Golf III variant vm. 1996 1.8i 90hv

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Golf III variant vm. 1996 1.8i 90hv

Post by boliisi »

Ongelmia VW:n kanssa.
ONGELMA 1.
N. kaksiviikkoa sitten lumituiskusta moottoritilaan tuli lunta jonka johdosta auto ei jaksa ottaa kierroksia kun tyhjäkäynti on noin 1000 eli yrittää tukehtua kun laittaa kaasua. Kun kierrokset saa survaistua yli 3000 niin tyhjäkäynti jää noin 1800 ja autolla voi ajaa mutta meinaa aina välillä tukehtua (vaihdetta vaihtaessa ilmenee useimmin).

Virranjakajan kansi vaihdettu.

ONGELMA 2.
Kokeilin auton moottorin sähköjohtojen liitoksi kun auto oli käynnissä ja kun otin pois kaasuvaijerin vieressä olevan johtoliitoksen (3 tai 4 napainen) auto sammui ja ei suostu enää käynnistymään. Kipinä tulee tulppaan.

Help. :roll:
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

1. Onko ilmansuodatinkotelo täynnä lunta/jäätä?
2. Sulakkeet tarkastettu?
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

Ilmasuodatin kotelo tarkastettu ja uusi suodatin vaihdettu.
Sulakkeet olen olevinaan katsonut siis ne pikkusulakkeet.... pääsulaketta en löytänyt??
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

Käsittääkseni tuo johto jonka otin pois on kaasuläpän asentotunnistin.
Tulppaan tulee virtaa. Ei pienintäkään yritystä lähteä käyntiin. Bensapumpun rele napsahtaa kun laittaa virran ja bensapumppu "surahtaa". Bensa ei haise vaikka kuinka starttaa.. pitäskökään haista??
HELP HELP
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Kaasuläpän asentotieto on tärkeä koneen käynnin takia, mites sen sopeuttaminen? Jos johdon irroitus sekoitti koko pakan. Toimiikos kolmosessa akun kengän irroitus perussäädön tekemiseen?
Smuli-i
Posts: 53
Joined: 24.10.2010 20:48
Location: Espoo

Post by Smuli-i »

Itsellä oli Juurikin samat oireet omassa golffissa tuossa joku aika takaperin ja viaksi paljastui loppujen lopuksi irronnut johto suuttimen liittimessä (4-napaa). Ei ottanut kierroksia ja kun sai kierrokset koneeseen niin vetoa kun koetti lisätä niin sammui.

Vaihdettiin puola, virranjakajankansi, tulpat,tulpanjohdot, pyörijä. loppujen lopuksi auto saatiin käyntiin kun löytyi tuo katkennut johto.

Osittain asiaa kylläkin lievensi jääneston kaataminen tankkiin. mutta jäätynyt vesi ei ollut syyllinen asiaan.
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

ok kiitos
kokeillaan tänään jos sormet ei jäädy - 28 pakkasta ja autokatos jossa auto on :oops:
akunkengän irotuksessa rittää varmaankin tunti pari irti ja nollaautuu??
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

kaasariin bensaa ja lähtee käymään
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

ja ruiku/ohjausboxi vaihdettu --- ei edelleenkään lähde käyntiin.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Saako se moottori sitä bensaa vai ei? Bensapumppu rikki? Ota bensan tuloletku irti konehuoneesta ja käy starttaamassa niin näet.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

bensaa tulee ja lähtee käyntiin kun kaataa kaasariin bensaa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Onko tästä mitään vikakoodeja luettu? Jos sieltä sais vinkkiä jatkoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
boliisi
Posts: 11
Joined: 6.2.2011 9:58

Post by boliisi »

Muillekkin tiedoksi että vikana oli kaasuläpän moninapaliittimestä irronneet kaksi johtoa eli kuten oli myös jo täällä arvailtu/tiedetty :). Tyhjäkäynti asettui boxin vaihdolla.
Post Reply