löytyykös jo kokemuksia 1.6TDi 77kw bluemotionin kevyestä piristyksestä?
Ajatuksena siis n.130hv.
Mites käynee kulutuksen?
Entäs takuu, onko se mennyttä?
Bluemotionin "lastutus", kulutus ja takuu
Bluemotionin "lastutus", kulutus ja takuu
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Takuu menee kyllä moottorin/voimansiirron osalta, jos mainitsee että auto on lastutettu. Joku heti tietysti sanoo että ei kannata mainita. Joo ei niin, mutta jos autoosi tulee joku sähkövika moottoriin, joka korjaantuisi ohjelmistopäivityksellä, niin siinä vaiheessa kysytään aina, onko autossa lastuviritys. Tottakai päivityksestä voi kieltäytyäkin, niinkuin moni tekee jos auto on lastutettu. Päivityksen jälkeen saattaa autosi olla taas täysin vakio, eikä lastusta ole hajuakaan. Vikaa ei välttämättä saa pois millään muulla kuin päivityksellä.
Kulutus ei diiselissä nouse lastutuksen myötä, päinvastoin voi jopa tippua.
Kulutus ei diiselissä nouse lastutuksen myötä, päinvastoin voi jopa tippua.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tuo vanhempi Passattihan on uuden ohjelman saanut ja kulutus pysyi aika samana normaali ajossa. Jos koukussa kuormaa kulutus laski reilusti.
Pitänee antaa olla vakiona ainakin muutaman kuukauden, ettei tarvi heti takuista kinata jos ongelmaa tulee.
Saakos tuon start/stop automatiikan pois päältä?
Pitänee antaa olla vakiona ainakin muutaman kuukauden, ettei tarvi heti takuista kinata jos ongelmaa tulee.
Saakos tuon start/stop automatiikan pois päältä?
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Eikö olis kannattanu ei-bluemotion?
Enkä tarkoita pahalla, mutta jos kyseessä ihan uusi auto?

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Olisi, ja nelivetokin olis ollut kiva...mutta raha ratkaisee...Sami Jalonen wrote:Eikö olis kannattanu ei-bluemotion?Enkä tarkoita pahalla, mutta jos kyseessä ihan uusi auto?
Auto ei ole ihan uusi vaan tammikuussa rekisteröity.
Ollut taksissa 4kk, mutta siirtynyt takaisin rahoitusyhtiön haltuun.
En tiedä taustoista tarkemmin, olisiko konkurssi tms.
Auton entinen haltija ei vastaa mihinkään puh. numeroon mitä löysin.
Ajettu 86tkm, kohtuu lukema 6,5kk vanhalle autolle.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Tuota uutta passattia ei ikävä kyllä edes taida saada ei-bluemotion dieselinä... 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
No eipä näköjään olekkaan hinnastossa enää kuin BLUEMOTION dieseleitä.
Mulle kyllä myyjä tarjosi 2 kk sitten vaihtoehtona ei bluemotion mallia, olisikohan se ollut sitten vanhaa mallia vielä?
Tutun taksikuskin kautta sitten kuulin tuosta minkä ostin. Hinta jäi kuitenkin melkein kympin alle uuden vastaavan.
Toki on siinä kilmometrejäkin taulussa jo meikäläisen 2 vuotta vastaava kilometrimäärä.
Mulle kyllä myyjä tarjosi 2 kk sitten vaihtoehtona ei bluemotion mallia, olisikohan se ollut sitten vanhaa mallia vielä?
Tutun taksikuskin kautta sitten kuulin tuosta minkä ostin. Hinta jäi kuitenkin melkein kympin alle uuden vastaavan.
Toki on siinä kilmometrejäkin taulussa jo meikäläisen 2 vuotta vastaava kilometrimäärä.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Juuri näin. Onhan sielä toki nappi sille millä sen saa pois päältä, mutta joka kerta kun auton käynnistää sitä nappia pitää painaa uudestaan.Musti wrote:Tuota uutta passattia ei ikävä kyllä edes taida saada ei-bluemotion dieselinä...
Tiiä sitte saisko sitäki jotenki kierrettyä. Vähän niinku ESP-napin toiminnan saa käännettyä toisinpäin.
Toivottavasti... Seuraavassa autossa jos ja kun tuo start stop varmasti on niin voisi mennä muuten hermot...Pia wrote:Juuri näin. Onhan sielä toki nappi sille millä sen saa pois päältä, mutta joka kerta kun auton käynnistää sitä nappia pitää painaa uudestaan.Musti wrote:Tuota uutta passattia ei ikävä kyllä edes taida saada ei-bluemotion dieselinä...
Tiiä sitte saisko sitäki jotenki kierrettyä. Vähän niinku ESP-napin toiminnan saa käännettyä toisinpäin.

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
voikohan noita start/stop asetuksia kaapelin avulla muutella? Eli viivettä lisättyä ettei sammuisi niin nopeasti.
Eka 1000 km tuli ajettua ja kulutus 4.1 l/100km tankkauksista laskettuna.
1.5 litraa per 100km vähemmän kuin tuolla 3bg.llä vastaavalla ajolla.
Eka 1000 km tuli ajettua ja kulutus 4.1 l/100km tankkauksista laskettuna.
1.5 litraa per 100km vähemmän kuin tuolla 3bg.llä vastaavalla ajolla.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion