Page 1 of 1
Bluemotionin "lastutus", kulutus ja takuu
Posted: 18.6.2011 19:22
by Petri M
löytyykös jo kokemuksia 1.6TDi 77kw bluemotionin kevyestä piristyksestä?
Ajatuksena siis n.130hv.
Mites käynee kulutuksen?
Entäs takuu, onko se mennyttä?
Posted: 18.6.2011 19:30
by Pasi Häkli
Takuu menee kyllä moottorin/voimansiirron osalta, jos mainitsee että auto on lastutettu. Joku heti tietysti sanoo että ei kannata mainita. Joo ei niin, mutta jos autoosi tulee joku sähkövika moottoriin, joka korjaantuisi ohjelmistopäivityksellä, niin siinä vaiheessa kysytään aina, onko autossa lastuviritys. Tottakai päivityksestä voi kieltäytyäkin, niinkuin moni tekee jos auto on lastutettu. Päivityksen jälkeen saattaa autosi olla taas täysin vakio, eikä lastusta ole hajuakaan. Vikaa ei välttämättä saa pois millään muulla kuin päivityksellä.
Kulutus ei diiselissä nouse lastutuksen myötä, päinvastoin voi jopa tippua.
Posted: 18.6.2011 20:46
by Petri M
Tuo vanhempi Passattihan on uuden ohjelman saanut ja kulutus pysyi aika samana normaali ajossa. Jos koukussa kuormaa kulutus laski reilusti.
Pitänee antaa olla vakiona ainakin muutaman kuukauden, ettei tarvi heti takuista kinata jos ongelmaa tulee.
Saakos tuon start/stop automatiikan pois päältä?
Posted: 18.6.2011 21:05
by Sami Jalonen
Eikö olis kannattanu ei-bluemotion?

Enkä tarkoita pahalla, mutta jos kyseessä ihan uusi auto?
Posted: 18.6.2011 21:45
by Petri M
Sami Jalonen wrote:Eikö olis kannattanu ei-bluemotion?

Enkä tarkoita pahalla, mutta jos kyseessä ihan uusi auto?
Olisi, ja nelivetokin olis ollut kiva...mutta raha ratkaisee...
Auto ei ole ihan uusi vaan tammikuussa rekisteröity.
Ollut taksissa 4kk, mutta siirtynyt takaisin rahoitusyhtiön haltuun.
En tiedä taustoista tarkemmin, olisiko konkurssi tms.
Auton entinen haltija ei vastaa mihinkään puh. numeroon mitä löysin.
Ajettu 86tkm, kohtuu lukema 6,5kk vanhalle autolle.
Posted: 18.6.2011 22:00
by Musti
Tuota uutta passattia ei ikävä kyllä edes taida saada ei-bluemotion dieselinä...

Posted: 19.6.2011 9:15
by Petri M
No eipä näköjään olekkaan hinnastossa enää kuin BLUEMOTION dieseleitä.
Mulle kyllä myyjä tarjosi 2 kk sitten vaihtoehtona ei bluemotion mallia, olisikohan se ollut sitten vanhaa mallia vielä?
Tutun taksikuskin kautta sitten kuulin tuosta minkä ostin. Hinta jäi kuitenkin melkein kympin alle uuden vastaavan.
Toki on siinä kilmometrejäkin taulussa jo meikäläisen 2 vuotta vastaava kilometrimäärä.
Posted: 19.6.2011 12:20
by Pia
Musti wrote:Tuota uutta passattia ei ikävä kyllä edes taida saada ei-bluemotion dieselinä...

Juuri näin. Onhan sielä toki nappi sille millä sen saa pois päältä, mutta joka kerta kun auton käynnistää sitä nappia pitää painaa uudestaan.
Tiiä sitte saisko sitäki jotenki kierrettyä. Vähän niinku ESP-napin toiminnan saa käännettyä toisinpäin.
Posted: 19.6.2011 15:40
by Musti
Pia wrote:Musti wrote:Tuota uutta passattia ei ikävä kyllä edes taida saada ei-bluemotion dieselinä...

Juuri näin. Onhan sielä toki nappi sille millä sen saa pois päältä, mutta joka kerta kun auton käynnistää sitä nappia pitää painaa uudestaan.
Tiiä sitte saisko sitäki jotenki kierrettyä. Vähän niinku ESP-napin toiminnan saa käännettyä toisinpäin.
Toivottavasti... Seuraavassa autossa jos ja kun tuo start stop varmasti on niin voisi mennä muuten hermot...

Posted: 21.6.2011 11:22
by Petri M
voikohan noita start/stop asetuksia kaapelin avulla muutella? Eli viivettä lisättyä ettei sammuisi niin nopeasti.
Eka 1000 km tuli ajettua ja kulutus 4.1 l/100km tankkauksista laskettuna.
1.5 litraa per 100km vähemmän kuin tuolla 3bg.llä vastaavalla ajolla.