Passat 3C comfortlinen omistajana voin sen verran sanoo, että ei ainaskaan mene rahaa hukkaan... hyvin on meillä toiminu ja kun otettiin vielä kaikilla mausteilla ja lastulla ni voe voe. En vois parempaa toivoo enää.
Tuossa yhden laskurin antama kulukäppyrä. Kulutukset otettu volkkarin sivuilta eli 6,0l/100km bensalle ja 1.6tdi:lle 4,3l/100km. Tuskin pitävät todellisessa elämässä paikkaansa mutta ovat suuntaa antavia. Verot vedetty hatusta.
Ite kävisin koittamassa kaikki mallit läpi alkaen tuosta pikkudieselistä. Jos tuntuu että sillä pärjäisi niin sen ottaisin. Ei ainakaan sitten ahdistaisi jos kilometrejä tulisi enemmänkin vuodessa.
Varustetasoksi ehdottomasti highline. Bensamallissa tietty houkuttaa tuo pari tonnia edukkaampi hinta. Sillä rahalla saa kuitenkin ruksittua nuo kaikki kolme varustepakettia.
Me ollaan nyt ajettu passatilla 5000km ja tietokoneen mukaan kulutus sekalaisessa ajossa 6.5l. Tietysti jos ajaa pidemmän matkan kulutus tipahtaa... mun mielestä ei ollenkaan huonosti jos sekalaisella ajolla pääsee 900km tankillisella. Meilläkin toi nelikko ja manuaalilla.
^Ihan sokeesti siihen ajotietokoneen kulutuslukemaan ei kannata luottaa. Ne kun tuppaa pahimmassa tapauksessa heittään ±1,5litraa. Varsinki jos sattuu olemaan webasto, sen kulutus ei näy missään muualla ku polttoainemittarin viisarin laskussa.
Tankkausten välillä tulleet kilometrit ylös ja laskemaan sitä oikeaa kulutusta.
Itellä just kahdessa viimeisessä autossa (3c passat, golfV variant) ajotietokone on näyttänyt vähintää 0,5l liian alhaista kulutusta tankilliselle.
Tuo vuoden päästä tuleva muutos kannattaa myös pitää mielessä uutta autoa hankittaessa. Vaikkei muutos olekaan suuri vähän ajavalle niin kyllä se tulee vaikuttamaan dieselautojen haluttavuuteen. http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =201009297
Tietty noi kaikki tekstit on taas kärjistettyjä ja luultavasti todellisuus on vähän toista.
Jos noi bensakoneet on vielä nokkaketjulla varustettuja niin sekin puoltaa bensan hankintaa. Vaikka hihnanvaihtoväli on kasvanut 150tkm niin aina se kummittelee autoa eteenpäin myytäessä.
Ei se TSI:n jakoketjukaan huoltovapaa ole(käytännössä) Ketjut venyy ja jako hyppää, vielä ei ole koneita hajoillut mutta häiriövalot palaa ja käynti pätkivää.
Onko toi ketjun venyminen kuinka yleinen ongelma? Luulisi siihen tulevan jotain korjausta, kun se ketjun idea on kuitenkin olla ~huoltovapaa.
Mitä noista kuullut niin tullut semmonen ymmärrys ettei kyseessä ole edes mitään 10 kertaa maailman ympäri ajettuja autoja vaan suht pienillä kilsoilla jo tulee ongelmia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
On yleinen ongelma, ja uudet osat mitä sinne laitetaan ei oo yhtään sen parempia ku ne vanhatkaan. Ja joo, ei tarvii olla 200tkm ajettu että tätä ongelmaa esiintyy. Venyy tosi pienillä kilsoillakin.