Page 1 of 1

VW Golf IV, kosteutta öljytilassa?

Posted: 27.1.2011 9:36
by kotka
Niinpä niin, tuttu juttu..
Mutta vettäpä ei öljyn seassa ole, ainakaan tikun mukaan tai öljyn vaihdon yhteydessä.
Auto lähtee taipaleelle tallista (n. 0-astetta) ja ajaa moottoritietä noin 30 kilometriä. Päivän päättyessä auto lähtee lämmityksestä liikenteeseen ja ajaa taas autotalliin. Käyttäjän tuntien ei liikoja kierroksia ajettaessa käytetä, vaan mennään "körryyttelemällä" rajoitusten mukaan.
Jonkinlaista kosteudentiivistymistähän tämä on, mutta miten tämä olisi estettävissä?
Mikä on tukossa ja mitä pitää korjailla?
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. (Taattua N8 laatua)
Moottorihan on bensiini 1,6l ja suojamuovien päällä merkintä: 1,6 sr

Lisäys: Lämmöt nousevat normaalisti, eivät heijjaile edestakaisin. Lämpöä tulee sisälle ihan normaalisti. Käynti ei ole tuputtavaa eikä ole käynnistymisongelmia, tulpissa ei näy mitään normaalista poikkeavaa. Pakkasnestettä ei häviä, eikä ole öljyä seassa. Itse moottoriöljy ei ole "kerman" väristä, eikä vetisen näköistä. Öljyä saa lisätä vaihdon välissä noin 1,0-1,2 litraa.

Image

Posted: 27.1.2011 9:59
by jonneilari
noustakko tos lämmöt normaalisti???kyl toi niinku olis aivan selvämerkki kansiviasta,mut mene ja tiedä... :shock:

Posted: 27.1.2011 10:41
by Tero Häkli
reippaampaa ajoo vaan, ja vaihtaa mobilin vaikka castroliin =)

Posted: 27.1.2011 19:22
by Pasi Häkli
Joo ja ei kannata yöuniansa menettää, ton näkösiä "korkin alusia" on maailma täynnä.

Posted: 27.1.2011 21:44
by Alkaline
vr6tosessa oli joskus mennyt vesipumpun tiiviste ja sieltä oli uittanut vettä öjlyn sekaan. Kun avas korkin lämpösenä niin päästi sellaisen mataviskoosisen puklun säiliöstä, se oli siis koko öljypuoli tuota mössöö täynnä, kai se alkaa kavitoida ja sekoo siellä tekien tuollaista vaahtomössöö.

Kannattaa siis vahtia ettei lisäännyt tuo mössö...

Posted: 27.1.2011 21:51
by kotka
Pasi Häkli wrote:Joo ja ei kannata yöuniansa menettää, ton näkösiä "korkin alusia" on maailma täynnä.
Kauan aikaa sitten tuo vain oli sellainen merkki, että älä osta tätä autoa :D Mutta tästä onkin jo yli 10 vuotta aikaa ja autot oli ihan toista..
Näissä ei taida olla ns. venttiilikopassa mitään huohotinletkua, josta tuollaisen kosteuden pitäisi pystyä poistumaan?
Pitänee vaihtaa öljymerkkiä seuraavan vaihdon yhteydessä ja käskeä antamaan hiukan raskaampaa kaasujalkaa.

Posted: 28.1.2011 6:51
by Pasi Häkli
Se huohotinletku tulee just ton korkin kohdalle koneen etupuolelta, (näkyy hyvin kun irrottaa vähän noita moottorin päällimuoveja), että sen takia se kerää tuohon kohtaan tota moskaa. Mutta en nyt varmaksi muista että pitäisikö sen huohotusilman yleensäkään mihinkään ulkoilmoihin poistua, vai ohjataanko se vaan takas venttilikoppaan.

Näillä rajuilla lämpötilamuutoksilla sitä vettä tietysti kondensoituu, en usko että kyse on mistään viasta. Ja joo ennenvanhaan se oli lähes aina varma merkki kansiviasta :lol: Mut noita näkyy paljon.