Page 2 of 2

Posted: 16.6.2004 19:48
by edix
Mistä kävit kysymässä? Ainakin Porvoon Auto Toivosella sain vaihdettua omani suoraan varaosamyynnistä ilman mitään testejä tai kyselyitä.
Stockmann-auto Espoo, ja sama juttu kuulemma muissakin saman ketjun liikkeissä. Laitetaan tuo paikka mieleen!

Posted: 16.6.2004 20:03
by MarkusK
http://www.autotoivonen.fi

Auto Toivonen löytyy myös Keravalta (hieman lähempänä Helsinkiä).

Posted: 18.6.2004 10:35
by Haapala
Ollut myös vastaavia. Kytkin on lustanut, mutta vain talviaikaan(kahtena talvena) ja satunnaisesti.
Viimeviikonloppuna Tuuriin mennessä sitten tehot hävisi yhden ohituksen jälkeen totaalisesti,
mutta palasi auton uudelleen käynnistämisen jälkeen.
Eli kävikö vain varaohjelmalla?
Kyllä kyllä, eiköhän se vikamuistista löydy

Posted: 18.6.2004 17:56
by morfn
Noniiin... Kippo tuli pajalta. 108.60eur maksoi imuilma-anturi ja nyt on tehot taas takas ... MUTTA ... kytkin luistaa edelleen 2100-2300rpm eli se on sitten seuraava remontoitava asia...

Posted: 28.6.2004 13:19
by miihkali
Tehot alko taas heittelee, joten testasin äsken uutta ahdon solenoidia, mutta eipä auttanut.... Ajetaan huomenaamusta auto ähkyyn ja testeriin kiinni... ...kele näitä hianoja systeemejä...

Posted: 28.6.2004 16:27
by jyrki
Elä menetä hermoja :shock: Rahalla siitä selviää :D

Posted: 28.6.2004 17:46
by samip
Eikun turpo hyppysiin, putsausta ja kovaa uskomusta siihen että tämä poistaa vian :)

Jos ei, niin tavallaan hyvä homma sekin. Pääset miihkali turpokauppaan hommaamaan uutta isompaa ahdinta ja sitten suutinkauppaan ja... 8)
Alkaa Kuopion nokilekat liikahtaa.

Posted: 29.6.2004 8:44
by miihkali
Do diin, eipä taida vielä pääsä turboo ostamaan (oiski ostettu kunnon ämpäri). Se o ilmeisesti MAF kappaleina, ku ei anna virtauksia yli 500 mg/H:n vaikka ohjearvo ois siinä jossain 950mg/H:n? kantturoissa.
Eli Laakkonen rules ja eurot sanoo hei hei.....

Posted: 29.6.2004 9:33
by samip
Jaa-a, harvinaista kyllä jos MAF on. Elä nyt kuitenkaan ihan suoriltaan mene ja rikastuta Laakkosta.

Posted: 29.6.2004 10:52
by Mika Viinikka
jos boshin maffista on kyse niin ei ole kyllä kovinkaan harvinaista että se menee. varsinkaan jos on öljyttävä vaparisuodatin. en tiä kuinka noissa maffeissa on hintaeroja mut treen laakkosella sanottiin mulle joskus hinnaks reipas 300e :shock: kauhee raha mut saatto olla että siinä olis ollu vaihtotyö jo mukana. on kyllä silti kauhee raha

Posted: 29.6.2004 12:12
by samip
Niin kuin miihkalin Golfin tiedoistakin näkee, niin autossa on 110hp/81kW AFN-kone, jossa käytetään vanhaa kunnon Pierburgin MAF:a.

Posted: 29.6.2004 12:12
by miihkali
Ei ollu Maffissa vika ei. ...
Onnex tääl o Laakkosella sen verta järkevätä porukkaa, et ottavat mielellään osan takas ja palauttavat rahat, mikäli vika ei oo siinä.
Pitäskö antaa lekahoitoo, josko se sillä tokenis......

Posted: 3.7.2004 20:37
by miihkali
Ja satu jatkuu. ...
Kävinpä eilen ostamassa ahtomittarin JP-Autotuningilta ja ahdot näytti aika hurjia lukemia vedätyksessä ennen tehojen häviämistä. Ilmeisesti turbon automaattisesti säätyvät siivet ei pysy mukana ( olisko niin pas..iset)???
Joka tapauksessa turbo on nyt irti ja lilluu CRC:ssä loppupurkamista varten.
Toinen mikä herätti huomiota oli toi imusarja! Jumankauta, et oli muuten rasvanokipas..nen! No, nyt seki killuu semmosissa lillingeissä, et eiköhän huomenna ala ilma kiertää puhtaissa kanavissa ihan eri meiningillä.
Oli kyllä sairaan mössönen... Jees, mut nyt meikä lähtee viinijuhlille :D

Posted: 8.7.2004 19:18
by jyrki
Joko miihkali tehot pysyy??

Posted: 8.7.2004 19:28
by samip
miihkalin innoittamana riehuinpa itsekin tuon imusarjan irti ja olipahan karstoo :lol: :!:
Pulloharjalla ja löpöllä putsaten mössöt läks ja paikat ja ukko paskaantu pahemman kerran. Tällasta tää nokivasaran huolto on.

Ja kun oikein lujasti uskoo, niin kyllä sieltä ehkä hevosvoima tai pari lisää tuli. 8)

Posted: 9.7.2004 17:15
by miihkali
Ikävä kyllä en saanut halkastua turboo, joten putsaus jäi vähän vajaaks. Tehot pysyy kyllä nyt siten, et jos auto sattuu pätkäseen, niin kertakäynnistys riittää ja sen jälkeen meno taittuu normaalisti.
Puran tulevana sunnuntaina turbon vielä irti ja vien sen maanantaiaamuna Professional Motorsille halkastavaks. Saadaanpahan tehtyä kunnon putsaus.

Joo, kyllä oli SamiPee "hiukka" mustassa kunnossa putsauksen jälkeen :D

Posted: 12.7.2004 23:19
by miihkali
Sadun loppu (toivottavasti).
Turbo halkastiin tänään Professionalilla ja täytyy sanoa, et olipahan kökkönen, harmi vaan ku ei ollut kameraa mukana. No joka tapauksessa, osat laitettiin kaikki pesukoneeseen, turbo läjään ja tos illan kähmyssä autoon kiinni. Testilenkin jälkeen oli poijjaat hymy herkässä, ku ahdot pysyy kasassa ja auto toimii niin kuin pitääkin.
Että tämmönen tapaus oli tämä.