tehot hukassa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

tehot hukassa

Post by jsajanti »

Mikähän tuo vois olla ku ALH TDI:n ahtopaineet heittelee 1,1-0,5 välillä ku aijaa nilikka suorana yli 100km/h (ajo muuttuu vähä nykiväksi) ja muutenki on menny jotenki nuhaseksi ajella. 2500-3000 rpm ahtoheittelyä tapahtuu eniten ja tuntuu että yli 3500 rpm loppuu kuluku. Ahtovuotoa tää tuskin on koska, kun nappaa evry-napin pohojaan niin kaikki ongelmat katoaa ja rupiaa maisema vaihtuun siedettävään tahtiin :D
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

Post by jsajanti »

Image


MAF irti. Kuuluisiko tuossa olla kenties vastuslanka tai jotain?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Ei kuulu.
Joissain autoissa/malleissa/moottoreissa on maffissa tuossa kohtaa vastus.
Se vastus tais liittyä jotenki imuilman lämmön mittaamiseen tjsp.

Tuossa sun kulkineessa on erillinen imuilman (tai tässä tapauksessa ahtoilman) lämpöanturi.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

Post by jsajanti »

Aha :shock: Onko tuolla motukalla käytännössä mittää virkaa? kävin tossa motarilla kokkeilleen MAFfin piuha irti ja ihanku ois vähä vielä laiskempi ollu.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^No mittaahan se ilmamäärää, eli kyllä se siellä ihan tarpeeseen on.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Kuvauksen perusteella voisi kuvitella sun N75 venttiilin tulleen tiensä päähän.
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

Post by jsajanti »

Pystyykö N75 testaan, että onko se sökönä? Tämäki tietty edellyttää että löyn sen konehuoneesta. Tuntuu että satkuun kiihtyy ihan ookoo, sitte vähä puutuu ja ei kule ku 150-160 km/h.
jonneilari
Posts: 362
Joined: 1.12.2009 9:04
Location: Dead city

Post by jonneilari »

mutta sehän riittää...max 120km/h suomessa :D
jakenn
Posts: 26
Joined: 26.6.2005 17:40
Location: Kuopio

Post by jakenn »

Sama homma itsellä. Huomasin moottoritiellä ohittamaan lähtiessäni, että taivas varjele, tehoja uupuu niin paljon, että micrakin työntyi taustapeiliin minua ohittamaan. Kävin hakemassa tyypilliseen tapaan MAF anturin ja sen vaihdoin, mutta ei mitään apua, paitsi marmoritiski kiittää. Vikakoodeja en ole luettanut, mutta jos Kuopion seudulla joltain löytyisi apuja vikakoodien lukuun, niin apu olisi enemmän kuin tarpeen. Mr Laakkosta, kun en haluaisi rikastuttaa, kuin sen pahan ja välttättömän, jos sieltä osia tarvitsee hakea. Mutta tosiaan, kun autolla ajaa, niin 200 pystylyhty diesel mersukin on ripeämpi, kuin tuo minun laadukas saksalainen, aatelisten sukua tietty oleva 1,9 TDI BORA vm.2000. Mitähän tuollainen N75 maksaa?
Post Reply