Auto on vm. 1994 ja kone on 1.8 cl ja heti oston jälkeen huomasin ettei koneen lämpömittari nouse kun max 70asteeseen ja nykii tasakaasulla.. noh lueskelin täältä aikasempia neuvoja ja vaihoin sitten puolan ja vedenlämpötila anturin, mutta ei oikein auttanu (parani kyllä, nyt lämmöt saa 90 jos ajelee korkeilla kierroksilla yms.. muuten taas siinä 70 ja pahvi eessä..) niin ja nykyminen jatkuu mutta väheni. se tekee sitä vaan pintakaasulla ja lämpimällä koneella..
ja huomasin että lämpimällä koneella tyhjäkäynti soutaa ihan kuin yrittäisi ottaa ryypyä pois..
osaisiko joku asiantuntija auttaa!?!
Golf III variantissa nykimistä ja tyhjäkäynti soutaa?
Itelläkin nyki ajaessa samalla tavalla ja selvis että oli kaasarin alla oleva kumilaippa rikki. No se sitten vaihettiin ja tehtiin kansiremppakin ja nykiminen loppu mutta nyt kun olen ajanut vähän yli 1000km rempan jälkeen niin taas tuntuu alkavan vähän nykiminen, tulpillakin ajettu vasta 3000km eikä mitään perus huoltoja ole tiedossa nytten.
Joten itsekkin yritän tässä miettiä mistä kaikesta nykiminen vois johtua ja mitä vois kokeilla. Tyhjäkäynnilläkin tuntee kun vähän väliä auto nytkähtää hieman. Eli vähän sellainen epätasainen käynti, ja ääni on alle 1000 kierroksen tyhjäkäynnillä hieman "hankaava". Kaikki hihnat vaihettu ja ei kuulu sieltä vaan ihan koneen sisältä!
Auttakaahan joku meitä
Joten itsekkin yritän tässä miettiä mistä kaikesta nykiminen vois johtua ja mitä vois kokeilla. Tyhjäkäynnilläkin tuntee kun vähän väliä auto nytkähtää hieman. Eli vähän sellainen epätasainen käynti, ja ääni on alle 1000 kierroksen tyhjäkäynnillä hieman "hankaava". Kaikki hihnat vaihettu ja ei kuulu sieltä vaan ihan koneen sisältä!
Auttakaahan joku meitä

VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Mulla vanha 3:nen kanssa nyki pikkasen ja välillä vähän enemmänkin. Itse pidin sitä lähinnä ominaisuutena kun vikana ja aika moni sanoi minulle että johtuisi tuosta 1-piste ruiskusta mutta tuohon en ota kantaa sen enempää. Välillä alussa oma nyki todella usein ja välillä sammuilikin. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän niin helpotti ja nykiminen väheni huomattavasti mutta välillä aina tuntui tasakaasulla lämpimällä konella.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II