Sunnuntaina hyyty -06 Passat 2.0 TDI tielle n. 3 km ajon jälkeen. Autolla ajettu 180tkm. Epäilin, että kesädiesel hyytyny putkiin, vaikkakin ajelin kesädieselit lähes nolille, yhden kerran tankannu talvilaatua. Ei muuta ku hinaus merkkikorjaamolle. Eilen soittelivat, että kesädieselit hyytyny joten tankin tyhjennys + suodattimen vaihto 450 euroa. Tänään aamulla soitto, että polttoainepumppu ei myöskään toimi. + 300 kolikkoa.
Tiedän, että on aika yleistä, että kesälaadun kanssa käy noin, mutta... kuinka todennäköistä on, että myös polttoainepumppu sanoo itsensä irti samalla hetkellä??? Liikkeen mukaan hommassa ei mitään epäselvää.
Ei muuten, mutta harmittaa noi kustannukset.
Polttoainesuodatin saattaa olla vaihdettu huollon yhteydessä elokuussa mut en muista tarkkaan. 50-50, ehkä ei ole.
Kesädiesel kohmeessa + polttoainepumppu rikki
-
- Posts: 6
- Joined: 19.4.2010 11:24
- Location: Helsinki
Ihan vain hämmästyksen takia, 450e suodattimen vaihto ja tankin tyhjennys? Mulla sama ongelma, mutta kyllä halvemmaksi tulee kiikuttaa auto lämpimään talliin ja odottelemaan dieselin notkistumista. Siihen vielä polttoainesuodatin päälle muutamalla kympillä. Näin tuossa naapuritopicissa ollaan neuvottu 

-
- Posts: 6
- Joined: 19.4.2010 11:24
- Location: Helsinki
Sitten vielä yksi mielenkiintoinen kysymys, miten se kesädiesel on voinu jumahtaa jos oikeasti olet melkein tyhjiin ajanu kesädieselit ja täyttäny tankin siihen päälle talvilaadulla. Ja ajanu sen jälkeen niin paljon että paluulinjaankin on jo vaihtunut kesä-talviseos? Tämähän pitää huomata ettei riitä että tankkiin tankkaa, vaan pitää myös ajaa sen verran että polttonestettä palaa tankkiinkin.
Kai dieseleissäkin on paluulinja, muistaisin että on?
Edit: kyllä kalliiksi tulee näköjään joo. Aamulehdessä tänään oli aiheesta kanssa juttua, tänä syksynä talvi yllättikin dieselautoilijan.
Onko sitten niin että kun nää diesel autot on yleistyny, niin ihmiset ei oikein ole sisäistäny että diesel vaati tässä kohtaa jotain mitä bensa-auton kanssa ei tartte miettiä. Periaatteessahan paljon ajavalle tämä ei helposti ongelmaa tee kun dieseliä kuluu vauhdikkaasti kilometrien myötä, mutta eihän kaikki aja mitään hurjia kilsoja nykyään edes dieselillä, ostetaan semmonen ihan vaan pienen kulutuksen ja mukavan käyttöväännön takia.
Kai dieseleissäkin on paluulinja, muistaisin että on?

Edit: kyllä kalliiksi tulee näköjään joo. Aamulehdessä tänään oli aiheesta kanssa juttua, tänä syksynä talvi yllättikin dieselautoilijan.
Onko sitten niin että kun nää diesel autot on yleistyny, niin ihmiset ei oikein ole sisäistäny että diesel vaati tässä kohtaa jotain mitä bensa-auton kanssa ei tartte miettiä. Periaatteessahan paljon ajavalle tämä ei helposti ongelmaa tee kun dieseliä kuluu vauhdikkaasti kilometrien myötä, mutta eihän kaikki aja mitään hurjia kilsoja nykyään edes dieselillä, ostetaan semmonen ihan vaan pienen kulutuksen ja mukavan käyttöväännön takia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 6
- Joined: 19.4.2010 11:24
- Location: Helsinki
Tätä just mietin. Vai onko mulla liian vähän luottoa merkkikorjaamoa kohtaan?AjH wrote:Sitten vielä yksi mielenkiintoinen kysymys, miten se kesädiesel on voinu jumahtaa jos oikeasti olet melkein tyhjiin ajanu kesädieselit ja täyttäny tankin siihen päälle talvilaadulla. Ja ajanu sen jälkeen niin paljon että paluulinjaankin on jo vaihtunut kesä-talviseos? Tämähän pitää huomata ettei riitä että tankkiin tankkaa, vaan pitää myös ajaa sen verran että polttonestettä palaa tankkiinkin.

Näinhän se on mullakin, ehkä 20 tkm/vuosi.AjH wrote:Periaatteessahan paljon ajavalle tämä ei helposti ongelmaa tee kun dieseliä kuluu vauhdikkaasti kilometrien myötä, mutta eihän kaikki aja mitään hurjia kilsoja nykyään edes dieselillä, ostetaan semmonen ihan vaan pienen kulutuksen ja mukavan käyttöväännön takia.
Tuntuu että polttoainejakelijoiden laadut on nyt ihan sekasin. Vedetty ronskisti tiinut täyteen halvempaa kesäkesä laatua vaikka ois pitäny jo välilaatua laittaa. Nyt oli paikallisella asemallakin hinta noussu 1,216 lukemiin, kun viime viikolla oli vielä 1,169. Silläkään asemalla ei lue missään mitä laatua se oikeasti on. Pumpussa on vain kesä tai talvi. Sisältä kun menee kysymään, niin levittelevät vaan käsiään ja kehottaa tankkaamaan. Oikeesti noita diesel paku- ja henkilöautoja menee hinurin päällä samaan malliin kun viime talvina ekoina liukkaina. Nää autot on vaan päällepuolin ihan ehjiä
Onneksi ei ole vielä omaan nilkkaan osunu paskalaatua ja paluulinja toimii. Eberiä kun vielä huudattelee, niin sekin osaltaan pitää paikkoja lämpimämpänä. Pitäis vissiin tilata tankkilämmitin kaikkiin autoihin.

Onneksi ei ole vielä omaan nilkkaan osunu paskalaatua ja paluulinja toimii. Eberiä kun vielä huudattelee, niin sekin osaltaan pitää paikkoja lämpimämpänä. Pitäis vissiin tilata tankkilämmitin kaikkiin autoihin.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
-
- Posts: 6
- Joined: 19.4.2010 11:24
- Location: Helsinki
Joo taitaa olla aikalailla vellit ja puurot sekaisin, esim. Lahden motarilla, Koivukylän liittymän kohdalla oli neljä uudehkoa autoa jäänyt tielle, kuka minkäkin takia... Onneksi noi bensavehkeet kulkee polttoaineen puolesta millon tahansa. 

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)