Page 10 of 11
Re: Alustasarjaa
Posted: 8.8.2013 7:29
by osoners
Tossa otsikossa lukee.
VW Passat Typ 3B 3BG Allrad / 4WD Lim. / Sedan Variant
Pitäis siis käydä molempiin.
Re: Alustasarjaa
Posted: 10.1.2014 11:12
by Redneck
Tullu tuossa katsottua BC-Racingin V1 alustaa tohon pasuunaan.. Niin juolahti mieleen moinen kyssäri tänne ku niis on toi jäykkyydensäätö.. Et onnistusko etupäähän saada se jäykkyydensäätö konehuoneen puolelle patentoitua noilla jatkonupeilla?
http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... upin-jatko" onclick="window.open(this.href);return false;
Pientä valaistusta kaivattaisiin

Re: Alustasarjaa
Posted: 10.1.2014 18:59
by Sami Jalonen
Jos se säätö on siinä tolpan varren yläpäässä, joudut kairaamaan reiän jos esille haluat. Ei ole iskarin päät näkyvissä.
Re: Alustasarjaa
Posted: 21.3.2014 23:26
by kilikkine
Mitä eroa on Audi A6 ja VW Passatin 3B kopan saman ikäluokan 97-05 vuosien neliveto alustamalleissa? yrittänyt etsiä budjetti luokan alustaa tommoseen 4motion v6 variant 3b kopan pasuunaan mutta ei noita ainakaan halvalla löydy, mutta A6 audeihin kyllä löytyy. mites käykö passatin etuveto mallin etutolpat nelivetoon? Tarkoitus madaltaa autoa ja keulaa tekisi mieli tiputtaa rankemmin, perällä ei niin paljoa tarvetta kun auto työkäytössä niin sillä kyselisin käykö noin vajaavetosen etutolpat nelikkoon kun ei ole noi etuvetosen säädettävät ainakaan hinnan kirouksessa.
Re: Alustasarjaa
Posted: 23.3.2014 13:59
by kilikkine
osaisko kukaan vastata noihin kysymyksiin?
Re: Alustasarjaa
Posted: 23.3.2014 14:18
by osoners
Etuvedon etutolpat menee myös nelivetoon. Halvin säädettävä alustasarja 4motioniin taitaa pyöriä n. 500-600€ välissä ebaystä. Muihin kysymyksiin en osaa vastata.
Re: Alustasarjaa
Posted: 23.3.2014 20:46
by kilikkine
kiitos vastauksesta, vielä toinen kysymys mitenkäs käykö ristiin esim audi a6 nelivedon ja passatin nelivedon madallusjouset? olisi kaverilla audi a6 2.5 v6 diesel madallusjouset ylimääräisenä niin mietin kävisikö ne tuohon 3b kopan 4motioniin? anteeksi tyhmät kysymykset mutta ei ole noista nelivedoista oikein mitään tietoa, etuvedoista kyllä aika paljon jo tiiän.
Re: Alustasarjaa
Posted: 24.3.2014 12:53
by kotka
Tulossa on American Car Show/ Tuning Car Show.. Sieltä tilasin aikoinani omaan 3BG:hen alustan mielestäni kilpailukykyiseen hintaan. FK HighSport sarja kyseessä. Jos malttaa sinne asti odotella, niin voi yllättyä. Muutenhan tuo Oson hintaluokka varmaan on aika yleispätevä.
viewtopic.php?f=6&t=12860&p=113890&hili ... ne#p113890" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Alustasarjaa
Posted: 31.3.2014 1:30
by Jultsu
kilikkine wrote:kiitos vastauksesta, vielä toinen kysymys mitenkäs käykö ristiin esim audi a6 nelivedon ja passatin nelivedon madallusjouset? olisi kaverilla audi a6 2.5 v6 diesel madallusjouset ylimääräisenä niin mietin kävisikö ne tuohon 3b kopan 4motioniin? anteeksi tyhmät kysymykset mutta ei ole noista nelivedoista oikein mitään tietoa, etuvedoista kyllä aika paljon jo tiiän.
C5 korin A6 audin jousitus on fyysisesti identtinen 3B(G) passatteihin. Ainoat pienet erot tulee jousien paksuuksista eli akselimassoista. Omassa 1.9TDI 4motion variantissa on 2.5TDI 4motion variantin korkeussäädettävä sarja, ainoa ero oli että etujouset on 0.4mm paksummat halkaisijaltaan (jolloin niille saa sen +100kg kantavuutta.)
Jos kiinteän sarjan ostat varianttiin, varaudu perseen laahaamiseen vaikka etupää olisikin -10mm erolla takajousiin. Ainoa oikeasti hyvä ratkaisu on säädettävä sarja. Ikääntymisen myötä voi jousien kuolleentumistakin sitten kompensoida helposti (tai noh, helposti ja helposti jos alla on halvin paskaJOM joka on hirttänyt kiinni jo ensimmäisen talven jälkeen.

)
Re: Alustasarjaa
Posted: 3.4.2014 23:31
by kilikkine
Jultsu wrote:kilikkine wrote:kiitos vastauksesta, vielä toinen kysymys mitenkäs käykö ristiin esim audi a6 nelivedon ja passatin nelivedon madallusjouset? olisi kaverilla audi a6 2.5 v6 diesel madallusjouset ylimääräisenä niin mietin kävisikö ne tuohon 3b kopan 4motioniin? anteeksi tyhmät kysymykset mutta ei ole noista nelivedoista oikein mitään tietoa, etuvedoista kyllä aika paljon jo tiiän.
C5 korin A6 audin jousitus on fyysisesti identtinen 3B(G) passatteihin. Ainoat pienet erot tulee jousien paksuuksista eli akselimassoista. Omassa 1.9TDI 4motion variantissa on 2.5TDI 4motion variantin korkeussäädettävä sarja, ainoa ero oli että etujouset on 0.4mm paksummat halkaisijaltaan (jolloin niille saa sen +100kg kantavuutta.)
Jos kiinteän sarjan ostat varianttiin, varaudu perseen laahaamiseen vaikka etupää olisikin -10mm erolla takajousiin. Ainoa oikeasti hyvä ratkaisu on säädettävä sarja. Ikääntymisen myötä voi jousien kuolleentumistakin sitten kompensoida helposti (tai noh, helposti ja helposti jos alla on halvin paskaJOM joka on hirttänyt kiinni jo ensimmäisen talven jälkeen.

)
eli näillä puheilla uskaltaisin tilata joko audi a6 c5 kopan quattron säädettävän alustan tai passatin 2.5l v6 tdi 4motion alustan joka kävisi "suoraan" paikalleen ilman minkäänlaisia muutoksia tuohon omaan 3b kopan 2.8 v6 4motion varianttiin?
Re: Alustasarjaa
Posted: 4.4.2014 17:54
by Jultsu
kilikkine wrote:eli näillä puheilla uskaltaisin tilata joko audi a6 c5 kopan quattron säädettävän alustan tai passatin 2.5l v6 tdi 4motion alustan joka kävisi "suoraan" paikalleen ilman minkäänlaisia muutoksia tuohon omaan 3b kopan 2.8 v6 4motion varianttiin?
Joo, fyysisesti se sopii kyllä paikoilleen. Ongelma saattaa tulla katsastuksen yhteydessä kun yli-innokas inssi alkaa katselemaan tüv-lappuja läpi ja huomaa että tämähän on tarkoitettu aivan eri autoon ja moottorille. Joudut siis tekemään vähän photoshop-työtä niiden paperien kanssa, ellet satu löytämään valmistajan nettisivuilta PDF-tiedostoa myös omalle auto/moottorikombolle. Siinä tapauksessa riittää kun vaihdat vaan numerot täsmäämään oikein.
Re: Alustasarjaa
Posted: 4.4.2014 22:43
by kilikkine
Jultsu wrote:kilikkine wrote:eli näillä puheilla uskaltaisin tilata joko audi a6 c5 kopan quattron säädettävän alustan tai passatin 2.5l v6 tdi 4motion alustan joka kävisi "suoraan" paikalleen ilman minkäänlaisia muutoksia tuohon omaan 3b kopan 2.8 v6 4motion varianttiin?
Joo, fyysisesti se sopii kyllä paikoilleen. Ongelma saattaa tulla katsastuksen yhteydessä kun yli-innokas inssi alkaa katselemaan tüv-lappuja läpi ja huomaa että tämähän on tarkoitettu aivan eri autoon ja moottorille. Joudut siis tekemään vähän photoshop-työtä niiden paperien kanssa, ellet satu löytämään valmistajan nettisivuilta PDF-tiedostoa myös omalle auto/moottorikombolle. Siinä tapauksessa riittää kun vaihdat vaan numerot täsmäämään oikein.
selvä homma, tuolla katsastuksella ei ole niin väliä siihen kyllä löydän jonkun ratkaisun. juuri tätä tietoa kaipasin, yrittänyt etsiä netistä tietoa noista audi/volkkarin alustojen yhteensovittamisesta mut mistään ei meinaa saada suoraa vastausta. mutta kiitos kun joku osaa neuvoa tämmöistä kaveria kellä on sormi keskellä kämmentä

Re: Alustasarjaa
Posted: 11.4.2014 21:01
by dobermann
Eibach on aika pehmeähkö (2012) golfissa. Ajettavuudeltaan vähän sen olonen ettei juurikaan ois madallettu. Sopii mulle.
Re: Alustasarjaa
Posted: 3.5.2014 19:43
by MarkoR
Mitäs mieltä arvon raati on noista säädettävistä vakaajan pystytangoista (koiranluut) coilover sarjan yhteydessä, jos on tarkoitus madaltaa vain maltillset 35-45mm? (Autona G4 Variant). Onko pelkoa että ottaa vakaajaan kiinni jo tuolla madalluksella vaiko vasta noissa "reilummissa" madalluksissa? Vanteet/renkaat ovat kokoa 8.5x18 ET35, 225/40.
On hieman tuntematon tämä Vw madalluksen suhteen..
-marko-
Re: Alustasarjaa
Posted: 3.5.2014 20:08
by Simpe
Millaista coiloversarjaa suosittelette Passat 3c:n alle? 2.0FSI sedan kyseessä. Ihan noihin halpis säädettäviin en lähde tuhlaamaan rahojani! Entisessä kulkineessa Golf IV:ssä oli VMAXXX alusta ja oli aivan helvetin huono ajaa! Semmoisia ei enää kiitos.
Re: Alustasarjaa
Posted: 4.5.2014 1:14
by osoners
MarkoR wrote:Mitäs mieltä arvon raati on noista säädettävistä vakaajan pystytangoista (koiranluut) coilover sarjan yhteydessä, jos on tarkoitus madaltaa vain maltillset 35-45mm? (Autona G4 Variant). Onko pelkoa että ottaa vakaajaan kiinni jo tuolla madalluksella vaiko vasta noissa "reilummissa" madalluksissa? Vanteet/renkaat ovat kokoa 8.5x18 ET35, 225/40.
On hieman tuntematon tämä Vw madalluksen suhteen..
-marko-
Et tarvitse niitä. Mut eihän ne mitään maksa. Joten alle vaan.

Re: Alustasarjaa
Posted: 4.5.2014 1:19
by osoners
Simpe wrote:Millaista coiloversarjaa suosittelette Passat 3c:n alle? 2.0FSI sedan kyseessä. Ihan noihin halpis säädettäviin en lähde tuhlaamaan rahojani! Entisessä kulkineessa Golf IV:ssä oli VMAXXX alusta ja oli aivan helvetin huono ajaa! Semmoisia ei enää kiitos.
BCRacing BR! 859€
Tai sit KW:tä 1,5k:lla.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 4.5.2014 11:52
by Simpe
Katselinkin Ebaysta noita Bcracing alustoja. Onko noissa erillistä jäykkyyssäätöä?
Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 4.5.2014 13:24
by osoners
^Säätö löytyy. Tilaa Mamasanin kautta. Mukaan tulee tarvittavat paperit katsastusta varten. Nykyään 100% muutoskatsastustakuu. Ebaystä ei taida paljon halvemmalla saada.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 4.5.2014 14:14
by Pasi Häkli
Huomasin että laatualustoja ei saa mistään sen halvemmalla. Itekki tilasin oman KW:n muistaakseni modificarsin kautta, ebaysta ei olisi saanut yhtään halvemmalla. Kaikkialla tuntuu olevan sama hinta.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 5.5.2014 22:29
by AnttiR
Oma KW variante 1 tuli loppujen lopuksi 50 € edullisemmaksi Point S:ltä Oulusta ostettuna kuin ebaysta. Tämä kyllä jo parivuotta sitten.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 12.5.2014 16:38
by Lerpsu
Käytännön vinkkejä tarvisin kun ollaan ensi kertaa pappia kyydissä!
3BG menee ensi viikolla luovuttamaan orkkisalustansa ja tilalle laitetaan Ta-Techickin säädettävään. Millaista tiputusta voisi suositella käyttöön missä ajetaan 97% asfaltilla ilman ihmeellisempiä esteitä eikä keskustassa tule pyörittyä. Ymmärtääkseni "tehdas" sporttialustat on -35mm normaalia matalempia niin arvelisin, että itsellä menisi 50mm tiputuksella?
Säädettävän etuja toki, että voidaan säätää, mutta saatais kerralla edes lähelle ja varsinkin kun en ite pääse projektia seuraamaan.
Toiseksi, onko muita sellaisia alustanosia, joita kannattaisi uusia ja vaihdattaa jos löytyy edes pientä klappia, heittoa tai väljyyttä?
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 12.5.2014 16:41
by Sami Mäkinen
oli klappia tai ei, niin vaihtaisin iskarien yläpäät/laakerit

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 12.5.2014 16:52
by Pasi Häkli
Juu vaikka passatissa ei varsinaisesti yläpään laakeria ole koska iskari ei pyöri ohjausta käännettäessä, niin silti vaihtaisin ne yläpään tukikumit. Itellä hajos molemmat, jolloin iskarin varsi pääsee hieromaan koriin/siihen tukirautaan mihin ylätukivarretkin pultataan sisäpäästä. Ääni on melko häiriintynyt, kun niin pääsee käymään
Maksaa tarvikkeena kympin kappale, niin eipä sitä kannata jättää laittamatta.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 13.5.2014 17:21
by Lerpsu
Tämä hyvä tieto! Tiedän vaihdattaa ainakin nuo sitten ainakin. Mielenkiinnolla odottaen, että sattuisiko sieltä löytymään mitään muuta. Toisaalta olisin tyytyväinen jos löytyisi niin saataisiin samalla kertaa koko kierros kuntoon.
Kuinka herkkiä kulmat on menemään pieleen tuon alustan noston ja laskun kanssa? Jos kesän aikana muuttaa korkeutta niin kulmat eivät taida vaatia korjausta ihan jokaisen ruuvauksen jälkeen?
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 13.5.2014 22:05
by Pasi Häkli
^ Riippuu ruuvauksen määrästä. Jos lasket autoa vaikka sen 4cm vakiosta, niin kulmat täytyy säätää. Sen jälkeen jos ruuvaat alustaa vaikka sentin alemmas niin ei ne kulmat siitä niin paljoa muutu, että säätäminen olisi pakollista.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 15.5.2014 10:16
by MarkoR
Liittyy coilover sarjojen "apujousiin" (helper spring):
Kuuluuko noiden coilover sarjojen apujousien olla yläpäässä tolppaa, vaiko alapäässä - vai onko edes merkitystä?
Joissain sarjoissa tuo on tolpan yläpäässä, joissakin alapäässä.. joskus nähnyt että ei ole ollenkaan
Mikä on oikea paikka noille? Vai onko merkitystä ollenkaan..
-marko-
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 15.5.2014 13:49
by Sami Jalonen
Ei väliä, tarkoitus pitää vaan jousi jännityksessä kun auton nostaa ylös. Ts. katsastuksessa voi tulla ongelma jos poistaa, kun jousi ei saa kolista kevennettynä.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 10.6.2014 14:27
by Simpe
Onko porukalla kokemusta Eibach Pro Street alustasarjasta? Ebaysta näyttäis lähtevän 800e tuntumaan. Olis tulossa siis Passat 3C:n alle.
Edit. Huomasin nyt vasta katsoa tuolta mamasanilta. Sieltähän löytyy alle 800e V1 setti. Taitaa lähtee kyllä tilaus tuolta. Kiitos osoners!
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 11.6.2014 15:01
by Simpe
Tulipahan laitettua Mamasanin kautta BC Racing V1 setti tulemaan. Alkoi nyt kuitenkin mietityttään tuon katsastus ja soitin Mamasanille ja kysyin asiasta. Ei kuulemma pysty 100% lupaamaan, että menisi muutoskatsastuksesta läpi.
Olivat tehneet testit yhdessä VTT:n kanssa ja saaneet hyväksynnän sarjoille, mutta Trafi oli kumonnut VTT:n päätöksen. Tällä hetkellä asiaa puidaan hallinto-oikeudessa.
Tulipa mieleeni, voisiko Bc:n alustan käydä katsastamalla jonkun muun sarjan TÜV lapuilla?? Esim. H&r monotube on ulkoisesti melkein saman näköinen.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 12.6.2014 9:52
by Jultsu
En neuvo väärentämään yhtään mitään,
mutta jos sen h&r sarjan tuv-paperin jousien ja iskarien koodit sattuisi täsmään autossa oleviin, mitään ongelmia ei olisi...

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 12.6.2014 12:07
by Dubsonic
Itellä oli jo alustasarja muutoskatsastettu niin ei ole ollut BC:n kanssa mitään ihmettelyä. Omani muutoskatsastin -30 eibachin sarjalla eka.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 5.7.2014 22:12
by Vwarre_00
DTS LINE coilovereista kellään käyttökokemusta MK IV farkussa tai hb:ssa?
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 9.7.2014 21:14
by -Kassu-
Passatista toinen takaiskari(alkuper.) on oksentanut öljyt pihalle ja pitäisi alle saada hyvä alusta, eli iskarit ja ehkä jousetkin tulisi kyseeseen.
En oikeestaan kaipaa madalluksia mutta olisko vaikka max. 20mm jos on pakko.
Mitä suosittelisitte tai jos on omakohtaista kokemusta hyvästä alustasta, niin kertokaa ihmeessä ja mistä olette setin hankkineet?
Sanotaanko että haetaan mieluummin hinta-laatu suhteeltaan hyvää kompromissiratkaisua, eli suosista ne 1000€ ja yli satsit unohdetaan.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 17.7.2014 22:46
by Vwarre_00
Bongasin tälläsen tarjouksen, tarjouksessa coiloverit... onkos näistä kokemuksia.
Jenkkiarvosteluja on mut, kelit on vähä erit siellä..
WRD Advantage Street Coilovers
http://wrdusa.com/mm5/merchant.mvc?Scre ... gory_Code=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 26.7.2014 19:23
by -Kassu-
Eibach B12 Pro-Kit -30mm
Tuollainen tuli Saksasta tilattua... Onko kokemusta Passatin alla moisesta kellään? Yleisesti ottaen saanut hyvää palautetta.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 26.7.2014 21:34
by Pasi Häkli
^ Kauheen laimee madallus tommonen 30mm. Muuten kyllä kuullut pelkästään hyvää Eibachin alustoista.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 26.7.2014 21:46
by -Kassu-
Pasi Häkli wrote:^ Kauheen laimee madallus tommonen 30mm.
Juuri näin ja siksi minulle passeli.

Re: Alustasarjaa
Posted: 19.10.2014 12:23
by Micko
kilikkine wrote:Jultsu wrote:kilikkine wrote:eli näillä puheilla uskaltaisin tilata joko audi a6 c5 kopan quattron säädettävän alustan tai passatin 2.5l v6 tdi 4motion alustan joka kävisi "suoraan" paikalleen ilman minkäänlaisia muutoksia tuohon omaan 3b kopan 2.8 v6 4motion varianttiin?
Joo, fyysisesti se sopii kyllä paikoilleen. Ongelma saattaa tulla katsastuksen yhteydessä kun yli-innokas inssi alkaa katselemaan tüv-lappuja läpi ja huomaa että tämähän on tarkoitettu aivan eri autoon ja moottorille. Joudut siis tekemään vähän photoshop-työtä niiden paperien kanssa, ellet satu löytämään valmistajan nettisivuilta PDF-tiedostoa myös omalle auto/moottorikombolle. Siinä tapauksessa riittää kun vaihdat vaan numerot täsmäämään oikein.
selvä homma, tuolla katsastuksella ei ole niin väliä siihen kyllä löydän jonkun ratkaisun. juuri tätä tietoa kaipasin, yrittänyt etsiä netistä tietoa noista audi/volkkarin alustojen yhteensovittamisesta mut mistään ei meinaa saada suoraa vastausta. mutta kiitos kun joku osaa neuvoa tämmöistä kaveria kellä on sormi keskellä kämmentä

Nythän on tullut TA-Techniksiltä 3bg 4 motioniin ihan virallinen alustasarja edullista etsivälle.
http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=96/821
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 21.3.2015 14:53
by EP-
Meikäläinen asenteli 4motion 3c passattiin h&r jouset, laski sopivasti omaan makuun, mutta tuli törkeän pintakova, mitäs luulette, tulisko alustasta pehmeempi vaihtamalla vakiotolpat toisiin, vai pitääkö vaihtaa koko setti? Iskariehdotuksia otetaan vastaan, sieltä edullisimmasta päästä...
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 23.3.2015 7:26
by Jultsu
EP- wrote:... törkeän pintakova...
... sieltä edullisimmasta päästä...
Siinäpä se ongelma. Markalla saa markan osan, ja kahdellakaan markalla ei vielä ihmeitä tehdä.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 31.3.2015 17:16
by Vwarre_00
Eipä tuota 900eurolla saa sen parempaa. Poikkiurat tulee hampaisiin asti. Eibach ProStreet S.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 31.3.2015 20:44
by Jultsu
Jaa, väittäisin ihan päinvastaista. Liiankin pehmoset nuo Eibachit. Toki mulla autokin vähän painavampi.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 14.4.2015 20:19
by Henri243
Onkohan noissa ~200e sarjoissa eroja? Edullinen setti pitäisi saada kulahtaneiden vakioiden tilalle. Ei ole niin väliä onko säädettävä alusta, kunhan olisi vähän jäykempi ku tämä nykyinen lötkö
http://www.ebay.de/itm/1X-SPORTFAHRWERK ... 566a79920d" onclick="window.open(this.href);return false; ?
http://www.ebay.de/itm/Sportfahrwerk-40 ... 27fa73aaca" onclick="window.open(this.href);return false; Onkohan tälläinen "kiinteä" sarja minkäänlainen? On niin halpa, että epäilyttää.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 27.4.2015 23:28
by Haapaniemi
Pitäs neloskoppasen Golffi varianttiin vaihtaa kaikki iskarit, mutta vähän enemmän sijoittamalla näyttäs saavan Saksasta H&R:n Cup Kittiä 55/40 madalluksella melko mukavasti 400€:lla. Mahtasko kellään olevan kuvia ko. sarjasta auton alla ? Mietityttää, että laskeeko auto fiksun näköiseksi. Google antoi omasta mielestä melko epämääräistä kuvaa. Osassa näytti hyvinkin matalalta, ja osa oli korkeita

Itsellä vanteet 18" 225/40 renkailla.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 28.4.2015 21:30
by MarkoR
Takaata tippuu aivan liian vähän jos 40mm madaltaa. Takaata tää varintti on muutenkin aeeka korkea. Itsellä takaata kaaren keskeltä vanteen keskelle on nyt 33cm. Vakio korkeus oli 40cm.
Sama mitta edessä on 33.5cm. Vakiona oli 39cm. Eikä ole edes vielä matala.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 28.4.2015 21:58
by Haapaniemi
Ok, sulla siis tuo H&R:n Cup Kit alla variantissa ? Itsellä tosiaan melkolailla ehdoton tuo 400€ laittaa iskareihin ja jousiin. Ilmeisesti tuohon rahaan ei autoa saa madallettua niin, ettei renkaan ja kaaren väliin mene koko nyrkkiä

Vai saako tuohon hintaan järkevää korkeussäädettävää Golffiin ? Ajot lähinnä työmatka-ajoa pikatiellä. Auto ei kuitenkaan saisi olla ajettavuudeltaan huono, säätövaraa saisi olla ja sarjan tulisi kestääkin enemmän kuin 10tkm. Liikaa vaadittu ?

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 28.4.2015 22:09
by MarkoR
Ei ole HR sarjaa, kunhan kommentoin tuota -40mm madallusta
Tässä yksi surkea foto omasta vessasta - etupää ei ole enään niin "traktori" kuin kuvassa, -2cm tiputettu tuosta. Nyt siis kaaren keskeltä vanteen keskelle edessä 33.5cm (vakiona oli 39cm).
https://db.tt/YrC0zTc8
Edit: Btw, taakse saisi laittaa 20mm lättyä väliin että tulisi tarpeeksi ulos. Kuvassa 8x18 ET30 + 235/40 rengastus (etu+taka). Niin ja alustasarjana joku perus coilover kitti, ei maksanut paljoa yli 400e. Pitää tarkistaa minkä merkkinen sinne tuli laitettua.

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Posted: 28.4.2015 22:32
by Haapaniemi
Tää on vähän taas tätä, että mikä on kenen mielestä matala. Esim. tuo sun auton madallus kelpais mulle koska vaan

Pirun hyvän näköine musta tolleenkin

taidan edelleen pitäytyä siinä H&R:n Cup Kit -setissä. Vattuko löytäs jostain kuvia ko. sarjasta 55/40 madalluksella variantissa. Anyone ? Hatchbackeistä kyllä löytyy, mutta onko stance sitten sama variantissa...

Re: Alustasarjaa
Posted: 29.4.2015 22:57
by Kilu
Tekeeköhän tuolla oikeasti mitään?
Itse suunnittelin nuukana tuota:
http://shop.mamasan.fi/product/show/347 ... 12-pro-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
oisko mielipiteitä? Autolla pitäisi kuitenkin pystyä ajamaan yli 250km/h.