Oireena "abgas werkstatt" ja "motorstörung werkstatt" -tekstit näytöllä ja EPC ja engine valot palaa heti startin jälkeen. Välillä vain engine, välillä ei kumpikaan. Aikaisemmin noi tuli muutaman kerran kauanaikaa sitten ja sammui parin startin jälkeen, mutta nyt melkein aina tilanne päällä.
Kone tuntus toimivan ihan ok, voimaa ja vääntöä on, ei pätki, eikä nyi. Jos mittaristo ei sanois mitään, luultavasti en kyllä huomais mitään olevan vialla.
Pako nokka-akselin ajoitussäätöön toi viittaa, mutta onko kellään ollut tällästä, mikä siellä on mennyt tai menossa rikki?
VAGCOM Vikakoodi:
Saturday, 14 May 2011, 17:31:24
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 036 906 034 DR
Component and/or Version: MARELLI 4MV 4566
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ4W0XXXXX VWZ7Z0C81XXXXX
1 Fault Found:
16407 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Position Actuator Malfunction
P0023 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
EPC ja engine merkkivalot palaa (GOLF 1.6 BCB)
Tuontyyppisiä oireita oli myös täällä päin 1.6/bcb golffissa ja joku ehdotteli jakoremmin "hyppäämistä" joka oli vaihdettu n.15 tkm aikaisemmin, aloin epäillä jotain muuta.
Vikakoodeja en tähän hätään löytänyt mutta kaasuläpän ja imusarjan puhdistuksen jälkeen moottorinohjausjärjestelmän muisti on tyhjennettävä ja ohjelmoitava uudelleen jota ei voi tehdä kuin merkkikorjaamolla ( mitä epäilen).
Vw-autolla vaihdettiin egr-ventiili ja jotain muitakin osia sekä koodattiin uudestaan ja toimii!
Kuitenkin korjauksesta sekä diagnooseista jäi kusetuksen maku!
Vikakoodeja en tähän hätään löytänyt mutta kaasuläpän ja imusarjan puhdistuksen jälkeen moottorinohjausjärjestelmän muisti on tyhjennettävä ja ohjelmoitava uudelleen jota ei voi tehdä kuin merkkikorjaamolla ( mitä epäilen).
Vw-autolla vaihdettiin egr-ventiili ja jotain muitakin osia sekä koodattiin uudestaan ja toimii!
Kuitenkin korjauksesta sekä diagnooseista jäi kusetuksen maku!
Itsellä meni jakohihna poikki jonka jälkeen jouduin vaihtamaan koko koneen. Putsailin siinä aikani kuluksi kaasuläppä kotelon samalla. Noh koitin sitten laittaa autoa käyntiin kun uusi vaihtokone ol keulilla sen vanhan putsatun kaasuläppäkotelon kanssa vaan eipä kone suostunut ottamaan kierroksia. Auto lähti trailerilla laakkoselle jossa tehtiin kaasuläpän perussäätö jonka jälkeen pelas ku junan vessa. et aika herkkä toi kaasuläppä on.
Asiaan.
Oli tuollaisia engine/emission workshop ongelmia kun lambda anturi hajosi (etummainen) ei vaikuttanut menoon mitenkään muuten kuin nuo valot paloi ja antoi kaikenmaailman vikakoodeja kunnes 4kk jälkeen asettui tuohon lambda vikaan.
Asiaan.
Oli tuollaisia engine/emission workshop ongelmia kun lambda anturi hajosi (etummainen) ei vaikuttanut menoon mitenkään muuten kuin nuo valot paloi ja antoi kaikenmaailman vikakoodeja kunnes 4kk jälkeen asettui tuohon lambda vikaan.
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Joo siis tätä samaa ei näytä olleen ihan hirveesti liikkeellä, ulkomailta googlella löytyy jotain. Varsinaista korjausta ei ole löytynyt, epäillää kaikkea bugista ECU koodissa, ECU koodin päivittimiseen uusimpaa versioon yms.
Nokkahihna toki voi olla hampaan pielessä, vaihdosta on 30tkm/2v. Ajettu nyt 129tkm.
Luin kanssa että jarruvalolampuissa / jarruvalokytkimessä voi piillä vaara tälläsiin, mutta jarruvalokytkimelle oli omaa vikakoodia tullu. Jarruvalot toimii, päällepäin ainakin ok. Kerran ne jäi palamaan kauan sitten.
Nyt kun eilen menin uudestaan sisään VAGCOMilla , oli tullut uusi vikakoodi. Sitä edellistä ei muuten näkynyt enää, poistuuko niitä itestään sieltä, jos vika oli satunnainen, vai mihin se katos..? Joka tapauksessa tyhjensin sen uudenkin sieltä, katsoakseni tuleeko sinne heti joku koodi tilalle. Seuraavassa startilla tuli sekä EPC että engine valot + samat tekstit näytööön, mutta en päässyt VAGCOMilla sisään katsomaan mitä vikoja siellä nyt on. Tolla johdolla ja pc softalla pääsee sisälle hyvin vaihtelevalla menestyksellä..
Uusi vikakoodi:
Wednesday, 18 May 2011, 12:51:43
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 036 906 034 DR
Component and/or Version: MARELLI 4MV 4566
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ4W0XXXXX VWZ7Z0C81XXXXX
1 Fault Found:
17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
P1142 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Nokkahihna toki voi olla hampaan pielessä, vaihdosta on 30tkm/2v. Ajettu nyt 129tkm.
Luin kanssa että jarruvalolampuissa / jarruvalokytkimessä voi piillä vaara tälläsiin, mutta jarruvalokytkimelle oli omaa vikakoodia tullu. Jarruvalot toimii, päällepäin ainakin ok. Kerran ne jäi palamaan kauan sitten.
Nyt kun eilen menin uudestaan sisään VAGCOMilla , oli tullut uusi vikakoodi. Sitä edellistä ei muuten näkynyt enää, poistuuko niitä itestään sieltä, jos vika oli satunnainen, vai mihin se katos..? Joka tapauksessa tyhjensin sen uudenkin sieltä, katsoakseni tuleeko sinne heti joku koodi tilalle. Seuraavassa startilla tuli sekä EPC että engine valot + samat tekstit näytööön, mutta en päässyt VAGCOMilla sisään katsomaan mitä vikoja siellä nyt on. Tolla johdolla ja pc softalla pääsee sisälle hyvin vaihtelevalla menestyksellä..
Uusi vikakoodi:
Wednesday, 18 May 2011, 12:51:43
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 036 906 034 DR
Component and/or Version: MARELLI 4MV 4566
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ4W0XXXXX VWZ7Z0C81XXXXX
1 Fault Found:
17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
P1142 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Re: EPC ja engine merkkivalot palaa (GOLF 1.6 BCB)
Tässä tultiin siihen tilanteeseen että vikavalot paloi taas kokoajan.. Huollon yhteydessä tutkivat MAP anturin ja testasivat sen ja se näytti ihan järkevää arvoaluettta. Eli siitä ei löytynyt mekaanista vikaa. Lisäksi päivittivät moottoriohjauksen koodin. Ja se näytti lopulta auttavan. Tuntuu, että uusi softa pitää isompaa arvo aluetta ok toimintana ja ei hälyyttele MAP anturin antamista arvoista niin herkästi.
Niin ja samalla vaihdoin jarruvalokytkimen uuteen. En sit tiiä oliko sillä jokin rooli tuossa. Vanha jätti toisinaan muutaman kerran vuodessa jarruvalot palamaan. Eikä jarruvalokytkimestä ollut ikinä miitään vikakoodia aktiivisena.
Niin ja samalla vaihdoin jarruvalokytkimen uuteen. En sit tiiä oliko sillä jokin rooli tuossa. Vanha jätti toisinaan muutaman kerran vuodessa jarruvalot palamaan. Eikä jarruvalokytkimestä ollut ikinä miitään vikakoodia aktiivisena.