Juu elikkäs etupään tukivarret vaihettiin nosturilla yksi kerrallaan ettei muuttuis mitkää kulmat ja säädöt oikee mihinkää. Ainoona oli yläpään varsia kun vaihdettiin niin piti ottaa iskaritolpan yläpää irti ja olkatanko? nojas vähäsen levyn suuntaan.
Sitten tässä se ongelma tulee. Käynnistin auton ja lähdin pienelle testi rundille ja juuri ennen pysähtymistä absit lyö polkimen takaspäin hetkeks ja sit taas muuttuu normaaliks. Abs-valo syttyy ja sammuu ihan normaalisti kun laittaa virrat päälle. Nyt on muutamat kerrat toiminu normaalisti ku jarrutti "vähän" tehokkaammin.
Ja tuo normaalitoiminta on tullut nyt kun tossa vkonloppuna maalattii jarrusatulat nii suihkasin kummallekkin puolelle vähä crc:tä liittimeen.
Koitas painaa etupään abs-antureita sisäänpäin, ne on niinsanotusti liukuvat. Etupäässä ne joskus pääsee tulemaan vähän kolostaan ulospäin tukivarsia vaihdellessa, jos joutuu vasaraa näyttämään. Eli abs-anturi saattaa olla liian kaukana lukukehästä, se olis mun veikkaus.
täytyy testata huomenna sitte ku laittaa kuralätkät kiinni ku katsastus-setä alko valittaa 225/40-18 renkaista ettei roiskesuoja vaatimukset täyty... 8" levee et 32 vanteissa.. en oo kyllä ennen kuullu tollasista vaatimuksista.
Tomppa- wrote:täytyy testata huomenna sitte ku laittaa kuralätkät kiinni ku katsastus-setä alko valittaa 225/40-18 renkaista ettei roiskesuoja vaatimukset täyty... 8" levee et 32 vanteissa.. en oo kyllä ennen kuullu tollasista vaatimuksista.
Itellä on omassa 3b variantissa edessä 8,5" vanne et 30, rengas 225/35/19! Katsastus mies valitti vaan takavanteista ku kävin muutoskatsastaa ne kun on takana 9,5" vanne ja sillä 225/35/19 niin minimi on kirjan mukaan 235/35/19, muuta valittamista ei ollu ku muutoskatsastin renkaat + alustan.
laittelin nuo läpät kiinni etee ja taakse kiinni ja testasin painaa niitä antureita sisääpäin ja kas kummaa kumpiki meni vähäsen sisääpäin ja nyt jarrut toimii kunnolla
Jatketaampa vaikka tähän noista abseista. Eli itellä on varmaan tuo anturi sökö (se metallinen mötikkä pyörii siinä kuoressaan). Tuotatin siskolla tuon anturin Motonetistä ja siinä onkin noita liittimiä kolme, kun omasta en löydä kuin yhden. Mikähän anturi tähän nyt ois sitten käypänen, kun Motonet väittää tuon käyvän 1997-00. Oma auto on 1998 1.8T.
Juu, just tuo sieltä tuli, mut on erilainen kun paikallaan oleva. Mitä tuossa on nuo "ylimääräset" piuhat? Toimiiko tuo muuten normaalisti, jos jättä nuo ylimääräiset irti...
Juu, just tuo sieltä tuli, mut on erilainen kun paikallaan oleva. Mitä tuossa on nuo "ylimääräset" piuhat? Toimiiko tuo muuten normaalisti, jos jättä nuo ylimääräiset irti...
Mötönetistä tuli varmistus: Jos autossasi ei ole jarrupalojen kuluneisuuden anturia, jätä ylimääräiset liittimet kytkemättä...