Passat tdi-00 Tiptronic vaihdealue

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
P.E.T.O

Passat tdi-00 Tiptronic vaihdealue

Post by P.E.T.O »

Voiko laatikkoa säätää vaihtamaan aiemmin isompaan?
Ajelen itse mieluummin ns.manuaalilla(+ - ) ja vaihdan sieltä isompaa ettei turhaan kierrätä moottoria liikaa kun vääntöä dieselissä riittää Näin säästyy ainettakin.
Vai onko tässä joskus kuulemani oppiva laatikko?
Itselläni on ainakin sellainen ajotapa ettei tartte laittaa kaasua ihan hirveesti liikaa, taloudellisesti yrittäny mennä.
Aika usein automaatilla ajaessa kierrokset tuppaa nouseen lähes 3000 kunnes vaihtaa isompaan. Huutaa jo aika paljon.
VW Passat variant 1.9TDI -00

Toyota Corolla 1.3T DX -83

Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
jonneilari

Post by jonneilari »

No mutta... minun mielestä diesel tarvitsee kanssa niitä kierroksia vaikka vääntöö löytyykin... tulee varsin paljon karsta ongelmia kun ajelee pienillä kierroksilla jatkuvasti. Sit asiaan... mulla oli edellinen audi 2.5 tdi tipillä ja koneeseen lyötiin uusi ohjelma niin mun mielestä kierrosalue muuttui ja auto toimi paremmin ns. pienillä vaihteilla.

Edit: mä sanoisin et ohjelmalla pystyy muuttaa välityksiä
Reindeer

Tipparin modaus

Post by Reindeer »

Moi.

Esim. tuolla pikaisella googlella on tipparin modauskoodeja vagcomille:

http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=116118

En muista äkkiä eurokoodeja, mutta eiköhän nekin googgelilla löydy =)

Ideana siis se että lootassa on ohjelmat valmiina, mutta Audeissa ne on sen napin takana ohjaamossa, pirkka-audeissa pitää softaa puukottaa itse.

Muistathan myös että voit myös nollata tipparin muistin, jolloin se adaptoituu uudelleen mikäli tosiaan on oppiva loota. Muistaakseni meni tyyliin virrat päälle, kaasupoljin pohjaan 30 sekunniksi ja sitten kaasupoljin ylös ja suoraan auto käyntiin käyttämättä virtoja pois. Tämänkin voi tehdä vagcomilla mutta kuittausta ei tule että nollattu ois, persdynolla joutuu toteamaan.

Timo
2004 TDI variant trendline
Post Reply