Golf IV kytkin menossa
Golf IV kytkin menossa
Moro,
Ilmenny tässä parin päivän aikana kun on tiet sulanu että kolopallosta luistaa kytkin. Isommilla vaihteilla kun lähtee kiihdyttämään pienemmillä nopeuksilla niin kierrokset nousee ja kiihtyy kuin vetäs purkkaa tukasta.
Autohan on Golf IV Variant TDI 74kW ja vuosmallia 2003. Mittarissa vajaa 230tkm.
Eli ehdotuksia uudeksi kytkinpaketiksi otetaan vastaan.
Mielellään hintojen kera sekä paikkoineen mistä nämä saa. Ei mitään järkyttäviä vääntöjä tarviis kestää, mutta tarkoituksena olisi joku päivä ohjelma käydä päivittämässä jollain arvot olisi noin 96 kW/131 hv 300 Nm.
Paketti pitäisi saada vaihdettua viikon sisällä.
Kiitoksia jo etukäteen.
Ilmenny tässä parin päivän aikana kun on tiet sulanu että kolopallosta luistaa kytkin. Isommilla vaihteilla kun lähtee kiihdyttämään pienemmillä nopeuksilla niin kierrokset nousee ja kiihtyy kuin vetäs purkkaa tukasta.
Autohan on Golf IV Variant TDI 74kW ja vuosmallia 2003. Mittarissa vajaa 230tkm.
Eli ehdotuksia uudeksi kytkinpaketiksi otetaan vastaan.
Mielellään hintojen kera sekä paikkoineen mistä nämä saa. Ei mitään järkyttäviä vääntöjä tarviis kestää, mutta tarkoituksena olisi joku päivä ohjelma käydä päivittämässä jollain arvot olisi noin 96 kW/131 hv 300 Nm.
Paketti pitäisi saada vaihdettua viikon sisällä.
Kiitoksia jo etukäteen.
VW Golf IV Variant 1.9TDI PWD
Eli siinä on viisi vaihteinen laatikko?
Ehdottaisin vauhtipyörän vaihtamista kiinteeseen (ns G60 vauhtis, arv. 80-100e) ja kytkinpaketiksi siihen Sachs Power -paketti (Ostetaan esim G3 TDI osanumeroilla, arv. 300e varaosaliikkeessä). Ei halvin mutta paras ratkaisu tuollaiseksi käyttis kytkimeksi. Kierrä kaukaa varaosalikkeen tarjoamat kiinteän vauhtipyörän sisältämät kitit!
Ehdottaisin vauhtipyörän vaihtamista kiinteeseen (ns G60 vauhtis, arv. 80-100e) ja kytkinpaketiksi siihen Sachs Power -paketti (Ostetaan esim G3 TDI osanumeroilla, arv. 300e varaosaliikkeessä). Ei halvin mutta paras ratkaisu tuollaiseksi käyttis kytkimeksi. Kierrä kaukaa varaosalikkeen tarjoamat kiinteän vauhtipyörän sisältämät kitit!
Menee vähän mainostamisen puolelle, mutta http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=7
Olisiko järkevä paketti?
Olisiko järkevä paketti?
Last edited by Epikki on 5.3.2011 9:39, edited 1 time in total.
VW Golf IV Variant 1.9TDI PWD
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Sopikos Tero Häklin myymä kytkinpaketti tähän koneeseen? Tai vauhtipyörä, nehän on uusia osia vauhtipyörää myöten, jos sillä nyt suurta merkitystä on.
Laita Terolle YV, menevä mies ei taida nykyään ihan kauheen usein foorumia lukea.
Eiköhän se kytkin pidä vielä jos vaan raakasti käyttämällä luistaa. Muistat vaan kaasutella vähän rauhallisemmin ja varot vedättämistä.

Eiköhän se kytkin pidä vielä jos vaan raakasti käyttämällä luistaa. Muistat vaan kaasutella vähän rauhallisemmin ja varot vedättämistä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu pitkittäiseen toi miun paketti =) on kyllä tohon poikittaiseen juur jukan kertomaa pakettia 2 kipaletta valmiina, g60 vauhtipyörä ja sasch:in powerisetti...
voin kattoo ton powerisetin hinnan maanantaina, jos vaikka jotakuta muutakin kiinnostaa, pelkkää pakettiakin tietty saa mun kautta, mielummin semmosen myynkin kun noi vauhtipyörät alkaa loppumaan
voin kattoo ton powerisetin hinnan maanantaina, jos vaikka jotakuta muutakin kiinnostaa, pelkkää pakettiakin tietty saa mun kautta, mielummin semmosen myynkin kun noi vauhtipyörät alkaa loppumaan

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo motonetinkin setti sovi tuonne? Kokemuksia miten kestäisi? http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/842050/2
Pistä vaan tosiaan heti maanantaina tulemaan hintaa jos kerta se tosiaan parempi paketti on!
Torstai illalla pitäis viedä auto rassarin pihaan. Laittaa sitte perjantain aikana uudet hilut sisään. Liekkö se sinne vaihtaa mitkä osat vaan sille antaa. Eihän asennuksessa tarvitse huomioida mitään ihmeellistä tuommoseen Valeon pakettiin verrattuna?
Torstai illalla pitäis viedä auto rassarin pihaan. Laittaa sitte perjantain aikana uudet hilut sisään. Liekkö se sinne vaihtaa mitkä osat vaan sille antaa. Eihän asennuksessa tarvitse huomioida mitään ihmeellistä tuommoseen Valeon pakettiin verrattuna?
VW Golf IV Variant 1.9TDI PWD
Itellä tosiaan sama moottori jossa softa 130hv/295nm. Valeon paketin vaihdoin 180tkm kohdilla muistaakseni ja alussa kehuinkin kunnes muutaman tuhannen jälkeen alkoi luistamaan. On luistanut nyt varmaan 2,5v ja kilometrejä on nyt 280tkm. eli ei se kytkin heti lopu. Kaksoismassaki luisti 20tkm ajan ennenkun vaihdoin eikä se levy loppu ollut.
Luistokin on pysyny melko samana jos alle 100 vauhis painaa nelosella kaasun pohjaan niin kierrokset nousee noin 500 ennenku tippuu takas.
Vitosella luistaa aina, turha lähtee ohittaa kaasu pohjassa motarillakaan ilman luistamista.
Täytys varmaan kesällä hommata uutta kytkintä jos sattuis asentajaa Pirkanmaalta löytymään...
Luistokin on pysyny melko samana jos alle 100 vauhis painaa nelosella kaasun pohjaan niin kierrokset nousee noin 500 ennenku tippuu takas.
Vitosella luistaa aina, turha lähtee ohittaa kaasu pohjassa motarillakaan ilman luistamista.
Täytys varmaan kesällä hommata uutta kytkintä jos sattuis asentajaa Pirkanmaalta löytymään...
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
toi kytkinpaketti 280€ lähetettynäs jos joku muukin tarvii =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Ei ole järkevää, ainakaan minun mielestä.
Noilla väännöillä ollaan jo orkkis kaksoismassan sietokyvyn rajoilla, joten kannattaa kyllä vaihtaa samalla se vauhtipyöräkin kiinteään versioon.
Esim. Sachsin sre-paketti on hyvä, tosin on se kalliskin.
Ja samalla kun laatikko on irti, niin kannattaa vaihtaa myös kytkimen työsylinteri. Se on painelaakerin kanssa samassa paketissa, joten sitä ei kannata jättää vaihtamatta.
Samoin kampiakselin stefa on sellainen mikä melkeinpä kannattais vaihtaa, ni ei senkään takia tartte aivan heti laatikko irrotella.
Noilla väännöillä ollaan jo orkkis kaksoismassan sietokyvyn rajoilla, joten kannattaa kyllä vaihtaa samalla se vauhtipyöräkin kiinteään versioon.
Esim. Sachsin sre-paketti on hyvä, tosin on se kalliskin.
Ja samalla kun laatikko on irti, niin kannattaa vaihtaa myös kytkimen työsylinteri. Se on painelaakerin kanssa samassa paketissa, joten sitä ei kannata jättää vaihtamatta.
Samoin kampiakselin stefa on sellainen mikä melkeinpä kannattais vaihtaa, ni ei senkään takia tartte aivan heti laatikko irrotella.
Onko tuo sachs kalliimpi 6 vaihteiseen laatikkoon?
Kertokaapas mullekkin mikä kytkin kannattaa laittaa. Ei mitään mahottoman hintasta
Auto on vw golf 00vm, 1.9tdi, 115hv 310nm AJM ja 6 vaihteinen manuaali.
Tarkotus ois 200hv paikkeille päästä tulevaisuudessa.
Turbo vaihdettu Garrett GT1749VB auto muuten vakio, säätöihin parin viikon päästä..
Kertokaapas mullekkin mikä kytkin kannattaa laittaa. Ei mitään mahottoman hintasta
Auto on vw golf 00vm, 1.9tdi, 115hv 310nm AJM ja 6 vaihteinen manuaali.
Tarkotus ois 200hv paikkeille päästä tulevaisuudessa.
Turbo vaihdettu Garrett GT1749VB auto muuten vakio, säätöihin parin viikon päästä..
Kytkin vaihdettu vauhtipyörineen ja on pirun hyvä! Toimii ku junan vessa ja on todella "näpäkkä"! Kiitokset tästä Terolle.
Samalla vaihdettiin vakaajan korihelat. Kolina lakkasi 95%:sesti. Täytyy vielä koiranluut vaihtaa josko loppuisi kokonaan. Sitte on kyllä sormisuussa jos ei kolina näillä eväillä lopu.
Samalla vaihdettiin vakaajan korihelat. Kolina lakkasi 95%:sesti. Täytyy vielä koiranluut vaihtaa josko loppuisi kokonaan. Sitte on kyllä sormisuussa jos ei kolina näillä eväillä lopu.
VW Golf IV Variant 1.9TDI PWD
Onko nämä tyypillisiä kytkin vaihtoon viittaavia oireita
-kovilla pakkasilla huomasi selvästi, että tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi kun painoi kytkimen pohjaan
-nyt huomasin valoissa, että kuuluu käyntiäänen lisäksi pieni rahina jostain sieltä päin, mikä loppuu kun kytkimen painaa pohjaan
-ajossa ei huomaa, että kytkin luistaisi
Autona on 310tkm ajettu ASZ golffi, kytkin vaihtoon seuraavan kymppitonnin aikana?
-kovilla pakkasilla huomasi selvästi, että tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi kun painoi kytkimen pohjaan
-nyt huomasin valoissa, että kuuluu käyntiäänen lisäksi pieni rahina jostain sieltä päin, mikä loppuu kun kytkimen painaa pohjaan
-ajossa ei huomaa, että kytkin luistaisi
Autona on 310tkm ajettu ASZ golffi, kytkin vaihtoon seuraavan kymppitonnin aikana?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
En nyt haluaisi pelotella, mutta sanoisin että kytkimestä ei vikaa löydy, vaan vaihteistosta.static wrote:Onko nämä tyypillisiä kytkin vaihtoon viittaavia oireita
-kovilla pakkasilla huomasi selvästi, että tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi kun painoi kytkimen pohjaan
-nyt huomasin valoissa, että kuuluu käyntiäänen lisäksi pieni rahina jostain sieltä päin, mikä loppuu kun kytkimen painaa pohjaan
-ajossa ei huomaa, että kytkin luistaisi
Autona on 310tkm ajettu ASZ golffi, kytkin vaihtoon seuraavan kymppitonnin aikana?
Perustelut, vaihteiston pää-akseli(kytkinakseli) pyörii moottorin mukana kytkimen ollessa ylhäällä, jäykät öljyt(kovilla pakkasilla) hankaloittaa moottorin käyntiä. Rahina tulee todennäköisesti sen saman akselin laakereista. Kun painat kytkimen pohjaan niin sen akselin pyöriminen loppuu jolloin äänikin loppuu. Jos ääni tulisi kytkimen painelaakerista, se rohisee vain kytkin pohjassa. Eli, veikkaisin laatikossa laakerivikaa.
Olikohan tuo nyt tarpeeksi epäselvästi kirjotettu

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Itselläni sama ongelma, kun painaa hieman kytkintä niin kytkin pitää ääntä ja "rahisee". Kun kytkimen painaa pohjaan ääni pienenee. Kytkin ei myöskään irroita kunnolla joten tulin siihen tulokseen että painelaakeri menossa eli eikun tilaamaan laakeri, asetelma ja levyt. Viikonloppuna pääsee ahertamaan ja näkee mitä laakeri on mennessään syönytstatic wrote:Onko nämä tyypillisiä kytkin vaihtoon viittaavia oireita
-kovilla pakkasilla huomasi selvästi, että tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi kun painoi kytkimen pohjaan
-nyt huomasin valoissa, että kuuluu käyntiäänen lisäksi pieni rahina jostain sieltä päin, mikä loppuu kun kytkimen painaa pohjaan
-ajossa ei huomaa, että kytkin luistaisi
Autona on 310tkm ajettu ASZ golffi, kytkin vaihtoon seuraavan kymppitonnin aikana?

Mulla olis kans 74KW IV goloffi vuos malli 06. Pitäs kans rupee kytkintä tekemään.
Tän keskutelun kautta sain selville mitä kannattaa laittaa, mutta selittäkkääs tyhmälle tää vauhtipyörä homma.
Elikkä jos en väärin kahtonu nii sen halkasija o 228mm, mutta esim moni hampainen kehä ja niin edepäin. Kun tolla pelkällä G60 ei oikee löytyny.
Kiitti jo etukäteen.
Tän keskutelun kautta sain selville mitä kannattaa laittaa, mutta selittäkkääs tyhmälle tää vauhtipyörä homma.
Elikkä jos en väärin kahtonu nii sen halkasija o 228mm, mutta esim moni hampainen kehä ja niin edepäin. Kun tolla pelkällä G60 ei oikee löytyny.
Kiitti jo etukäteen.
Eipä sillä kauheeta merkitystä ole kunhan on 228mm vauhtis, oli se sitten mistä poikittaisesta koneesta tahansa. Löytyy esim. G3 1.9tdi, Toledo mk1 tdi, vanhemmat passatit bensa ja dieseli koneet, G60 koneet (golf, jetta, corrado passat), alkupään G4/bora 1.9tdi AGR moottorikoodi, saman aikakauden seatit ja joissakin skodissakin on tuota kiinteää 228 vauhtista.
Jukalla on varmaan taas tarkempaa tietoa. Etkastahan tuonkin katselisi, muttei nyt ole käsillä sitä softaa.
Purkamoista voi kysellä ja forumille vaan ostoilmoitusta. Soita vaikka Benecarsille, sieltä juuri yksi 228 vauhtis haettiin.
Jukalla on varmaan taas tarkempaa tietoa. Etkastahan tuonkin katselisi, muttei nyt ole käsillä sitä softaa.
Purkamoista voi kysellä ja forumille vaan ostoilmoitusta. Soita vaikka Benecarsille, sieltä juuri yksi 228 vauhtis haettiin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
mulle tulee pian 10 kpl noita vauhtipyöriä =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tais kyl melkeen selvitä jo mitä pitää hommata mut kerrataan viel. Elikkäs siis tuohon ajm boraan pitäisi kytkin uusia, kun nykyiset tehot nousi 170hv ja 400nm. Isommalla vaihteella kun polkasee ni kierokset nousee, joka ilmeisesti siis kytkimen luistosta johtuu.
Elikkäs mitä osia tuohon nyt pitäisi hommata ja mistä? Olikos jollain clubilaisella jopa omassa hyllyssä näitä tarjolla?
Elikkäs mitä osia tuohon nyt pitäisi hommata ja mistä? Olikos jollain clubilaisella jopa omassa hyllyssä näitä tarjolla?
Oliskos jollain muistissa varaosanumeroa sre paketille? Vai mitä sitä nyt kannattaa lähteä haalimaan? Ilmeisesti valeon kiinteellä vauhtiksella oleva paketti kannattaa jättää kaupan hyllyyn?kovonen wrote:Tais kyl melkeen selvitä jo mitä pitää hommata mut kerrataan viel. Elikkäs siis tuohon ajm boraan pitäisi kytkin uusia, kun nykyiset tehot nousi 170hv ja 400nm. Isommalla vaihteella kun polkasee ni kierokset nousee, joka ilmeisesti siis kytkimen luistosta johtuu.
Elikkäs mitä osia tuohon nyt pitäisi hommata ja mistä? Olikos jollain clubilaisella jopa omassa hyllyssä näitä tarjolla?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Oiskohan se kytkin omastakin Variantista TDI 2002 menossa vaiko jotain muuta voimansiirron ongelmaa.
Ykkösellä lähtiessä ravistaa irrotusvaiheessa rankasti mutta en ole havainnut luistamista ollenkaan. Rohinat vaimenee eniten kun painaa kytkimen pohjaan. Kytkimen ollessa ylhäällä kuuluu pientä rohinaa mutta irrotuskohdassa pitää eniten ääntä. On alkanut tuntumaan myös että vaihdetta isommalle laittaessa pitää hivuttaa se päälle varovasti, muutois hieman rusahtaa. Osaako kukaan arvioida näillä spekseillä mistä voisi olla kyse, onko tässä nyt menossa kaikki uusiksi?
Ykkösellä lähtiessä ravistaa irrotusvaiheessa rankasti mutta en ole havainnut luistamista ollenkaan. Rohinat vaimenee eniten kun painaa kytkimen pohjaan. Kytkimen ollessa ylhäällä kuuluu pientä rohinaa mutta irrotuskohdassa pitää eniten ääntä. On alkanut tuntumaan myös että vaihdetta isommalle laittaessa pitää hivuttaa se päälle varovasti, muutois hieman rusahtaa. Osaako kukaan arvioida näillä spekseillä mistä voisi olla kyse, onko tässä nyt menossa kaikki uusiksi?
Jos painaessa hiljenee niin painelaakeri vois olla yks arvaus.pelkoneu wrote:Oiskohan se kytkin omastakin Variantista TDI -02 menossa vaiko jotain muuta voimansiirron ongelmaa.
Ykkösellä lähtiessä ravistaa irrotusvaiheessa rankasti mutta en ole havainnut luistamista ollenkaan. Rohinat vaimenee eniten kun painaa kytkimen pohjaan. Kytkimen ollessa ylhäällä kuuluu pientä rohinaa mutta irrotuskohdassa pitää eniten ääntä. On alkanut tuntumaan myös että vaihdetta isommalle laittaessa pitää hivuttaa se päälle varovasti, muutois hieman rusahtaa. Osaako kukaan arvioida näillä spekseillä mistä voisi olla kyse, onko tässä nyt menossa kaikki uusiksi?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Itellä vähän samoja ongelmia ja työsylinteri on väsyny. Onko sulla 5 vai 6 vaihteinen loota?pelkoneu wrote:On alkanut tuntumaan myös että vaihdetta isommalle laittaessa pitää hivuttaa se päälle varovasti, muutois hieman rusahtaa. Osaako kukaan arvioida näillä spekseillä mistä voisi olla kyse, onko tässä nyt menossa kaikki uusiksi?