Page 6 of 11

Posted: 30.11.2007 16:45
by Matias Suominen
ylipaila wrote:www.nettiauto.com/1570506

Viimeisessä kuvassa alustasarja juuri asennettu.
Pudonnut vielä lisää tuosta.

Ihan jom.de sivulta tilasin. Ei ollut paha homma.
Kesti tasan kuukauden tilauksesa että tuli.
Kaverilla kesti kaksi viikkoa tilauksesta.
Näyttää ihan passelilta. Onkos katsastuksen kanssa miten? http://www.jom.de/Gewindefahrwerke-102-8817.html nuo taitavat olla säädettävät? Vai luulenko väärin?

OT: Auttoiko tuo "powerfiltteri" mitään? =)

Posted: 30.11.2007 17:29
by ylipaila
Näyttää ihan kivalta juu.
Kerkesin katsastamaan päivää ennen kuin alustasarja tuli niin en tiedä mitä ne siitä tykkää.
Onhan ne säädettävät.
Ei kai se power-filtteri mitään auttanut mutta kaverilla oli ylimääräisenä niin tein laipan ja laitoin paikalleen.
Kyllähän siitä kiva ääni kuuluu.

Itselläni on juurikin sama sarja kuin myynti-osastolla on 3 Golffiin myynnissä.

Posted: 13.12.2007 19:54
by Tero Tanninen
Peräpään kovuutta olen ihmetellyt pidemmän aikaa ja syy selvisi: Jousissa joustovaraa n 10cm. Ei taida olla normaalia. Madallusta 2-3 cm. Jsa sarja on FK highsport. Oisko pitänyt laittaa myös ne sarjan mukana tulleet messinki? holkit vakio juosilautasten yläpäähän lisäksi?? :?

Vai onko ainut mahdollisuus madaltaa lisää... :lol:

Posted: 13.12.2007 20:17
by Tero Paalanen
^Siis joustovara on kymmene senttiä jousi irrallaan vai silloin ku se on paikallaan?
Mulla ainakin on tossa Weitecissä takajouset todella kasassa kun paino on päällä.

Posted: 13.12.2007 20:38
by Tero Tanninen
Paino päällä. Ei tada olla kyl kymmentä senttiä. Se on vaan arvio.. Voi olla 5 senttiä lähempänä.. Pitäis oikein mitata.
Ja jousto on alapäässä...

Posted: 14.12.2007 9:15
by hb81
Asiaa sivuuten hieman.
Käykö esim Leonista iv variantti golffiin alusta?
Eli mitä eroa on HB tolpilla verraten farkkuun.

Posted: 21.12.2007 19:40
by Tero Tanninen
Nii oliko jollain tietoa pitääkö ne FK:n sarjan mukana tulevat takaiskareiden holkit laittaa myös paikoilleen??

Posted: 21.12.2007 21:28
by Tero Paalanen
Mihin väliin ne holkit tulee?

Posted: 22.12.2007 19:50
by Tero Tanninen
Ongelma ratkaistu. Holkit tulee iskareiden yläpäähän jousilautasen "sisään". Estää jousiautasen menemistä alemmaksi kuin normaalisti. Ja jousilautanen ei pääse heilumaan niin paljon.

Posted: 22.4.2008 14:35
by Markus V
Onko kellään JOM:n coilover sarjaa, autovarusteella ois tarjouksessa 349euroa.
korkeussäätö edessä 35-65mm takana 35-65mm Huom! takana sokkasäätö

Posted: 22.4.2008 18:26
by Matias Suominen
Markus Petteri Vilén wrote:Onko kellään JOM:n coilover sarjaa, autovarusteella ois tarjouksessa 349euroa.
korkeussäätö edessä 35-65mm takana 35-65mm Huom! takana sokkasäätö
Juu, passatista löytyy JOMin säädettävä setti. Ihan asiallinen ollut, mitä nyt takapää on liian löysä (painuu aika paljon samantien kun tulee vähänkin painoa) Maksoin muistaakseni noin 280 euroa toimituskuluineen kun tilasin suoraan tehtaalta ;)

Kuvia: http://www.variantclub.fi/index.php?id= ... 7&path=0,7

Posted: 22.4.2008 18:52
by Markus V
Matias Suominen wrote:
Markus Petteri Vilén wrote:Onko kellään JOM:n coilover sarjaa, autovarusteella ois tarjouksessa 349euroa.
korkeussäätö edessä 35-65mm takana 35-65mm Huom! takana sokkasäätö
Juu, passatista löytyy JOMin säädettävä setti. Ihan asiallinen ollut, mitä nyt takapää on liian löysä (painuu aika paljon samantien kun tulee vähänkin painoa) Maksoin muistaakseni noin 280 euroa toimituskuluineen kun tilasin suoraan tehtaalta ;)

Kuvia: http://www.variantclub.fi/index.php?id= ... 7&path=0,7
Onkos tolpat mitä materiaalia? eli pystyykö säätämään useammin kun kerran ettei ruostu/jumitu kierteet? :D

Posted: 22.4.2008 20:36
by Jake77
Onko kokemuksia konin sarjasta? Suht kallis kiinteäksi ~700e paikallisessa liikkeessä.. Miettinyt kans tuota Jomin sarjaa, mutta voiko halvalla saada hyvää? Hiukan epäilyttää ja jos lasketaan autoa niin huonolla setillä menee koko auto pilalle..

Posted: 22.4.2008 20:37
by Sami Jalonen
Hmm.. Jomilla olis passattiinki 314,96€ toi sarja.. :) Paljonhan on postit?

Posted: 30.5.2008 15:59
by Jake77
Onko vielä Jommit toiminu? Itelle tulis kans tuollaiset Jomin coil-overit. Oli Saksassa tarjouksessa 279,95e ja rahti 26e kun ei maksanu sinne suoraan vaan UPSille. Onneksi kaveri tilasi samalla tavaraa niin rahdit puoliksi. Olis pitäny tänään tulla, mutta en tiedä moneenko noi upsin miehet ajelee paketteja. No, maanantaina sitten.. Olis vaan saanu ny v-lopun aikana alle ku ens viikko on taas iltavuoro niin ei jaksa alkaa aamulla tuhertaa niitä alle..

Posted: 1.6.2008 13:06
by Matias Suominen
Jake77 wrote:Onko vielä Jommit toiminu? Itelle tulis kans tuollaiset Jomin coil-overit. Oli Saksassa tarjouksessa 279,95e ja rahti 26e kun ei maksanu sinne suoraan vaan UPSille. Onneksi kaveri tilasi samalla tavaraa niin rahdit puoliksi. Olis pitäny tänään tulla, mutta en tiedä moneenko noi upsin miehet ajelee paketteja. No, maanantaina sitten.. Olis vaan saanu ny v-lopun aikana alle ku ens viikko on taas iltavuoro niin ei jaksa alkaa aamulla tuhertaa niitä alle..
Onhan ne toimineet. En ole edes paljoa säälinyt ajoa alustan kanssa :) Hintaisekseen ihan OK-kamaa (ainakin tähän mennessä)

Posted: 3.6.2008 0:39
by Jake77
Mitenkäs ku tänään tuli sarja niin taakse ei tullut mitään säätö juttuja mukana eli takaa putosi n. 65mm. Tuon sarjan piti olla säädettävä edestä ja takaa..

Tuossa kopio sivuilta mitä sanotaan:

Gewindefahrwerke

Typ: 3BG
Motor: 1.8/ 1.8T/ 2.0/ 2.3 V5/ 2.8 V6/ 1.9TDi/ 2.5 Tdi V6 inkl. Variant
Baujahr: 11.00-05
.Tieferlegung VA mm: 30-65
Tieferlegung HA mm: 30-60
VA: Gewinde-Federbein
Gewindehülse mit Spezialfeder (nicht verstellbar) und Sportstoßdämpfer (gelb) HA
mit TÜV

Mitä järkeä pelkästään edessä säätö jos takana tippuu jo maksimit? Mistä saa puuttuvat osat hommattua, että sais vähän vielä nostettua ylemmäksi autoa?

Posted: 3.6.2008 0:52
by Lassi Jyrkkänen
Samanlainen tapahtu ittelläni Eibach Pro-Street -sarjan kanssa ( säädettävä edestä ja takaa 35-65mm), säädöt on mutta maksimiasennossakin takapää tipahti paljon raaemmin, koska tolpat oli vakkareita 20-30mm lyhyemmät ( en muista tarkkaa mittaa ) mutta selvästi lyhemmät. Tämän vuoksi edessä joutu tiputtaa n. 55mm ettei keula ole ylempänä ku takapää, takapäässä se minimi madallus 35mm + 20mm lyhyemmät iskarit, eli suurinpiirtein tasapainossa 55/55.
Eli tuosta säädöstä takana ei ole itsellenikään mitään hyötyä, esim. talveksi vois nostaa tms...

Posted: 3.6.2008 0:55
by Jake77
Just.. On nää v..un hienoja keksintöjä.. Voipi olla, että lähtee alusta myyntiin ja ostaa tilalle joku kiinteä -40 sarja.. Kuinka noissa KW:n sarjoissa on tuo takapään säätö?

Niin ja mulla on edestä nyt -70. Turha ajatella menevän katsastukseen noilla ku maavara max. 5cm..

Posted: 3.6.2008 0:59
by Lassi Jyrkkänen
Emännän boraan ollaan kans suunnittelemas madallusta, siihen laitan kyllä kiinteän 35/35 sarjan. Onhan tuolla Eibachilla kyllä toisaalta mukava ajaa ettei pidä moittia mutta perän ei olis tarvinnu laskia niin rajusti.

Aika mukavasti tuo 70mm...

Posted: 3.6.2008 7:03
by Jake77
Juu ja ensimmäisen alaslaskun jälkeen oli -100mm edessä.. Oli tontissa, mut ei olis kyl pystyny ajaa..

Posted: 3.6.2008 8:09
by kotka
Kokeilkaapa muutkin vaikka tuota Kitupiikin Premium- settiä.. Ei ainakaan hinta ole paha, vaikka joka vuosi vaihtaisi. Itselläni toimi säädöt talven jälkeen ilman ongelmia, kun pudotin taas kesäkorkeuteen...
Etu- ja takapäätä saa säädettyä aika helposti, ja riittävästi kumpaankin suuntaan.
Takapää taitaa tippua minimissään noin 30mm, että pääsee ihan hyvin talvellakin. Kesällä sitten kaikki madallukset kehiin, niin taitaa päästä alkuperäistä n. 95mm alemmas (<- tämä takapään osalta..)
Etupäätä voi liikutella n.150 mm luokkaa, eikä ainakaan auton rakenteet anna pudottaa niin alas kuin sarja antaa myöten.
nimim. "matala passat"

Posted: 3.6.2008 10:50
by AjH
Jake77 wrote: .Tieferlegung VA mm: 30-65
Tieferlegung HA mm: 30-60
VA: Gewinde-Federbein
Gewindehülse mit Spezialfeder (nicht verstellbar) und Sportstoßdämpfer (gelb) HA
mit TÜV
Tossa toi viimenen lause kiinnittää huomion, (nicht verstellbar) = ei säädettävä. Toisaalta Gewindehülse olisi kierrehylsy tmv joka taas viittaisi juuri säätöön.

KW, FK, Lowtec takasäätö on semmosella palikalla joka tulee jousen ja tukivarren (tai korin) väliin. Tässä palikassa on kierre ja samanlainen tukirengas jolla korkeutta ruuvataan.
Voisiko nämä kikkareet puuttua tosta sun paketista?

Jos haluaa ~vakiosta alaspäin säätövaraa niin Lowtec G9.3 tai KW Street Comfort. FKn seteissä on likimain -40mm ja siitä alaspäin säätöä.

Lassi: iskari ei vaikuta auton korkeuteen ellei ole pohjassa tai aivan tolkuttoman jäykkä ja esipaineistettu (meneehän iskari pohjaan mun 70kg massallakin). Jousi on se mikä määrää korkeuden.

Posted: 3.6.2008 21:46
by kotka
Eli minun sarjassa se takaosa on kuvan kaltainen..
Image

Posted: 4.6.2008 1:00
by Jake77
Juu ei mulla tullu noita holkkeja mukana. Pitää laittaa meiliä Saksan pojille..

Posted: 4.6.2008 15:55
by Lassi Jyrkkänen
Lassi: iskari ei vaikuta auton korkeuteen ellei ole pohjassa tai aivan tolkuttoman jäykkä ja esipaineistettu (meneehän iskari pohjaan mun 70kg massallakin). Jousi on se mikä määrää korkeuden.[/quote]

OK, olisi vaan olettanut niin kun molemmat etu- ja takapää madallettiin samalle korkeudelle mutta perä 20mm alempana ku keula...nyt meni teoriat uusiksi...

Posted: 5.6.2008 15:14
by Jake77
No niin, tänään sain vastauksen Saksasta ja lupasivat tilata ne säätöholkit taakse ja lähettää sitten mulle. Saa senverran edes nostettua, että saa leiman paperiin..

Posted: 16.6.2008 10:17
by Nakkisormi
Itselläni olisi kans alustasarjan laitto edessä, mutta lompakko (ja eukko) ei anna periksi kw:n tai muun n.900€-1000€ alustalle. Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen tulee jake77:n pasuunasta ja kokemukset siitä kun laitat ton JOM:in alustan. Siihen antas mamma rahat :)

Posted: 16.6.2008 13:52
by Osku.T
itellä oli jommit ja en tykännyt yhtään oli todella löysät ja jouset oli supersportin.Sarja oli alla pari kk ja sit oli pakko satsata kw1 ja olihan se ero aika iso.Ja en ole kertaakaan ollut tyytymätön hankintaan.Ja ostin siksi jommin sarjan koska sai alle 400euron mut olihan ne sen arvosetkin.Kannattee kerätä rahaa pikkuhiljaa ja satsata kunnon alustaan.

Posted: 16.6.2008 18:04
by Pasi Häkli
Osku.T wrote:Kannattee kerätä rahaa pikkuhiljaa ja satsata kunnon alustaan.
Aamen. Eli samaa mieltä.

Posted: 16.6.2008 19:57
by Nakkisormi
hmm..jos tuota hankintaan sitten siirtäis, ettei hötkyilis. Ajaahan tuota tuolla keinulaivallakin :) Iskarit on vaan ihan loppu että ois aika ajankohtainen.

Posted: 10.10.2010 20:05
by Butcher
Tarkotus hankkia uusi alustasarja vanhojen väsähtäneiden madallusjousien ja vakioiskareiden tilalle.

Kaksi vaihtoehtoa mielessä.

Eibach Pro System joka madaltaa sen 30/30 mm.

tai

H&R Cup Kit joka madaltaa 50/40 mm.


Eibachia paljon kehuttu eri foorumeilla, mutta H&R houkuttelisi suuremmalla madalluksella joka olisi suunilleen sama mitä nykyään auto on madallusjousilla ja vakioiskareilla.

Kellään kokemuksia H&R Cup Kit sarjasta passatissa?

Posted: 11.10.2010 14:52
by Osku.T
miten olis säädettävä alusta?

Posted: 11.10.2010 16:26
by Juhizz
Osku.T wrote:miten olis säädettävä alusta?
Suosittelen myös KW Variante 1 -sarjaa. Hyväntuntuinen oikeastaan millä alustalla vaan.

Posted: 13.10.2010 13:18
by Osku.T
Ettinyt Audiin säädettävää alustaa, mut ei löydy prkl! Tietääkö kukaan löytyykö jomin valikoimista nelivedolle alustaa? Omaan silmään ei ole pistänyt.

Posted: 14.10.2010 13:30
by Osku.T
Onko kellään kokemusta noista vmaxx säädettävistä alustoista?

Posted: 14.10.2010 16:37
by A.Leskelä
Osku.T wrote:Onko kellään kokemusta noista vmaxx säädettävistä alustoista?
On kokemusta monessaki autossa. Samaa sarjaa kuin ta-technix. Hinta-laatusuhde ok, ei minusta ainaskaan liian pintakova.

Radallehan tossa alustassa sit loppuu säädöt et et..

Posted: 14.10.2010 19:30
by mik@
Mul on IV TDI Variantis Weitechin säädettävä alusta ja on todellakin miellyttävä huristella edellisen IV GTI:n Eibach Pro street S:ään verrattuna (hullu kivireki varsinkin talvella). Kuormattavuuskin erittäin hyvä, joka tuli kokeiltua viime kesän pohjoisen reissulla, missä koko takakontti+takapenkit tavaraa täynnä ja auto pysyi hyvin vaaterissa. Säätövaraakin on vielä paljon alespäin vaikka pyörän navasta kaareen oli katsastuksessa 33,5cm. Taitaapi olla tuo Weitech jotakin tekemistä KW:n kanssa, kun TÜV-lapussa luki muutamassa KW-teksti ja paikat tolpissa KW:n vakaajallekin.

Posted: 14.10.2010 21:15
by bueno
Onko jollain variantissaan D2:n alustasarja? Vaikuttaisi ainakin säätöjen puolesta tosi hyvältä.

D2 coiloversarjan ominaisuuksiin kuuluvat mm:
* 36 -portainen jäykkyydensäätö.
* Erillinen jousen esijännityksen ja korkeuden säätö.
* Camberkulman säätö useimmissa malleissa (ks. Yläpään tyyppi).
* Teflonpinnoitetut kierteet.
* Laadukas jokaiseen autoon erikseen räätälöity bolt-on design!

Itse haen katukäyttöön sopivaa, ei liian kovaa, alustaa. Madallus tulee olemaan maltillinen (ainakin aluksi). :)
Vaihtoehdot ovat D2, Eibach Pro Street tai KW1. KW1:stä on moni suositellut, joten nyt haluaisinkin kuulla käyttökokemuksia D2:n street ja Eibachin Pro Street alustasarjoista?

Posted: 14.10.2010 21:59
by Tero Paalanen
^Toi Eibach toimii ainakin 3BG Passatis suht mallikkaasti.
Normi ajossa hyvinkin mukava.
Tuntuu et tossa Eibachissa on iso ero onko vaimennettava liike hidas vai nopea.
Eli hitaanpuolen vaimennus on aika "löysä" ja näin ollen normi ajossa alusta tuntuu mukavalle.
Nopean puolen vaimennus taas on sitte jo jämäkkä ja näin ollen isoissa heitoissa alusta tuntuu todella jämäkälle.

Paikoitellen moitin tuota alustaa hieman "huonosti" toimivaksi mutta ne tilanteet on sellaisia joissa suuri jousittamaton massa (raskaat vanteet) haittaa alustan toimintaa. Omassakin autossa on talvivanteilla (n.10kg raskaammat kuin kesävanteet) samanlaisia tuntemuksia, kun taas kesärenkain ei sellaasia tuntemuksia tule.
Velipoika voi varmaan kertoa hieman enemmän tuon toiminnasta, kun kuitenki on ko. alustalla ajanut enemmän.

D2:sesta sellainen huomio että niihin ei vieläkään taira olla saatavilla TÜV-todista, joten muutoskatsastaminen voi olla hankalaa uurempiin autoihin.

Posted: 14.10.2010 23:35
by bueno
Tero Paalanen wrote:D2:sesta sellainen huomio että niihin ei vieläkään taira olla saatavilla TÜV-todista, joten muutoskatsastaminen voi olla hankalaa uurempiin autoihin.
Jotain tämän suuntaista olin lukevinani, kun tässä olen eri keskustelufoorumeita selannut läpi.
Eibach kyllä vaikuttais aika sopivalta meikäläisen käyttöön.

Posted: 15.10.2010 8:51
by Killer
D2:n omistaneena voin sanoa että ainakin jäykkyyttä siitä löytyy jo keskiasennossa ihan riittävästi.
En kyllä kokeillu miten löysäksi saa, mutta paras alusta mitä itellä tähän mennessä autoissa ollut vrt koni, weitec, raceland, kw1, H&R. Säädettävyydet on tuon D2 / K-Sportin paras ominaisuus. Madalluksen suuruus ei vaikuta ollenkaan jousto-ominaisuuksiin.

Posted: 15.10.2010 15:48
by Osku.T
D2 ei ole tuv hyväksytty. (Tämä sarja ei ole mallikohtaisesti TÜV-hyväksytty). Ite aattelin testata tota TA-techniksin rosteri mallia jos vaan löytyy diudiin alusta.

Tämmöstä
http://www.finwheels.fi/tatechnix-stain ... -3493.html

Posted: 15.10.2010 18:08
by Osku.T
eivät enään valmista tota sarjaa rosterina. Pelkästään korkeus/jäykkyys säädettävää tekee. Hinta olis 700e. Nyt on vaan uskalluksesta kiinni et tilaanko tuon satsin :D

tämmönen.
http://www.finwheels.fi/tatechnix-setti ... -2464.html

Posted: 15.10.2010 20:10
by kumita
Osku.T wrote:eivät enään valmista tota sarjaa rosterina. Pelkästään korkeus/jäykkyys säädettävää tekee. Hinta olis 700e. Nyt on vaan uskalluksesta kiinni et tilaanko tuon satsin :D
Passatissa ollu alla tuommonen 3 kk ja ihan tyytyväinen olen ollu. Takapää tuntuu vaan pelittävän paremmin kun on tankki täynnä tai muuta painoa kontissa :)

Säädöillä saa alustasta pehmeän mutta saa kyllä sitte ihan tönkönkin

Posted: 16.10.2010 9:00
by Killer
Osku.T wrote:D2 ei ole tuv hyväksytty.
Ite pyysin aikanaan myyjältä etukäteen valmistajan tüv hyväksyntä lapun ja kävin sen kanssa konttorilla kysymässä saako sillä leimattua alustaa eikä ollu mitään ongelmaa sen suhteen! Ainoastaan alustan mukana tulleet jarruputkien kiinnikkeen piti tehdä järeämmästä tavarasta.
Ilman etukäteishyväksyntää konttorilta en uskaltais kyllä ostaa sen hintaista alustaa....

FK Street säädettävät alustasarjat

Posted: 17.10.2010 18:50
by pasi75
FK Street säädettävät alustasarjat onko kellään kokemuksia moisesta alustasarjasta, tuningkauppa.com löytyis hintaa olis 369 euroa.

mites tämä

Posted: 19.10.2010 5:21
by pasi75
Kellää kokemuksia tästä sarjasta Erittäin korkealaatuinen RaceLandin säädettävä alustasarja VW Passat 3B/3BG Sedan ja Variant-malleihin 1996-2005. Säätöalueet: edessä -40-80mm ja takana -20-50mm (TÜV),maksimi -100mm asti. Takuu kaksi vuotta ja TÜV-hyväksynnät. Muihin halpis sarjoihin verrattuna olis toi 2v takuu

hintaa 299

Posted: 19.10.2010 20:07
by Patu
pasi75 wrote:Kellää kokemuksia tästä sarjasta Erittäin korkealaatuinen RaceLandin säädettävä alustasarja VW Passat 3B/3BG Sedan ja Variant-malleihin 1996-2005. Säätöalueet: edessä -40-80mm ja takana -20-50mm (TÜV),maksimi -100mm asti. Takuu kaksi vuotta ja TÜV-hyväksynnät. Muihin halpis sarjoihin verrattuna olis toi 2v takuu

hintaa 299
No mun Golffissa tuo alustasarja (Raceland) on ainakin ihan pask***! Tuntuu kuin ei olis iskareita ja jousia lainkaan, onkin välillä pitänyt katsoa auton alle että onko asia todellakin näin.

Posted: 19.10.2010 21:02
by Basu
Taitaa olla enempi tonttisarja kuin mukavan ajettavuuden ehdoilla tehty sarja. :lol:
Hinta määrää aika pitkälti senkin...