Page 1 of 1
Tiisseli kolffi sanoo välillä vaan möö...
Posted: 21.6.2011 20:54
by pete78
Tervehdys viisaammat ja kokeneemmat!
Nyt tarvii naapurin mies apuja
Kyseessä on siis g3 GT TDI (punainen i) 81KW ja koneena AFN aj. 380tkm
ja vikana sellainen että välillä auto ottaa kierroksia kuin kuuluukin ja välillä ei sitten juuri yli kolmen tonnin kierrä ja työntää sakeampaa savua ajaessa ja parkissa polkiessa...
Auto oireillut nyt vajaa pari kk kyseistä vikaa ja tuntuu että koko ajan sitä esiintyy enemmän ja enemmän..
Tietokoneet ei löydä mitään vikaa ja kaikki suodattimet on vaihdettu, mahdollisia vuotoja ei ole löytynyt putkista yms...
TURBO???
Paikallinen paja epäili turbossa olevan vikaa.. joku anturi tai jotain???
Mistä ja miten ja kuinka sitä aletaan nyt etenemään jotta me vika löydettäs???
nim.mer. PAALIINKO??
Posted: 21.6.2011 21:07
by Sami Jalonen
Hyvinkin mahdollista että ahdin tiensä päässä. Imuputki irti ja koita minkälaisia välyksiä akselista löytyy. Onko savu mustaa mikä tulee, vai sinertävän harmaata?
Ja jos meinaatte paalata niin ilmoittele, vois olla tommoselle tarvetta

Posted: 22.6.2011 9:13
by pete78
Kyllä se sauhu on mustaa enenpi kuin sinertävää ja tosiaan sitä tulee vaan silloin ku auto ei ota kierroksia ja taas sitten kun se kiertää kunnolla niin silloin viimesen päälle puhtaan olosta savua puskee..
Posted: 22.6.2011 9:19
by JukkaA
Ahdin jumittelee, n75 temppuilee tai katti tukossa / sisukset irti. Parhaillaan kaikkea tuota.
Posted: 22.6.2011 17:04
by jonneilari
ja taitaapi listalle kuuluu viel perus maffin antura
Posted: 22.6.2011 20:36
by Jürgen
Sami Jalonen wrote:Hyvinkin mahdollista että ahdin tiensä päässä. Imuputki irti ja koita minkälaisia välyksiä akselista löytyy. Onko savu mustaa mikä tulee, vai sinertävän harmaata?
Ja jos meinaatte paalata niin ilmoittele, vois olla tommoselle tarvetta

Mistä se sinertävän harmaa kielii?
Posted: 22.6.2011 21:39
by AjH
Öljy/jäähdytysnestevuoto? Öljy ainakin sinertää pakoputkesta savuna tullessaan ja eikös jäähdytysneste tee savut harmaaksi.
Posted: 22.6.2011 22:05
by Sami Jalonen
Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Posted: 30.6.2011 18:24
by Jürgen
Sami Jalonen wrote:Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Kuinka kiireellinen korjattava tuo ahtimen väljyys on, onko vaaraa että rikkoutuu ajossa pahemmin?
Miten tuon muuten saa varmimmin selvitettyä?
Posted: 30.6.2011 18:30
by Satelite
Jürgen wrote:Sami Jalonen wrote:Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Kuinka kiireellinen korjattava tuo ahtimen väljyys on, onko vaaraa että rikkoutuu ajossa pahemmin?
Miten tuon muuten saa varmimmin selvitettyä?
Pahimmillaan jos ahdin menee päreiksi niin imaisee öljyt koneeseen ja moottori käy omilla moottoriöljyillä totaaliseen konevaurioon asti jos ei ehdi ajoissa vaihde päällä jarrulla sammuttaa konetta (ei sammu virta-avaimesta jos öljyillä käy!!!)
Posted: 30.6.2011 19:15
by Sami Jalonen
Imuputki irti ja koittaa onko akselissa väljää, viheltelemään alkanee kans ajan kanssa. Omassakin tosin alkanu viheltämään muttei ole väljää.
Viisaammat korjatkoon jos muistan väärin, mutta kun akselin päästä kun ottaa kiinni niin sivuttain saa vähän liikkua, pitkittäin ei yhtään.
Posted: 30.6.2011 19:17
by Pasi Häkli
Ihan oikein muistat. Oma vonkuu/viheltää kans vaikka väljää ei ole normaalia enempää. Huomaa hyvin liikkeellelähdössä vaikka lähtis ihan pintakaasulla.
Ahtoputki
Posted: 30.6.2011 19:39
by Snoop
Itellä mk4 golf 1.9 TDI 85kw teki just samalla tavalla kunnes lopetti kokonaan vetämästä! turbon ahtoputki kun vaihtuu muoviseen kumiputkesta niin oli menny horoksi se liitos, luultavasti eli ahtojen mukaan kunnes posahti kokonaan!!!
ja puski mustaa niin perk..eesti...
Posted: 4.7.2011 18:38
by Jürgen
Satelite wrote:Jürgen wrote:Sami Jalonen wrote:Juu lähinnä hain et jos puskee sinistä niin ahdin väljä ja öljyt pääsee läpi..
Kuinka kiireellinen korjattava tuo ahtimen väljyys on, onko vaaraa että rikkoutuu ajossa pahemmin?
Miten tuon muuten saa varmimmin selvitettyä?
Pahimmillaan jos ahdin menee päreiksi niin imaisee öljyt koneeseen ja moottori käy omilla moottoriöljyillä totaaliseen konevaurioon asti jos ei ehdi ajoissa vaihde päällä jarrulla sammuttaa konetta (ei sammu virta-avaimesta jos öljyillä käy!!!)
Tuon öljyillä käymisen kyllä tiedän, omassa öljyn kulutus ei ole kuitenkaan lisääntynyt

Posted: 4.7.2011 20:44
by pete78
joo vika siis oli ahtopaineensäätimessä eli eikös se ole se kuuluisa n75...
uusi tilalle ja baanalle ja toistaiseksi on kuulemma auto pelannu...
Ja vika oli siis sellainen että kun auton starttasi ja polkaisi kierroksia niin se toimi mutta mutta kun teit tempun toisen kerran niin eipäs kiertänyt kuin sen 3t... auton sammutus ja uudestaan kun kokeili niin TAAS toimi kunnes käytit kierrokset yli 3400.. ajaessa sievällä kaasulla (ei yli 3400kierroksen) auto pelasi ja veti aivan normaalisti...