted: 8.10.2008 9:22
by Tero Häkli
kaukaa tuolta ylhäältä haettua mut mersuissa on kans sitä sydeemiä et ilmastointi menee pois päältä ku lämä tiskissä ajaa :twisted:

Posted: 22.11.2008 9:27
by Brode
Huomenia! Onnistuihan rekkautuminen tälle sivustolle vihdoinkin!!!

Omassa kulkimessani('02 1.6 Golf Variant Trendline, aj.n.150tkm) ilmenneitä ongelmia/vikoja:

-Startatessa kuuluu ylimmäräinen ääni,vissiin poistuu startin rasvauksella,

-Puhaltimen moottori vinkuu,miten on foorumilaiset tuon ongelman korjanneet ja mitä maksoi? Vissiin menee moottori vaihtoon vai onko muuta keinoa saada tuo ääni pois..??

-Taustavalot lämmönsäätimen,puhalluksen nopeuden ja puhalluksen suunnan säätimien takaa paloi,onkos siitä kellään tietoa miten iso ja kallis korjaus tuo on? Tämä vika kyrpii,ilmastoinnin ja ilmankierron-napin merkkivalot palaa kyllä.

Parin viikon päästä menossa 150tkm:n huoltoon jossa vaihdetaan eteen levyt samalla ja ajattelin laitattaa nuo pikkuviat kuntoon,mikäli on kohtuu hintaista..?

-B-

Posted: 22.11.2008 13:34
by DJDH
Brode wrote: -Startatessa kuuluu ylimmäräinen ääni,vissiin poistuu startin rasvauksella


-Taustavalot lämmönsäätimen,puhalluksen nopeuden ja puhalluksen suunnan säätimien takaa paloi,onkos siitä kellään tietoa miten iso ja kallis korjaus tuo on? Tämä vika kyrpii,ilmastoinnin ja ilmankierron-napin merkkivalot palaa kyllä.
- Bendixin tarkastus ja rasvaus. Voi olla hivenen jäykkä, niin jää startatessa kiinni.

- Puhallusnopeuden namiskasta (se keskimmäinen) papukaijapihdeillä kiinni ja nyppäys, niin se lähtee irti. Voipi laittaa fylliä väliin, niin pihdit ei tee namiskaan jälkiä. Takana on yksi poltin, mikä lähtee vaikkapa sopivalla letkunpätkällä nyppäsemällä irti. Siis painat sen letkun siihen polttimeen ja vedät ulos. Uusi poltin menee samalla tavalla paikalleen ja namiska painamalla. Katsot vaan että menee oikeaan asentoon. Kirveelläkään en muista minkä tyyppinen se poltin on.

Posted: 22.11.2008 16:42
by Pekka H
Startin rääkyminen on ominaisuus. Mulla on huutanu se siitä lähtien ku auton ostin mutta toimii edelleen. Viimeksi tänään sain osakseni kummastuneita :shock: katseita Oulussa parkkihallissa ku auton käynnistin.

Tuon lämmönsäätimen taustavalon vaihdoin tuossa taannoin, minäkään en muuta muista ku että se oli semmonen tosi pikkunen polttimo.

Posted: 22.11.2008 19:22
by Pasi Häkli
Ei se startin rääkyminen ole ominaisuus, vaan vika. Yleinen sellanen kylläkin.

Posted: 22.11.2008 19:23
by Pasi Häkli
DJDH wrote:Kirveelläkään en muista minkä tyyppinen se poltin on.
1,2w lasikantapolttimo.

Kovasti kiitoksia!

Posted: 23.11.2008 9:44
by Brode
Kiitos ja kumarrus näistä vastauksista,täytyy kokeilla tuon taustavalon vaihtoa jahka emo kotiutuu ja löydän sopivan polttimon.

Vielä tuo puhaltimen ujellus,miten sen kanssa? Siihen jos saisi vastauksen vielä niin olisin iloinen ja kiitollinen :)

Posted: 23.11.2008 9:48
by Pasi Häkli
Voi sen irrottaa ja yrittää voidella laakereita, mutta en tiedä moniko on onnistunut saamaan sen hiljaseksi...?

Posted: 24.11.2008 10:45
by Section6
Section6 wrote:
Section6 wrote:Autossa älytön virran vajaus. Valot himmenee kun laittaa parkissa puhaltimen päälle ja toisin päin että puhallin hiljenee kun laittaa vaikka peruutusvaihteen päälle. Tuntuu että kulkeekin pirteemmin kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.

Pitäisi akku tarkastaa ensin, että missä kunnossa. Mitäs sitten?
Auto kävi eilen Laakkosella sähkömiehen tarkastelussa pari tuntia, mitään vikaa ei löytynyt mutta tuntuu nyt toimivan paremmin. Kai jossain oli jotain kosketushäiriötä kun se availi niitä.
Vielä tänään huomasin kun valoihin menin niin puhallin hiljeni hetkeksi ja näin kun valot välähti, edessä olevan pakun perästä.
Lopullinen vika olikin takavalon pohjalevyn hapettuminen. Tai ei enää ole ainakaan häröillyt valot ja puhaltimet.
Jos ja kun IV golfissa takapissapoika vuotaa konttiin, voiko sitä pesunestettä millään päästä vasemman puolen takavalon sisälle?

Oli muuten taas polttanut moottorinlämpötila-anturinkin.. Mikähän ihme senkin poltti jo toisen kerran 6kk sisällä.
Nyt on uusi anturipaikallaan ja eikä tahdo lähteä kunnolla käyntiin lämmitettynä, kylmänä lähtee kuin palmun alta.

Posted: 30.11.2008 21:48
by G0lf IV
Mistä mahtaa johtua satunnaisesti startatessa sellainen kova inahdus ääni? Ääni kuuluu ehkä noin 10-15 käynnistyksen välein.

Posted: 5.12.2008 14:12
by Teutori
Golf Variant -02 1.9TDI 96kW, ostettaessa 112tkm, nyt 1,5v myöhemmin 160tkm.

Tuulilasi vaihdettu, nykyinen ei vw-lasi on kestänyt jo useammankin kiven/nastan ilman säröjä. Ilmastoinnin kylmäaineet lähti harakoille putkirikon takia. Kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu ja puolen vuoden päästä taas uudestaan... Silloin tosin "vain" kytkin + työsylinteri ja pääsylinteri. Oli sylinteristä vuotanut kytkimeen, joka pilasi myös kytkinpaketin. Sama vika ilmeisesti ensimmäiselläkin kerralla, eivät ilmeisesti huomanneet sylinterin vuotoa.

Uusimpana vikana vasemman puolen kaikki vilkut jäivät palamaan. Ränkkäilyn jälkeen toimivat taas, tästä episodista seurauksena nyt ei toimi takarekkarivaloista vasemman puoleinen. Olisiko ko valon oikosulku voinut aiheuttaa vilkkuihin tuon?

Posted: 8.12.2008 18:50
by Section6
Teutori wrote:Golf Variant -02 1.9TDI 96kW, ostettaessa 112tkm, nyt 1,5v myöhemmin 160tkm.

Tuulilasi vaihdettu, nykyinen ei vw-lasi on kestänyt jo useammankin kiven/nastan ilman säröjä. Ilmastoinnin kylmäaineet lähti harakoille putkirikon takia. Kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu ja puolen vuoden päästä taas uudestaan... Silloin tosin "vain" kytkin + työsylinteri ja pääsylinteri. Oli sylinteristä vuotanut kytkimeen, joka pilasi myös kytkinpaketin. Sama vika ilmeisesti ensimmäiselläkin kerralla, eivät ilmeisesti huomanneet sylinterin vuotoa.

Uusimpana vikana vasemman puolen kaikki vilkut jäivät palamaan. Ränkkäilyn jälkeen toimivat taas, tästä episodista seurauksena nyt ei toimi takarekkarivaloista vasemman puoleinen. Olisiko ko valon oikosulku voinut aiheuttaa vilkkuihin tuon?
Oletko tarkastanut vasemman takavalonpohjan ettei ole hapettunut, mahdollisesti pissapojanletku vuotaessaan voinut hapettaa juotokset.

Posted: 9.2.2009 9:21
by Arskam
1,6 Golf variant -01 hyytyi ajossa, ei jaksa vetää ja ei nosta kieroksia yli 3.5 tonnin. Mitään häiriövaloja ei kuitenkaan pala taulussa. Onko vinkkejä antaa ?

Posted: 9.2.2009 15:31
by DJDH
Käykö kuitenkin tasasesti kaikilla neljällä?

Posted: 9.2.2009 16:45
by Arskam
Tyhjäkäyntiä käy kuin kello, mutta tehot on täysin hukassa.

Posted: 12.2.2009 20:22
by Pasi Häkli
Olisko katista lähtenyt tavarat liikkeelle ja tukkinut putken? Tai katti sulanut. Ei olisi ensimmäinen.

Posted: 13.2.2009 12:54
by Arskam
Ei ole. Tutkin jo sen vaihtoehdon kun itsekkin epäilin sitä.

Posted: 13.2.2009 15:02
by Pasi Häkli
Entäs onko jako hypännyt?

Posted: 14.2.2009 9:45
by Arskam
No niin purin lisää. Ilmeisesti AZD on kahdella katilla ? Otin koko putken irti ja niinhän siellä laippaliitoksen yläpuolella näkyy verkkopallo joka oli osittain sulanut. Ei ihme että tukkii koko putken :)

Posted: 15.2.2009 21:05
by Pasi Häkli
Dodii, hyvä että vika löyty.

Posted: 18.2.2009 19:44
by tomiv
täällä kans 1.6 04 golf variant auto ollu 4k ja pientä vikaa on ollu!
mm.jarrut tärisytti jarruttaessa vika loppu kun avasivat liikkeessä ja puhdistivat mut jarrut vielä vähän kahisee
sit kun ajo kuoppaan tai töyssyyn niin sit kolahteli apparinpuolellla vika oli josain puslassa mikä myös meni takuun piikkii!
mut sit joulukuussa oli aamulla akku loppu kävin suoraan ostamassa uuden akun kunnes tammikuun alussa oli taas akku tyhjä kävin takuuseen vaihtamassa uuden akun ja mittailin mittarilla joka aamu n.viikon ajan ja virta väheni kokoajan sit ei tullu muuta mielen et sen on pakko olla 1f konkka peräkontissa mikä purkaa akkua jotenkin? otin sen pois jolloin rupesi pitämään virtaa n.12.70v et ainakin nousi virta akussa kun mittasin seuraavana päivänä.
nyt sit oli viime viikonloppuna taas akku tyhjä!!! otin näytön edestä irti sekä sulakkeen virtajohdoista eli sen takana on mankka niskatuki näyttöx2 ja singnaali vahvistaja näytöille.
kaikki on kytketty kunnolla liittimien kanssa! sit pistin paksumman maajohdon suoraan akulta runkoon mut sen ei pitäisi kyl vaikuttaa mitenkään.
etunäyttö lähtee päälle suoraan kun laittaa virran päälle mut nyt sekin on pois!
tänä aamulla oli virta 12.36v et olen täs mittailu parina päivänä aamuisin ennen kun lähen töihin!!!

olisiko täällä tietäjiä jotka voisivat antaa neuvoja mistä vois vikaa tutkia ja sori kun tästä tuli romaani :D
muuten olen ollu tyytyväinen golfiin

Posted: 20.2.2009 10:30
by Arskam
Onko muuten paha operaatio toi pakosarjan irroitus. Pakko kysyä tyhmiä, mutta ilmeisesti moniurahihna pitää irroittaa, samoin laturit yms. Onko vinkkejä antaa, jottei tulis turhaa purkamista tehtyä eikä sutta ja sekundaa :)

Posted: 24.2.2009 15:39
by tomiv
eikö ole ketään jolla olisi tietoa golffin mahdollisesta sähköviasta?
tossa on tietoa paririviä takaisin päin

Posted: 1.4.2009 18:54
by terz1
mun 1.9 tdi vuodelta 2001 kävi viikko sitten jakopääremontissa jonka aikana autosta katosi tehot.
just ja just pääsee satasen vauhtiin, jos varaa tarpeeksi aikaa!
vikakoodina näkyy liian alhaiset ahtopaineet.
samana iltana sitten huomasin että tyhjäkäynnillä jarrupoljin muuttuu kivikovaksi kun kerran- kaks polkasee... liittyneekö toisiinsa nämä asiat, en tiedä?
ilmamassamittaria odoteltiin viikko ja lopulta sekään ei tuonut apua tilanteeseen... huomenna kai alamme tarkastelemaan johtoja... :?
kaikki vinkit tervetulleita ja onpa kiva tällänen foorumi... :P