Passatin taka-akselin siirto
- Sami Jalonen
Passatin taka-akselin siirto
Onnistuuko 3B-farmarin taka-akselia liikuttaa 2mm sivusuunnassa? Ottaa toisella puolella rengas kiinni ja toisella vähän tilaa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
Voi olla että riittää säätövara, riippuu kai vähän siitä että missä asennossa se nyt on. Jos ei muuten riitä niin otat ne puslat sieltä käteen ja mulkkumirkelin kanssa reikiin lisää säätövaraa. Tätä olen itse ajatellut joskus tekeväni jos hommaan spacerit taakse. Mulla on oma akseli nimittäin vielä enemmän kuin 2mm toisessa laidassa. Nyt se ei haittaa yhtään koska kaarissa on vielä tilaa vaikka muille jakaa.
Mutta tolla mainitsemallani tavalla sitä saa kyllä siirrettyä väkisinkin, jos ei alkuperänen säätö riitä. Pyöränkulmat tietysti täytyy samalla säädättää.
Mutta tolla mainitsemallani tavalla sitä saa kyllä siirrettyä väkisinkin, jos ei alkuperänen säätö riitä. Pyöränkulmat tietysti täytyy samalla säädättää.
Last edited by Pasi Häkli on 7.4.2011 14:39, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Pasi Häkli
- Sami Jalonen
Joskus aiemminkin tätä ihmetelty, omassa autossa kun kulmia säädettiin aikanaan niin takakulmia olis tarttenu vähän entrata. Otettiin noi pultit auki ja todettiin että ei liikkunut sitten yhtään, eikä mihinkään vaikka moskalla vähän antoi vauhtiakin. Pistettiin takas kiinni ja oltiin "tyytyväisiä".
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
^ Kun siinä on auton paino päällä ja ne pultit aukasee niin se säätö luiskahtaa väkisin niin taakse kuin menee(ellei ollut jo). Tosi isoilla papukaijapihdeillä sitä saa liikuteltua niitä pultteja vasten, ihan voimalla saa vääntää. Ja kun on paikoillaan niin kaveri lyö ruuvit kiinni. Eli yksin ei oikein hyvin onnistu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Nojoo, tarkennuksena siis Euromasterilla säädettiin kulmat, perää kyllä nostimella kevennettiin ettei auton painon alla ruvettu puslia irrotteleen ja ihmetteleen 
Eikä se heitto muistaakseni niin iso ollut että olisi pakkoa ollut säädölle, kunhan nyt katottiin että liikkuisko ihan timmiin.

Eikä se heitto muistaakseni niin iso ollut että olisi pakkoa ollut säädölle, kunhan nyt katottiin että liikkuisko ihan timmiin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
Ei kylläkään löydy Passattiin noita great plateseja Mason-techiltä, mutta mites ideana? Linkki
Voi olla että itse tarvii joskus hommata johonkin autoon, ja näyttäis ihan järkevältä.
Voi olla että itse tarvii joskus hommata johonkin autoon, ja näyttäis ihan järkevältä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Tero Paalanen
- Team Leader