Page 1 of 1

tehot hukassa

Posted: 8.5.2011 11:50
by jsajanti
Mikähän tuo vois olla ku ALH TDI:n ahtopaineet heittelee 1,1-0,5 välillä ku aijaa nilikka suorana yli 100km/h (ajo muuttuu vähä nykiväksi) ja muutenki on menny jotenki nuhaseksi ajella. 2500-3000 rpm ahtoheittelyä tapahtuu eniten ja tuntuu että yli 3500 rpm loppuu kuluku. Ahtovuotoa tää tuskin on koska, kun nappaa evry-napin pohojaan niin kaikki ongelmat katoaa ja rupiaa maisema vaihtuun siedettävään tahtiin :D

Posted: 8.5.2011 12:54
by jsajanti
Image


MAF irti. Kuuluisiko tuossa olla kenties vastuslanka tai jotain?

Posted: 8.5.2011 14:04
by Tero Paalanen
^Ei kuulu.
Joissain autoissa/malleissa/moottoreissa on maffissa tuossa kohtaa vastus.
Se vastus tais liittyä jotenki imuilman lämmön mittaamiseen tjsp.

Tuossa sun kulkineessa on erillinen imuilman (tai tässä tapauksessa ahtoilman) lämpöanturi.

Posted: 8.5.2011 14:50
by jsajanti
Aha :shock: Onko tuolla motukalla käytännössä mittää virkaa? kävin tossa motarilla kokkeilleen MAFfin piuha irti ja ihanku ois vähä vielä laiskempi ollu.

Posted: 8.5.2011 17:09
by Tero Paalanen
^No mittaahan se ilmamäärää, eli kyllä se siellä ihan tarpeeseen on.

Posted: 8.5.2011 18:32
by JukkaA
Kuvauksen perusteella voisi kuvitella sun N75 venttiilin tulleen tiensä päähän.

Posted: 8.5.2011 19:46
by jsajanti
Pystyykö N75 testaan, että onko se sökönä? Tämäki tietty edellyttää että löyn sen konehuoneesta. Tuntuu että satkuun kiihtyy ihan ookoo, sitte vähä puutuu ja ei kule ku 150-160 km/h.

Posted: 8.5.2011 20:40
by jonneilari
mutta sehän riittää...max 120km/h suomessa :D

Posted: 24.5.2011 21:42
by jakenn
Sama homma itsellä. Huomasin moottoritiellä ohittamaan lähtiessäni, että taivas varjele, tehoja uupuu niin paljon, että micrakin työntyi taustapeiliin minua ohittamaan. Kävin hakemassa tyypilliseen tapaan MAF anturin ja sen vaihdoin, mutta ei mitään apua, paitsi marmoritiski kiittää. Vikakoodeja en ole luettanut, mutta jos Kuopion seudulla joltain löytyisi apuja vikakoodien lukuun, niin apu olisi enemmän kuin tarpeen. Mr Laakkosta, kun en haluaisi rikastuttaa, kuin sen pahan ja välttättömän, jos sieltä osia tarvitsee hakea. Mutta tosiaan, kun autolla ajaa, niin 200 pystylyhty diesel mersukin on ripeämpi, kuin tuo minun laadukas saksalainen, aatelisten sukua tietty oleva 1,9 TDI BORA vm.2000. Mitähän tuollainen N75 maksaa?