2.0 TDI BMR koneeseen on vaihdettu jakohihna 3kk sitten. Ajoitushan tehdään lukitustappien avulla, kun hihnaa asennetaan.
Löysin täältä http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm ohjeet miten ajoituksen saa hienosäädettyä 8v koneessa VCDS:n avulla.
BMR kone on 16v, eli siinä on kaksi nokka-akselia. Onko tietoa miten säätö tehdään 16v koneeseen? Käännetäänkö molempia nokka-akseleita samaan suuntaan?
Katsoin VCDS:n avulla 'Measure block 4, field 4' torsion arvon, joka näytti +2.97 eli vissin hieman myöhäisellä ajoitus. VCDS ilmoittaa että toleranssi on +-3, mutta haluaisin yrittää päästä lähemmäksi 0 jos auttaisi huonoon kylmäkäynnistyvyyteen.