G3 variantti jakopää

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
pete78
Posts: 129
Joined: 12.12.2005 19:50
Location: Taivalkoski

G3 variantti jakopää

Post by pete78 »

Olis tuollainen operaatio edessä nyt vko loppuna niin kysymys kuuluu että onko kenelläkään printattavaa ohjetta miten ja kuinka tuo jakoremmin vaihto tapahtuu Golffiin??

Kyseessä 1.8 55kw AAM

Kiitoksie jo etukäteen...
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Golfin korjausoppaassa on helpot ja ymmärrettävät ohjeet. Löytyvät varmasti joltakin täältä.

Työnä tuo on aika helppo:
Oikee pyörä ja sisälokari pois ja kulma ilmaan, niin saa vähän tilaa ja valoa paremmin. Pultti kerrallaa osat pois tieltä ja uudet samassa järjestyksessä takaisin. :lol:
Hihna pyörissä on valmiit merkit mitkä laittaa kohdilleen. Ja koneen toisella puolella on korkin alla myös merkityt paikat joista oikean asennon saa varmistettua. 2 - 3h homma jos ei mene liikaa kaljanjuonniksi
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
pete78
Posts: 129
Joined: 12.12.2005 19:50
Location: Taivalkoski

Post by pete78 »

Sytytysennakosta vielä:

Sitä tässä aloin tiedustelemaan että montako (astetta) pitää säätää ennakkoa sytytykseen näissä aam koneissa?
Pitääkö sieltä ottaa joku letku/johto pois ku lampulla säätää sytkää kohdalleen??
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

G3 Variant 1.8 Europe
pete78
Posts: 129
Joined: 12.12.2005 19:50
Location: Taivalkoski

Post by pete78 »

Ja tuossapa lisää infoa autodatalta:

Sytytyksen ajoitus-perusenn.EYKK Moottori/rpm 6astetta +-1 aste/875
Sytytysennakon tarkistus Moottori/rpm ECM-ohjattu
Joutokäynti rpm 750-1000 ei säädettävissä


Ajoitus

Varmista, että kaasuläpän asentotunnistimen joutokäyntikytkin on kytkeytyneenä. Käytä VAG 1551 tai vastaavaa laitetta perusasetusmoodissa 04. Tarkasta sytytyksen ajoitus joutokäyntinopeudella, säädä kiertämällä virranjakajaa
Post Reply