kaukovalo galluppi
Golffiin keulalta Bosch 225 + xenon. On pikkunen ero normiin verrattuna. Kun raskis vain omiin valoihin ostaa xenon umpiot kun ei ole pelkkiä lissejä vissiin saatavana noihin umpioihin.
Eiköhän noista n. 150€ revitä, eivät ole kuitenkaan mitän kiinanmatin tekeleitä.vpr wrote:Minkä arvosia tollaset 3kpl hella ralllye 3000 lisävaloo olis.Löytyy varastosta tommoset ja aattelin pistää myyntii...
Passat Variant -06 2.0 FSi
3B:hen saa merkkikohtaiset telineet. Tulee etupalkkiin kiinni ja lattaraudan pätkät tulee maskin alimman rivan paikkeilta ulos. Niihin menee jotkin pienet ja kyvyet lisäpitkät, esim. Hellan 200ff:t. Isommat tulee niin ylös, että haittaavat jo näkyvyyttä eteenpäin. Isommat kannattaa laittaa kilvenaluslevyllä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Portterissa on ollut jo monta vuottaa kiinni Hellan Luminator Chromium Celisit, olleet todella hyvät ja laadukkaat. Oudointa on se että en kertaakaan ole vaihtanut niihi polttimoita, ja pari vuotta ajelin pääsääntöisesti öisin (292km matkaa) eivätkä ole palaneet.
Olin yllättynyty siitä kuinka Paskatin pitkät riittä, xenonit on vain lyhkäisissä. Laitoin ladukkaat polttimot pitkiin, taitaa jäädä xenonien asentaminen väliin.
Olin yllättynyty siitä kuinka Paskatin pitkät riittä, xenonit on vain lyhkäisissä. Laitoin ladukkaat polttimot pitkiin, taitaa jäädä xenonien asentaminen väliin.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Minulla on tuossa 3b:ssä bosch 225:t xenoneilla ja valoa riittää aika komiasti. Lamput on vedetty suoraan puskuriin kiinni, kun kerran edellinen omistaja oli siihen reijät päättänyt tekasta...
Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Passat Variant Tdi -99
Pah, suoraan kahdella M12 pultilla etupalkkiin. Ne 2 reikää jää silti sinne kilven alle piiloon. Valotkin pysyy paremmin paikallaan ja säädöissä kun ne on kunnolla autossa kiinni. Golfin kilvenaluslevystä voit arvittaessa vaikkapa hinata autoa.Juhakuu wrote:Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tapoja on monia, mutta edellä mainutulla tavalla olen siirtänyt samaa telinettä useamman auton välillä ja aina on asennus onnistunut.DJDH wrote:Pah, suoraan kahdella M12 pultilla etupalkkiin. Ne 2 reikää jää silti sinne kilven alle piiloon. Valotkin pysyy paremmin paikallaan ja säädöissä kun ne on kunnolla autossa kiinni. Golfin kilvenaluslevystä voit arvittaessa vaikkapa hinata autoa.Juhakuu wrote:Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Toki paremmin kiinnitetty on vakaampi.
Passat Variant Tdi -99
Auttakaa tietämätöntä..
Uusissa lisävaloissani on lasin alareunassa kaksi referenssilukua: 17,5 ja 37,5.
Saanko itse valita kumpaako käytän, vai mistä ne sinivuokot ottavat oikean referenssiluvun?
Valot ovat uudet Hella 3003, eikä mitkään omituisemmat.
Uusissa lisävaloissani on lasin alareunassa kaksi referenssilukua: 17,5 ja 37,5.
Saanko itse valita kumpaako käytän, vai mistä ne sinivuokot ottavat oikean referenssiluvun?
Valot ovat uudet Hella 3003, eikä mitkään omituisemmat.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Sitä saa molemmilla referensseillä. Pakkauksesta voi hellan kohdalla tarkistaa kumpi malli on oikeasti kyseessä. 17,5 ja 37,5:lla on eri tuotenumerot. Jostain joskus luin/kuulin että jos lasissa on kaksi eri arvoa, on "virallinen" arvo se pienempi.
Vaalealasisessa 17,5 on 121 loppuinen tuotekoodi, 37,5 vastaavasti 021 loppuinen koodi. Sinisissä vastaavat 17,5 131 loppuinen ja 37,5 031 loppuinen. Nämä siis 3003, ei 3003 compact.
Vaalealasisessa 17,5 on 121 loppuinen tuotekoodi, 37,5 vastaavasti 021 loppuinen koodi. Sinisissä vastaavat 17,5 131 loppuinen ja 37,5 031 loppuinen. Nämä siis 3003, ei 3003 compact.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Mutta enhän minä suinkaan kuljeta mukanani pakkausta sinivuokkojen takia.. Ja totta kai ne ovat 17.5, jos minulta kysytäänDJDH wrote:Sitä saa molemmilla referensseillä. Pakkauksesta voi hellan kohdalla tarkistaa kumpi malli on oikeasti kyseessä. 17,5 ja 37,5:lla on eri tuotenumerot. Jostain joskus luin/kuulin että jos lasissa on kaksi eri arvoa, on "virallinen" arvo se pienempi.
Vaalealasisessa 17,5 on 121 loppuinen tuotekoodi, 37,5 vastaavasti 021 loppuinen koodi. Sinisissä vastaavat 17,5 131 loppuinen ja 37,5 031 loppuinen. Nämä siis 3003, ei 3003 compact.

Eli tolla referenssiluvulla ei liene mitään tekoa, laitanko ko. valoihin xenonit vai en?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
http://kotisivu.dnainternet.net/marko.l ... illaan.jpg
Tuollaisilla raudoilla minulla on bosch 225:t kiinni golffissa. Tosin jouduin tekemään tuosta lampun kiinnikkeestä vielä alaspäin rekkarin alle tukiraudan, muuten meinasi väpättää kun ovat sen verta raskaat valot. Mutta hyvä tuli noin. Ovat vähän korkeammalla kuin rekkarin taa tulevalla telineellä.
Tuli tuossa mieleen, että miten vaikuttaisi jos noihin sinilasisiin valoihin laittaisi xenonit sisään. Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Tuollaisilla raudoilla minulla on bosch 225:t kiinni golffissa. Tosin jouduin tekemään tuosta lampun kiinnikkeestä vielä alaspäin rekkarin alle tukiraudan, muuten meinasi väpättää kun ovat sen verta raskaat valot. Mutta hyvä tuli noin. Ovat vähän korkeammalla kuin rekkarin taa tulevalla telineellä.
Tuli tuossa mieleen, että miten vaikuttaisi jos noihin sinilasisiin valoihin laittaisi xenonit sisään. Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Juu, ei niin mitään merkitystä. Sanomista tulee vaikka niissä lukisi ref 12,5. Meinasin sillä referenssillä että 17,5:llä ja 37,5:llä on valokuviossa aika suuri ero. Siitä paketista näkee kummat ne on. Virkavallalle kelpaa se 17,5, eli saa palaa omien pitkien kanssa yhtäaikaa jos/kun kokonaisreferenssi on/jää alle 75. Eli suomeksi 17,5+17,5 + 20+20 = 75.kotka wrote:Eli tolla referenssiluvulla ei liene mitään tekoa, laitanko ko. valoihin xenonit vai en?
37,5+37,5 on taas yksinään sen 75.
Jos laitat xenonit, niin jätä omiin pitkiin halogeenit. Xenonit syttyvät ekalla kerralla todella hitaasti ja eivät kestä jäähtymättä kovin pitkiä välisammutuksia. Itse olen laskenut että n. 20sek sammutus välillä ei vielä jäähdytä liikaa, vaan valo kirkastuu muutaman sekunnin. 30sek ja yli, niin kirkastuu yli 15sek. Nämä siis omilla peltoauton xenoneilla pitkissä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Valo näyttää valkoisemmalta, mutta todellisuudessa candeloita on vähemmän kuin kirkaslasisissa. Kirkaslasiset siis näyttävät oikeasti enemmän valoa. Sininen lasi vaan suodattaa osan aallonpituuksista pois.makevw wrote:Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Jos olis ylimääräset h3 kannalla olevat polttimot, niin voisin kyllä kokeilla firman autossa miten xenon vaikuttaa noissa. Luulisin kyllä että parhaamman lopputuloksen saa kun laittaa sen xenonin kirkaslaiseen umpioon. Noista 225: sista kyllä saa kunnon kaapeleilla ja polttimoilla jo ihan kelpo tehot.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Kyllä tuo xenonhommeli on ihan selvä, että tarvitsee kaverikseen halogeenit.DJDH wrote:Valo näyttää valkoisemmalta, mutta todellisuudessa candeloita on vähemmän kuin kirkaslasisissa. Kirkaslasiset siis näyttävät oikeasti enemmän valoa. Sininen lasi vaan suodattaa osan aallonpituuksista pois.makevw wrote:Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Jos olis ylimääräset h3 kannalla olevat polttimot, niin voisin kyllä kokeilla firman autossa miten xenon vaikuttaa noissa. Luulisin kyllä että parhaamman lopputuloksen saa kun laittaa sen xenonin kirkaslaiseen umpioon. Noista 225: sista kyllä saa kunnon kaapeleilla ja polttimoilla jo ihan kelpo tehot.
Aikaisemmat valot olivat kirkkaat Boschin 225:set (37,5 ref.)ja niissä xenonit, kyllä näki. Käsittääkseni ei ole minkäänlaista lainrikkomista, koska kyllä kai noita xenonsettejä pitäisi saada lisävaloihin asentaa. Niissä ei nuo hyväksynät mene ihan ajovalojen mukaan, kai.
Suoralla varalaskulentokentällä valoa löytyi vielä 800 metrin päästä. Vastaan vaan tulee entistä enemmän valonvilkauttelijoita

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Eilen tuli iskettyä keulalle Hellan 220 (37,5 ref) sinisillä laseilla.
Pikatestin perusteella sitä valokeilan pituutta tuli reilusti lisää mitä hainkin.
Loppuviikosta enemmänkin kokemuksia kun tulee etelässä käytyä ajelemassa.
Pikatestin perusteella sitä valokeilan pituutta tuli reilusti lisää mitä hainkin.
Loppuviikosta enemmänkin kokemuksia kun tulee etelässä käytyä ajelemassa.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Noissa Hella 3003 kyllä pitäisi olla se xenonhyväksyntä, jos noita kirjainyhdistelmiä tuiotetaan.Tero Paalanen wrote:Kyllä niissä lisävaloissakin pitää olla xenonpolttimolle hyväksyntä et ne on lailliset.Käsittääkseni ei ole minkäänlaista lainrikkomista, koska kyllä kai noita xenonsettejä pitäisi saada lisävaloihin asentaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
.. Ja kuka niitä tienpäällä sitten on velvollinen/oikeutettu aukaisemaan? Kuusiokoloavainta noihin en mukana kuljeta ihan asioikseni.leevi wrote:Noissahan lukee oikea referenssi umpion takana. Siis umpion ei kopan.
..Ja noissa malleissa siellä kopassa en kyllä mitään tarraa/lappua referensseistä huomannut, kun nuo eilen asentelin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Ei siellä kopassa olekkaan mitään tarraa vaan siinä itse umpiossa. Ja eiköhän ne poliisit osaa käyttää ihan maalaisjärkeä tuon asian suhteen.kotka wrote:..Ja noissa malleissa siellä kopassa en kyllä mitään tarraa/lappua referensseistä huomannut, kun nuo eilen asentelin..leevi wrote:Noissahan lukee oikea referenssi umpion takana. Siis umpion ei kopan.
G3 Variant 1.8 Europe
Itse asiassa noista 3003sista oli ffp:n puolella juttua. Joku oli tarkistanut Hellan maahantuojalta onko ne oikeasti DC hyväksytyt. Vastaus oli että samaa lasia käytetään muissakin valoissa, myös xenoneissa. Siksi niissä on kustannussyistä DC leima, vaikkei ne oikeasti ole hyväksytyt xenoneille. Tosin käytännössä tuolla liene mitään merkitystä, tuskin kukaan lähtee mitään todisteita leiman tarkoituksenmukaisuudesta vaatimaan.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kysytääs vaikka täällä, oonkohan tehnyt jotain väärin ku asensin nuo Hellan FF100:set keulille, ja sain niistä niin vähän valoa ulos etten ollut uskoa. Toki noi on pienet ja tehottomat mutta kumminkin.
Eilen kun kävin niitä säätelemässä, niin pimeällä metsätiellä n.70m päässä näkyi 2x2m haalea läikkä noista valoista. Onko noitten valokuvio muka tommonen kapea kiila, vai menikö jotain asennuksessa v**uiks?
Eilen kun kävin niitä säätelemässä, niin pimeällä metsätiellä n.70m päässä näkyi 2x2m haalea läikkä noista valoista. Onko noitten valokuvio muka tommonen kapea kiila, vai menikö jotain asennuksessa v**uiks?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Hellan referenssikuva:

Ton perusteella pitäisi leveyttä olla kyllä kymmenen metrin paremmalla puolella reilusti ja pituuttakin paljon. Tosin kaikkein kirkkain kiila on kyllä kapea tossa kuvassakin.
Mutta mikä asennuksessa voisi mennä pieleen tolleen? Polttimo väärin paikallaan tai jotain semmosta ehkä?

Ton perusteella pitäisi leveyttä olla kyllä kymmenen metrin paremmalla puolella reilusti ja pituuttakin paljon. Tosin kaikkein kirkkain kiila on kyllä kapea tossa kuvassakin.
Mutta mikä asennuksessa voisi mennä pieleen tolleen? Polttimo väärin paikallaan tai jotain semmosta ehkä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
No sitä mäkin mietin, polttimo ei menny sinne kun yksin päin. No täytyy ihmetellä vielä. Piuhotukset yms pitäis olla kunnossa..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW