Tiisseli kolffi sanoo välillä vaan möö...
Tiisseli kolffi sanoo välillä vaan möö...
Tervehdys viisaammat ja kokeneemmat!
Nyt tarvii naapurin mies apuja
Kyseessä on siis g3 GT TDI (punainen i) 81KW ja koneena AFN aj. 380tkm
ja vikana sellainen että välillä auto ottaa kierroksia kuin kuuluukin ja välillä ei sitten juuri yli kolmen tonnin kierrä ja työntää sakeampaa savua ajaessa ja parkissa polkiessa...
Auto oireillut nyt vajaa pari kk kyseistä vikaa ja tuntuu että koko ajan sitä esiintyy enemmän ja enemmän..
Tietokoneet ei löydä mitään vikaa ja kaikki suodattimet on vaihdettu, mahdollisia vuotoja ei ole löytynyt putkista yms...
TURBO???
Paikallinen paja epäili turbossa olevan vikaa.. joku anturi tai jotain???
Mistä ja miten ja kuinka sitä aletaan nyt etenemään jotta me vika löydettäs???
nim.mer. PAALIINKO??
Nyt tarvii naapurin mies apuja
Kyseessä on siis g3 GT TDI (punainen i) 81KW ja koneena AFN aj. 380tkm
ja vikana sellainen että välillä auto ottaa kierroksia kuin kuuluukin ja välillä ei sitten juuri yli kolmen tonnin kierrä ja työntää sakeampaa savua ajaessa ja parkissa polkiessa...
Auto oireillut nyt vajaa pari kk kyseistä vikaa ja tuntuu että koko ajan sitä esiintyy enemmän ja enemmän..
Tietokoneet ei löydä mitään vikaa ja kaikki suodattimet on vaihdettu, mahdollisia vuotoja ei ole löytynyt putkista yms...
TURBO???
Paikallinen paja epäili turbossa olevan vikaa.. joku anturi tai jotain???
Mistä ja miten ja kuinka sitä aletaan nyt etenemään jotta me vika löydettäs???
nim.mer. PAALIINKO??
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Hyvinkin mahdollista että ahdin tiensä päässä. Imuputki irti ja koita minkälaisia välyksiä akselista löytyy. Onko savu mustaa mikä tulee, vai sinertävän harmaata?
Ja jos meinaatte paalata niin ilmoittele, vois olla tommoselle tarvetta
Ja jos meinaatte paalata niin ilmoittele, vois olla tommoselle tarvetta

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Mistä se sinertävän harmaa kielii?Sami Jalonen wrote:Hyvinkin mahdollista että ahdin tiensä päässä. Imuputki irti ja koita minkälaisia välyksiä akselista löytyy. Onko savu mustaa mikä tulee, vai sinertävän harmaata?
Ja jos meinaatte paalata niin ilmoittele, vois olla tommoselle tarvetta
T-4 2,5 tdi -97/00
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Pahimmillaan jos ahdin menee päreiksi niin imaisee öljyt koneeseen ja moottori käy omilla moottoriöljyillä totaaliseen konevaurioon asti jos ei ehdi ajoissa vaihde päällä jarrulla sammuttaa konetta (ei sammu virta-avaimesta jos öljyillä käy!!!)Jürgen wrote:Kuinka kiireellinen korjattava tuo ahtimen väljyys on, onko vaaraa että rikkoutuu ajossa pahemmin?Sami Jalonen wrote:Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Miten tuon muuten saa varmimmin selvitettyä?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Imuputki irti ja koittaa onko akselissa väljää, viheltelemään alkanee kans ajan kanssa. Omassakin tosin alkanu viheltämään muttei ole väljää.
Viisaammat korjatkoon jos muistan väärin, mutta kun akselin päästä kun ottaa kiinni niin sivuttain saa vähän liikkua, pitkittäin ei yhtään.
Viisaammat korjatkoon jos muistan väärin, mutta kun akselin päästä kun ottaa kiinni niin sivuttain saa vähän liikkua, pitkittäin ei yhtään.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ahtoputki
Itellä mk4 golf 1.9 TDI 85kw teki just samalla tavalla kunnes lopetti kokonaan vetämästä! turbon ahtoputki kun vaihtuu muoviseen kumiputkesta niin oli menny horoksi se liitos, luultavasti eli ahtojen mukaan kunnes posahti kokonaan!!!
ja puski mustaa niin perk..eesti...
ja puski mustaa niin perk..eesti...
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
Tuon öljyillä käymisen kyllä tiedän, omassa öljyn kulutus ei ole kuitenkaan lisääntynytSatelite wrote:Pahimmillaan jos ahdin menee päreiksi niin imaisee öljyt koneeseen ja moottori käy omilla moottoriöljyillä totaaliseen konevaurioon asti jos ei ehdi ajoissa vaihde päällä jarrulla sammuttaa konetta (ei sammu virta-avaimesta jos öljyillä käy!!!)Jürgen wrote:Kuinka kiireellinen korjattava tuo ahtimen väljyys on, onko vaaraa että rikkoutuu ajossa pahemmin?Sami Jalonen wrote:Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Miten tuon muuten saa varmimmin selvitettyä?

T-4 2,5 tdi -97/00
joo vika siis oli ahtopaineensäätimessä eli eikös se ole se kuuluisa n75...
uusi tilalle ja baanalle ja toistaiseksi on kuulemma auto pelannu...
Ja vika oli siis sellainen että kun auton starttasi ja polkaisi kierroksia niin se toimi mutta mutta kun teit tempun toisen kerran niin eipäs kiertänyt kuin sen 3t... auton sammutus ja uudestaan kun kokeili niin TAAS toimi kunnes käytit kierrokset yli 3400.. ajaessa sievällä kaasulla (ei yli 3400kierroksen) auto pelasi ja veti aivan normaalisti...
uusi tilalle ja baanalle ja toistaiseksi on kuulemma auto pelannu...
Ja vika oli siis sellainen että kun auton starttasi ja polkaisi kierroksia niin se toimi mutta mutta kun teit tempun toisen kerran niin eipäs kiertänyt kuin sen 3t... auton sammutus ja uudestaan kun kokeili niin TAAS toimi kunnes käytit kierrokset yli 3400.. ajaessa sievällä kaasulla (ei yli 3400kierroksen) auto pelasi ja veti aivan normaalisti...