Variantin takaluukun vika ?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
jon1

Variantin takaluukun vika ?

Post by jon1 »

Morjens. Elikkäs 2004 vuoden varianttiin tullut sellainen vika, että ajotietokone väittää että takaluukku on auki ajossa/paikallaan, ei valita kokoaikaa mutta 1-10 minutin välein. Vaikka luukku on kunnolla kiinni. Auton ollessa ovet lukossa varashälyttimet rupeaa soimaan, johtuen varmaan siitä että ajotietokone huomaa takaluukun olevan auki ja ilmoittaa siitä varashälyttimelle. Molemmat viat tulivat yhtäaikaa. otin takaluukun suojan irti ja irroitin sen liittimen joka menee mustaan pikku laatikkoon, siitä laatikosta menee taas vaijeri takaluukun lukkoon. nyt ei sitten oo takaluukun avausmekanismi sähköisesti kiinni tietokoneessa mutta ei valita että takaluukku on auki, eikä varashälyttimet rupea soimaan. Kertokaa viisaammat, onko vika todennäköisesti siinä pienes mustas laatikos peräkontis, lukossa vai jossain muualla?
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Noissa on jonkin verran ollu pesunestevuotoa just siihen moottorille, joten vika voi hyvinkin olla siinä tunnistimessa.
jon1

Post by jon1 »

Elikkäs, muutaman päivän ollut takaluukun piuhat pois keskuslukosta ja taas toimii normaalisti kun laitoin piuhat kiinni, huomasinkin että takalasinpyyhkijän moottori vuotaa, siitä kohdasta mihin laitetaan lasinpesunesteen letku kiinni, ruikkii suoraan eteenpäin. Siinä se syy sitten olikin miksi lukon tunnistus reistaili, toivottavasti ei takkua enään, eikä tarvitse takaluukun kahvaa vaihtaa (siellähän se mikrolukko on?)
Elikkäs nyt metsästämään uutta moottoria. Tai purkaa ja kattoa onko siinä kohtaa tiivistettä?
Nipa

Post by Nipa »

jon1 wrote:Elikkäs, muutaman päivän ollut takaluukun piuhat pois keskuslukosta ja taas toimii normaalisti kun laitoin piuhat kiinni, huomasinkin että takalasinpyyhkijän moottori vuotaa, siitä kohdasta mihin laitetaan lasinpesunesteen letku kiinni, ruikkii suoraan eteenpäin. Siinä se syy sitten olikin miksi lukon tunnistus reistaili, toivottavasti ei takkua enään, eikä tarvitse takaluukun kahvaa vaihtaa (siellähän se mikrolukko on?)
Elikkäs nyt metsästämään uutta moottoria. Tai purkaa ja kattoa onko siinä kohtaa tiivistettä?
Mulla vuos kanssa omasta siitä kappaleesta mikä menee moottorin sisään. Vuorasin sen sikakitillä ja annoin kuivua. Ei vuoda enää.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
Nipa

Post by Nipa »

Mistähän saisi sen pelkän liittimen mikä tulee sinne lukolle. Soitin marmorille ja kerroin asiasta ja sanoivat että joutuu ostamaan koko piuhasarjan joka maksaa yli 80€. Mielestäni aika kallis hinta yhdelle liittimelle minkä tarvitsen.

Eilen se huusi koko matkan töistä kotiin että luukku on auki. Nyt olen jo uusinut sinne sen pyyhkijänmoottorin ja avausmoottorin.
EX VW Golf II
Satelite

Post by Satelite »

Romiksilta voi kysellä että jos nappaisivat jostain johtosarjasta liittimen muutaman sentin piuhan pätkällä jostain autosta irti niin sitten vaan kolvailee kutistesukan kera omaan autoon kiinni.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
bueno

Post by bueno »

Mulla oli ihan sama vika, mutta hävis kyllä sitten itekseen saman päivän aikana eli ilmeisesti liitin ehti kuivua. Joka tapauksessa hyvä tietää vastaisuuden varalta. Toisaalta olisi hyvä nyt eristää se liitin ennen kuin vika toistuu.
Passat Variant -04 1.8t
Mikko.P
VCF Member

Post by Mikko.P »

Marmorilta saa liittimen kyllä! Itse ostin keväällä juuri itselleni. Liitin itsessään jonkun 5, ja siihen parit piuhan pätkät, missä on pinnit päässä, ei saa erillään pinnejä. Mä kun ostin, oli liittimessä pinnit valmiiksi, ei kuulemma yleensä ole.

Olipa sekava selitys, mutta kyllä siis saa Laakkoselta, turha väittää muuta.
Nipa

Post by Nipa »

Mikko.P wrote:Marmorilta saa liittimen kyllä! Itse ostin keväällä juuri itselleni. Liitin itsessään jonkun 5, ja siihen parit piuhan pätkät, missä on pinnit päässä, ei saa erillään pinnejä. Mä kun ostin, oli liittimessä pinnit valmiiksi, ei kuulemma yleensä ole.

Mulle taas sanottiin marmorilla kun soitin että ei saa liitintä erikseen vaan koko johtosarja pitää ostaa mikä maksaa sen reilu 80€.
EX VW Golf II
Satelite

Post by Satelite »

Nipa wrote:
Mikko.P wrote:Marmorilta saa liittimen kyllä! Itse ostin keväällä juuri itselleni. Liitin itsessään jonkun 5, ja siihen parit piuhan pätkät, missä on pinnit päässä, ei saa erillään pinnejä. Mä kun ostin, oli liittimessä pinnit valmiiksi, ei kuulemma yleensä ole.

Mulle taas sanottiin marmorilla kun soitin että ei saa liitintä erikseen vaan koko johtosarja pitää ostaa mikä maksaa sen reilu 80€.
Itseasiassa en muuten tätä muistanutkaan... tuli myös itse hommattua aikanaan noi pinnijohdot ja liitinrunko sdi golffiin lämpötila-anturille kun joku edellisistä omistajista oli ropeltanut johdot mitensattuu.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Patu

Post by Patu »

Yleensä tuon anturin putsaus sellaisella sähkölaitteisiin tarkoitetulla sprayllä riittää. Sen jälkeen vaan huolellinen kuivaus ja pitäis toimia.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Post Reply