Page 2 of 10
Posted: 22.1.2006 9:20
by DyyD
Vuoden -00 vehje, äskettäin itselle ostettu ja 52 tuhatta mittarissa:
- Kuskin penkistä meinaa puskea etuosasta joku metalli läpi kankaan
- Jarrut haisevat aika pahasti suurempien jarrutusten jälkeen
Menee takuuhuoltoon ensiviikolla Turun VW autoon, katsellaan sen jälkeen.

Posted: 26.1.2006 10:28
by jafo
1. ja 2. vaihde todella jäykät laittaa päälle. Vaihtoivat lootaan toisenlaiset öljyt ja nyt pelaa.
Posted: 26.1.2006 10:48
by Ari-Matti Aho
On se kumma että ne ei tehtaalla osaa laittaa parempia öljyjä jo valmiiksi. Tuo kun on tyyppivika.
Posted: 26.1.2006 17:57
by Puuhis
Itselläni ei tuossa 6-lovisessa tahmaa mikään pykälä, mutta kaverin 5-lovista lootaa kun kokeilin niin en ollut uskoa että saman merkin laatikko ois kyseessä. Ja ainakin mulla on vielä tehtaan ölssit laatikossa, nyt seuraavassa huollossa oli tarkoitus vaihtaa öljyt uusiin kun tulee 150tkm täyteen
Posted: 26.1.2006 20:02
by Ilu
Joo niinhän se on mullakii noi vaihteet aika jäykänlaiset
Posted: 4.2.2006 17:43
by Ilu
Joo torstaina tulis uudet öljyt laatikkoon.jospa rupeis nuo vaihteet menee päälle vähän paremmin
Posted: 11.2.2006 21:56
by Ilu
Kyl vaikutti öljyn vaihto huomattavasti.On se kumma et ei voida jo tehtaalla laittaa niit parempia öljyjä.
Posted: 11.2.2006 22:12
by Musti
Mulla pyydettiin volkkari takasin laakkoselle huohotinputken lämmityksen asennukseen takuuna... ihmetyttää vaan ku eivät voineet 3 viikkoa sitten sitä laittaa...
Posted: 12.2.2006 2:14
by NURMISTO
no nyt rupes lämppäri viheltää kakkos pykälällä ja wepasto wittuilee!
Posted: 21.2.2006 19:03
by elwood
-Ei vielä ainakaan ole ollut mitään ongelmia.....
-Nyt mittarissa noin 8 tkm.
-Kumma juttu noi lootan öljyt,toisilla pelaa,toisilla ei. Tossa pari viikkoa sitten oli täälläkin n. -25c
ja ei mitään ongelmia,loota oli tosi herkkä.
Posted: 23.2.2006 18:15
by NURMISTO
"naapurin poika" on töihin vastaan otossa töissä ja nyt vaihdetaan lämppärin moottori,wepaston huolto,jne eipä tartte tapella vaihdetaanko vai ei!
Posted: 24.2.2006 16:35
by VWantti
Jees aamulla kuskin ikkunaa yritin aukaista, mut lasi ei liikkunut mihinkään elikkä iski ilmeisesti nelosten vakio vika muoviset klipsit lasinnostimesta poikki tai sitten vaijeri poikki..
Posted: 8.3.2006 13:37
by janik
Samppa wrote:Minun golfin moottorin ohjausjärjestelmän (check) valo herjaa väliajoin.. Yleensä syttyy kun kiihdyttää vauhdin johonkin sataseen
(tehny pari kertaa).. Se palaa jonkun puoli päivää ja sit kun on pari kertaa käynnistelly auton uudellen niin se ei enää palakaan...
Se on jo kerran käyny laakkosella testerissä ja sillon huomasivat että jarrupolkimen anturi oli sökö ja vaihtoivat sen uuteen muuta vikaa ei ollu mut vika ei näköjään korjaantunutkaan... Onko muilla ollu ongelmia noitten check ym valojen kanssa???? Rupee pikku hiljaa tuskastuttaa kun vika ei selviä millään konstilla!!!!

Itsellä sama häiriövalo paloi kauan,vika oli lambda-anturissa.
Posted: 27.3.2006 17:55
by Jami R
tänään syttyi moottorin kuva eli tais lambda-anturi kiittää ja lopettaa yhteistyön..
huomenna vois mennä luettamaan vikakoodin

Posted: 28.3.2006 9:39
by Suke-
Tosta ku moni miettii et miks ne laittaa sököt öljyt sinne vaihdelaatikkoo niin ainaki oma ajattelutapa olis se et se öljy hioo sen laatikon. Eli sisään ajo käytännös

kattelkaa niit öljyjä ja tsekkailkaa et onko sie paljo lastua seas?
En tiedä

villi veikkaus

Posted: 28.3.2006 16:59
by Jami R
nyt on käyty lukemassa ongelma..
vika oli imusarjassa.. oli lähetellyt outoja arvoja.
vika on tilapäinen.. tai niin ainakin sanottiin.
jos valo syttyy uudelleen niin sitten pitää taas viedä näytille

Posted: 28.3.2006 17:57
by Ilu
Keskuslukon kaukosäädin hajos
Posted: 10.4.2006 18:02
by Sami P
äsken sit golffi jätti mut välille prkl..... ei reagoi enää kaasupolkimen asentoon...välillä kun sammutti, niin pari kertaa sai kierrokset nousee kun painoi poljinta mut sit pyörii vaan tyhjäkäynnillä eikä mitään tapahdu vaikka yrittää kovasti painella!!!! meni sit laakkoselle yöks huilaa ja aamulla sit testeriin... onko muille tehny samaa..... epäilivät jotain kaasuläppä tunnistinta!!!

Posted: 11.4.2006 16:01
by Sami P
golffista menny kaasupolkimen potentiometri rikki ja joutuuvat vaihtaa koko kaasupolin paketin..... ja on varmasti halpaa ku saippua...

Posted: 11.4.2006 20:47
by jyrki
Mulla taas etummainen lamda-anturi sökönä ja epäilys on et olis kattikin jo paskana

Posted: 11.4.2006 21:57
by Sami P
ei oo helppoo tää elämä....

Posted: 11.4.2006 22:44
by Basu
Samppa wrote:ei oo helppoo tää elämä....

Millon se olisi ollut...
Muuta vikaa Golffissa ei ole ollut paitsi että se on ahdas jos on 4-5 henkeä kyydissä.
Posted: 12.4.2006 19:32
by jyrki
Onneks oli vaan anturi vika

Posted: 13.4.2006 0:32
by kahe
Ilu: mitäs öljyä laittovat sisään?
Mulla ku laittovat TAF-X öljyt uuteen vaihtolaatikkoon Pasuunaan ja niillä ei ainakaan toimi vaithteet. Jos ehdottas Hyvinkään huollolle myös eri öljyjä.
Posted: 13.4.2006 13:13
by Sami P
nyt on poljin ja potentiometri vaihdettu ja hyvin toimii nyt

Posted: 27.4.2006 19:29
by jyrki
Rupes koliseen etupää työssyissä niin iskarin yläpään kannakekumin keskireikä suurentunut ja laakeri meni siitä läpi.

Uutet osat tilattu ja toivottavasti saa auton kasaan vapuksi

Posted: 1.5.2006 9:06
by jyrki
Kasassa on eikä kolise enään yhtään!

Posted: 11.5.2006 22:56
by Sami P
ja ongelmat jatkuu... nyt alkanu tyhjäkäynti hummaamaan koko ajan 600-700rpm välillä (hermo palaa)

mistäköhän moinen mahtaisi johtua????? onkohan mahdollista kun vaihtoivat sen kaasu polkimen uuteen et siitä johtus tuo kaasuttelu????? nämä viat ei taida loppua koskaa!!!!

Posted: 12.5.2006 14:30
by Tero L
En viitsinyt kahlata koko topikkia läpi, joten ilmoitetaan näistä jumiutuvasta tuulilasin pyyhin varsi rakennelmasta. Viime syksynä jo tuntui olevan hieman laiskalla tuulella nuo pyyhkiät, mutta jotenkin selvisin talven yli puoliksi toimivilla pyyhkijöillä.
Pari viikkoa sitten nuo pysähtyivät lopullisesti, käsillä kun auttoi niin sillon toimi. Pari iltaa sitten aloin purkamaan tuota mekanismia, ja tuli otettua pari räpsyäkin:
Vivusto irrotettuna
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... ivusto.jpg
Akseli tappia sai hakata hyvin kauan ennen irtoamista. Kumma jos pyyhkiät ei toimi
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... umissa.jpg
Hieman kohmeisen näköiset tapit
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Tapit.jpg
Karstaa putkesta
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Karsta.jpg
Tappien kevyen hiomisen jälkeen oli rasvauksen aika, nestemäistä vaseliinia joka jähmettyy muutamassa sekunnissa. Tuota vaseliinia tuli suihkittua aika huolella
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Rasva.jpg
Sitten vain kasaus ja maailma kirkastui

TDI-automaatin nykiminen
Posted: 22.5.2006 21:25
by Mara
Auto on ollut VV-autolla montakertaa tutkittavana nykimisen vuoksi, kaasupolkimen vaihdolla terävä nykiminen loppui mutta pehmeä jäi. Äsken luultavasti selvisi tämäkin, laturi hirtti kiinni ja hihna paloi oiken kunnon savulla. niin että palokunta kävi paikalla. Autolla ajettu 50000 km ja takuu voimassa.
Savut karkasivat nokkapellin alta
Posted: 23.5.2006 21:45
by Mara
Autostani paloi jäähdytyspuhallin johtosarjoineen ja laturi, sekä laturin hihna. Tänä aamuna käydessäni korjaamolla korjauksen odotusajaksi ilmoitettiin n. 1 kk, autolle jossa on vielä puolivuotta takuuta, sijaisauton olisin saanut kolmeksi päiväksi. Soitin korjaamopäällikölle, joka lupasi selvittää miten pian saadaan korjattua, kun selvitystä ei ollut tullut kahteen mennessä soitin maahantujalle, puoli neljä tuli korjaamolta tekstiviesti, että auto on kunnossa. Teknisesti se ehkä onkin, mutta sisällä haisee palaneelle sähkömoottorille.
Korjaamopäällikön mukaan auto olisi tosiaan voinut syttyä kokonaankin.
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Posted: 24.5.2006 17:48
by jyrki
....jo on toimintaa...
Posted: 24.5.2006 18:30
by Ilu
Juuri näin.Niin perus toimintaa ko olla ja osaa
Re: Savut karkasivat nokkapellin alta
Posted: 24.5.2006 20:45
by vw golf
Mara wrote:
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Kehottaisin vaihtamaan tuota vakuutusyhtiötä
Tapiola ei ole ittellä koskaan korvannut mitään, aina kuulemma puuttui jokin tietty "kirjain" perästä Voi voi...
Vaihdon myötä myäs vakuutusmaksut pienenivät... että tämmööstä
Posted: 29.5.2006 6:23
by JyriT
Eilen huomasin että öljykorkin ympärillä olevaan kuppiin oli tihkunut jonninverran tavaraa.
Ihan kuin öljykorkin stefa vuotais. Muovilärpäkkeen kun nosti pois kone oli kylläkin kuiva ja suht siivo, ts. normi pölyä & basaa, muttei öljyroiskeita..
No, kuivasin korkinympäsrystän ja laitoin "tehotarkkailuun", saas nähä kostuuko uudestaan.
Onko muut huomannu vastaavaa ?
Posted: 29.5.2006 7:54
by DJisotela
^Samanlainen on mullakin öljykorkin ympärys, ei muualle kyllä roiski paitsi ahtoputkesta ennen kuuleria. ..ahdin varmaan kohta vaihdettava

Posted: 29.5.2006 17:48
by Tero L
ei muualle kyllä roiski paitsi ahtoputkesta ennen kuuleria
Huhujen mukaan tiisseleissä enemmän sääntö kuin poikkeus tuo ahtoputken öljyyntyminen sisältäpäin. Muutamilla ollut kuulemma samaa "vikaa"
Posted: 30.5.2006 7:20
by DJisotela
Joo sisällähän sitä öljyä on aina kun siellä onkaiken mailman huohottimet yms. mutta ne ahtoputkien liitokset tihkuttaa öljyä..

On oikeen insinöörityön taidon näyte.
Posted: 31.5.2006 13:34
by finnhopper

itellä ATD koneinen dieseli ja 180tkm mittarissa ja pumppusuutinten johtosarja vaihtoon. Ilmeni ensin lievänä nykimisenä mikä paheni koko ajan. Setti sijaitsee jossain kannen alla --> maksoi reilun 400 euroa työt ja osat.
Posted: 31.5.2006 14:25
by warlord
Itellä 550 km ajettu bensa atlantic ja varsinkin ykkösvaihde on todella nihkee menemään pykälään. Pitänee varmaan ajella pari tonnia ja katella et jos ei kevene ni uudet öljyt lotaan???
Posted: 31.5.2006 15:02
by Ari-Matti Aho
warlord: aja vaan heti huoltoon, ei se siitä kummene ilman öljyjen vaihtoa/säätämistä...
Posted: 1.6.2006 23:40
by warlord
Amideus wrote:warlord: aja vaan heti huoltoon, ei se siitä kummene ilman öljyjen vaihtoa/säätämistä...
Eivät ehtineet ottaa hertsikassa sisään, pitänee palata ens viikolla heti aamulla. Öljyjen vaihdosta puhuivat, säätämisestä eivät mitään. Minkälaisia säätövaroja noissa laatikoissa on?
Posted: 2.6.2006 8:15
by Ari-Matti Aho
Säätövarasta en tiedä mutta kannattaa mainita asiasta...
Posted: 8.6.2006 11:05
by warlord
Dodii... öljyt vaihtoivat laatikkoon, mut eivät säätäneet vaikka asiasta mainitsinkin. Kyllähän tuo paransi tilannetta muttei poistanut ominaisuutta kokonaan. Saakohan sitä edes kokonaan pois???
Posted: 8.6.2006 11:16
by Ilu
Miul ainakii hävis ko vaihtovat öljyt.Eivät ainakaa puhuneet et oisivat säätäneet
Posted: 8.6.2006 11:35
by Ari-Matti Aho
Kyllä se mullakin joskus takeltelee vieläkin.
Posted: 24.8.2006 17:50
by Ilu
Kuskin penkki "rispaantunu"auto on vuoden vanha.Uus päällinen takuuseen
Posted: 24.8.2006 20:06
by Pekka H
Airpäkin valo palaa.
Posted: 24.8.2006 20:32
by Pasi Häkli
Tuo ykkösvaihteen takertelu loppuu uusilla "erikoisöljyillä". Erikoisempaa säätöä ei ole tuossa vaihteistossa mahdollista tehdä, paitsi vaihdekepin päästä. Laatikossa on vaihdevaijerit.
Posted: 30.9.2006 18:31
by enska
enska wrote:Vähä päälle 81000tkm ja puola levis. Korjattiin ilmaseks=)
Aikasemmin ongelmia kytkimen kanssa, eli pedaali jäi lattiaan.
105tkm mittarissa ja sama homma taas, ei naurata

Mutta ehkä ne taas korjaa sen ilmaseks
