
Päätin lukaista vikakoodit. Testit tehtiin halpistesterillä, jolla ei jostain syystä pääse kaikkiin control moduleihin käsiksi. Ohessa kuitenkin vikakoodit niistä joihin pääsin kiinni. Auto oli virrat päällä, muttei käynnissä. En ole varma liittyykö tuo varoitusvalo sitten varsinaisesti mihinkään näistä alla olevista vikailmoituksista.
Transmission electronics
18222. P1814 pressure control valve 1-N215: open/short to ground
-- short circuit to an other valve
Instrument Cluster
00446 function limitation due to insufficient voltage
-- no fault type identified
Central locking
function limitation due to insufficient voltage
-- no fault type identified
Immobilizer
02832 requirements for locking the steering column lock not met power supply
Osaiskos kukaan avittaa, että aiheutuuko kyseinen varoitusvalo tuosta ekasta vikakoodista ja mitä asialle voisi tehdä? Auto on ollut juuri hetki sitten vauhtipyörän vaihdossa ja vaihteistoöljyn vaihdossa.
Olen itse epäillyt kovia pakkasia syylliseksi kaikkeen, mutta vikakoodin nollausten jälkeen tuo yhä edelleen tulee kojelautaan. Pakkasetkin tosin jatkuvat kovina yhä edelleen. Virtaan liittyviä ongelmia en oikein ymmärrä. Keskuslukitus ja ajonesto kun toimii kuten pitääkin.
Edit: Pakkasukon jäyniä