Passat 3C avain tilttas...
Passat 3C avain tilttas...
Pudotin avaimen lattialle ja nyt se sulkee ovet mutta ei avaa. Ledi ei vilahda patterinvaihdosta huolimatta. Täytyy huomenna soitella Laakkoselle ja kysyä uuden avaimen hintaa. Onkos kellään kokemusta tilata avain maailmalta ja koodata se itse? Ohjeita näyttäisi ainakin löytyvän.
Passat -08 1,9PD variant
Olisko siellä joku piiri tai osa irronnu ja vieny pätkän kuparia mukanaan jolloin sekä avausnappi että ledi meni mykäks. Ei se kuitenkaan ole täysin kuollu kun sulkeen pystyy.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Sama ajatus itsellä. Pitänee purkaa tuo mötikkä atomeiksi, ei tuossa enää enempää vahinkoa tulene.AjH wrote:Olisko siellä joku piiri tai osa irronnu ja vieny pätkän kuparia mukanaan jolloin sekä avausnappi että ledi meni mykäks. Ei se kuitenkaan ole täysin kuollu kun sulkeen pystyy.
EDIT. Soitin Laakkoselle 200€ on avaimen hinta.
Passat -08 1,9PD variant
- Pasi Häkli
Oma veikkaus on että ei onnistu käytetyn avaimen koodaus sun autoon.
Itse joskus tappelin aivan uuden 3C passatin kanssa, kun toinen auton avaimista ei toiminut. No sitä aikani yritin koodailla tuloksetta, kunnes huomattiin että se olikin toisen auton avain. Tästä vois päätellä että toisen auton avainta ei pysty koodaamaan. Ilmeisesti kun uusi avain tilataan, se esiohjelmoidaan "tehtaalla" sopimaan juuri sun autoosi (alustanumerolla?), jonka jälkeen koodaus ajonestoon onnistuu.
Miksi niitä käytettyjä sitten ylipäätään myydään? En tiedä, kai joku niistä jotain varaosia voi purkaa omaan avaimeensa, esimerkiksi sen lähetinosan, en tiedä onko mahdollista.
Itse joskus tappelin aivan uuden 3C passatin kanssa, kun toinen auton avaimista ei toiminut. No sitä aikani yritin koodailla tuloksetta, kunnes huomattiin että se olikin toisen auton avain. Tästä vois päätellä että toisen auton avainta ei pysty koodaamaan. Ilmeisesti kun uusi avain tilataan, se esiohjelmoidaan "tehtaalla" sopimaan juuri sun autoosi (alustanumerolla?), jonka jälkeen koodaus ajonestoon onnistuu.
Miksi niitä käytettyjä sitten ylipäätään myydään? En tiedä, kai joku niistä jotain varaosia voi purkaa omaan avaimeensa, esimerkiksi sen lähetinosan, en tiedä onko mahdollista.
Last edited by Pasi Häkli on 11.3.2011 8:15, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Muistaakseni käytetyn avaimen uudelleen koodaus ei onnistu. Googlettelin silloin kun omaan pasaatiin hain avainta.
Marmorilla se oli vissiin 80 avain ja koodaus päälle... No ite en tietenkään raaskinu...
Tilasin keymam:lta kiinasta... tiedä sitten onko kopio vai kopion kopio mutta hyvin on toiminu... 25€ oli lähetin osa. Koodaus 2 minuuttia autolla. Postikuluja en muista ku kaveri tilas samalla pari avaimen kuorta. Mutta joka tapauksessa itse olin tyytyväinen hintaan.
Tiedä sitten onko halvin paikka tilata, mutta jos pystyy hetken odottaa uutta niin tuolta ainakin saa joitain malleja suoraan lähettimen koodilla.
Marmorilla se oli vissiin 80 avain ja koodaus päälle... No ite en tietenkään raaskinu...
Tilasin keymam:lta kiinasta... tiedä sitten onko kopio vai kopion kopio mutta hyvin on toiminu... 25€ oli lähetin osa. Koodaus 2 minuuttia autolla. Postikuluja en muista ku kaveri tilas samalla pari avaimen kuorta. Mutta joka tapauksessa itse olin tyytyväinen hintaan.
Tiedä sitten onko halvin paikka tilata, mutta jos pystyy hetken odottaa uutta niin tuolta ainakin saa joitain malleja suoraan lähettimen koodilla.
~Ennemmin yks ruuvi liian löysällä,
ku kymmenen kireellä~
~1.8T Passat Variant vm. 04~
ku kymmenen kireellä~
~1.8T Passat Variant vm. 04~
- Pasi Häkli