Page 1 of 1
Passatin taka-akselin siirto
Posted: 7.4.2011 13:36
by Sami Jalonen
Onnistuuko 3B-farmarin taka-akselia liikuttaa 2mm sivusuunnassa? Ottaa toisella puolella rengas kiinni ja toisella vähän tilaa.
Posted: 7.4.2011 13:54
by Pasi Häkli
Voi olla että riittää säätövara, riippuu kai vähän siitä että missä asennossa se nyt on. Jos ei muuten riitä niin otat ne puslat sieltä käteen ja mulkkumirkelin kanssa reikiin lisää säätövaraa. Tätä olen itse ajatellut joskus tekeväni jos hommaan spacerit taakse. Mulla on oma akseli nimittäin vielä enemmän kuin 2mm toisessa laidassa. Nyt se ei haittaa yhtään koska kaarissa on vielä tilaa vaikka muille jakaa.
Mutta tolla mainitsemallani tavalla sitä saa kyllä siirrettyä väkisinkin, jos ei alkuperänen säätö riitä. Pyöränkulmat tietysti täytyy samalla säädättää.
Posted: 7.4.2011 14:16
by Tero Paalanen
Ainakin nelosgolffis on taka-akselin kiinnikkeissä säätövaraa noin sentin verran.
Posted: 7.4.2011 14:38
by Pasi Häkli
Tuosta näkee systeemin. Jos ei säätö riitä(jos se on jo toisessa äärilaidassa) niin vinguttamaan reikiä.

Posted: 7.4.2011 15:32
by Sami Jalonen
Ok, täytyy viikonloppuna ottaa autoa ylös ja koittaa.
Posted: 7.4.2011 16:56
by AjH
Joskus aiemminkin tätä ihmetelty, omassa autossa kun kulmia säädettiin aikanaan niin takakulmia olis tarttenu vähän entrata. Otettiin noi pultit auki ja todettiin että ei liikkunut sitten yhtään, eikä mihinkään vaikka moskalla vähän antoi vauhtiakin. Pistettiin takas kiinni ja oltiin "tyytyväisiä".
Posted: 7.4.2011 18:33
by Pasi Häkli
^ Kun siinä on auton paino päällä ja ne pultit aukasee niin se säätö luiskahtaa väkisin niin taakse kuin menee(ellei ollut jo). Tosi isoilla papukaijapihdeillä sitä saa liikuteltua niitä pultteja vasten, ihan voimalla saa vääntää. Ja kun on paikoillaan niin kaveri lyö ruuvit kiinni. Eli yksin ei oikein hyvin onnistu.
Posted: 7.4.2011 20:43
by AjH
Nojoo, tarkennuksena siis Euromasterilla säädettiin kulmat, perää kyllä nostimella kevennettiin ettei auton painon alla ruvettu puslia irrotteleen ja ihmetteleen

Eikä se heitto muistaakseni niin iso ollut että olisi pakkoa ollut säädölle, kunhan nyt katottiin että liikkuisko ihan timmiin.
Posted: 7.4.2011 21:59
by Basu
Ei kylläkään löydy Passattiin noita great plateseja Mason-techiltä, mutta mites ideana?
Linkki
Voi olla että itse tarvii joskus hommata johonkin autoon, ja näyttäis ihan järkevältä.
Posted: 7.4.2011 22:22
by Tero Paalanen
^Ehkä nuo menis ihan normiajooon.
Vähä siinä ja tässä et tohtisinko laittaa sellaseen autoon jolla ajetaan esim. radalla.
Pitääsköhän testata tuollasia. Vaikka sillä uhalla et taka-akseli jää matkan varrelle
