Page 1 of 1

Golf III variant vm. 1996 1.8i 90hv

Posted: 6.2.2011 10:09
by boliisi
Ongelmia VW:n kanssa.
ONGELMA 1.
N. kaksiviikkoa sitten lumituiskusta moottoritilaan tuli lunta jonka johdosta auto ei jaksa ottaa kierroksia kun tyhjäkäynti on noin 1000 eli yrittää tukehtua kun laittaa kaasua. Kun kierrokset saa survaistua yli 3000 niin tyhjäkäynti jää noin 1800 ja autolla voi ajaa mutta meinaa aina välillä tukehtua (vaihdetta vaihtaessa ilmenee useimmin).

Virranjakajan kansi vaihdettu.

ONGELMA 2.
Kokeilin auton moottorin sähköjohtojen liitoksi kun auto oli käynnissä ja kun otin pois kaasuvaijerin vieressä olevan johtoliitoksen (3 tai 4 napainen) auto sammui ja ei suostu enää käynnistymään. Kipinä tulee tulppaan.

Help. :roll:

Posted: 6.2.2011 11:51
by Sami Jalonen
1. Onko ilmansuodatinkotelo täynnä lunta/jäätä?
2. Sulakkeet tarkastettu?

Posted: 6.2.2011 13:42
by boliisi
Ilmasuodatin kotelo tarkastettu ja uusi suodatin vaihdettu.
Sulakkeet olen olevinaan katsonut siis ne pikkusulakkeet.... pääsulaketta en löytänyt??

Posted: 13.2.2011 16:35
by boliisi
Käsittääkseni tuo johto jonka otin pois on kaasuläpän asentotunnistin.
Tulppaan tulee virtaa. Ei pienintäkään yritystä lähteä käyntiin. Bensapumpun rele napsahtaa kun laittaa virran ja bensapumppu "surahtaa". Bensa ei haise vaikka kuinka starttaa.. pitäskökään haista??
HELP HELP

Posted: 13.2.2011 16:52
by Sami Jalonen
Kaasuläpän asentotieto on tärkeä koneen käynnin takia, mites sen sopeuttaminen? Jos johdon irroitus sekoitti koko pakan. Toimiikos kolmosessa akun kengän irroitus perussäädön tekemiseen?

Posted: 14.2.2011 20:28
by Smuli-i
Itsellä oli Juurikin samat oireet omassa golffissa tuossa joku aika takaperin ja viaksi paljastui loppujen lopuksi irronnut johto suuttimen liittimessä (4-napaa). Ei ottanut kierroksia ja kun sai kierrokset koneeseen niin vetoa kun koetti lisätä niin sammui.

Vaihdettiin puola, virranjakajankansi, tulpat,tulpanjohdot, pyörijä. loppujen lopuksi auto saatiin käyntiin kun löytyi tuo katkennut johto.

Osittain asiaa kylläkin lievensi jääneston kaataminen tankkiin. mutta jäätynyt vesi ei ollut syyllinen asiaan.

Posted: 15.2.2011 8:44
by boliisi
ok kiitos
kokeillaan tänään jos sormet ei jäädy - 28 pakkasta ja autokatos jossa auto on :oops:
akunkengän irotuksessa rittää varmaankin tunti pari irti ja nollaautuu??

Posted: 18.2.2011 8:49
by boliisi
kaasariin bensaa ja lähtee käymään

Posted: 2.3.2011 14:07
by boliisi
ja ruiku/ohjausboxi vaihdettu --- ei edelleenkään lähde käyntiin.

Posted: 2.3.2011 14:17
by Pasi Häkli
Saako se moottori sitä bensaa vai ei? Bensapumppu rikki? Ota bensan tuloletku irti konehuoneesta ja käy starttaamassa niin näet.

Posted: 2.3.2011 15:06
by boliisi
bensaa tulee ja lähtee käyntiin kun kaataa kaasariin bensaa.

Posted: 2.3.2011 15:37
by Pasi Häkli
Onko tästä mitään vikakoodeja luettu? Jos sieltä sais vinkkiä jatkoon.

Posted: 9.3.2011 0:12
by boliisi
Muillekkin tiedoksi että vikana oli kaasuläpän moninapaliittimestä irronneet kaksi johtoa eli kuten oli myös jo täällä arvailtu/tiedetty :). Tyhjäkäynti asettui boxin vaihdolla.