Page 1 of 1
G4 variant tankki
Posted: 23.10.2011 22:42
by ille69
Missäköhän sijaitsee tankin tyhjäysruuvi?
Ilmeisesti joku lyönyt pari litraa riekeliä tankkiin... tyhjäkäynti kierrokset 600 pari sekunttia ja sitten tipahtaa 400 ja auto sammuu... ehdotuksia?
Posted: 23.10.2011 22:44
by Pasi Häkli
Tyhjäysruuvia ei ole olemassakaan. Takapenkin alta tai takaluukun puolelta maton alta löytyy luukku jonka kautta saa polttoainepumpun pois tankista, sen jälkeen vaikka lapolla tankki tyhjäksi. Kannattaa samalla vaihtaa polttoainesuodatin, jos tosiaan on mennyt dieselit ja bensat sekasin.
Posted: 23.10.2011 22:47
by ille69
Voihan vituran kettu... eikö muuta vaihtoehtoa? Saisko sitä kulutettua mitenkää pois?
Posted: 23.10.2011 23:20
by AjH
Hajottaako dieseli jotain jos se koneen läpi menee? Katille se ehkä voisi jotain hallaa tehdä jos ei pala kunnolla, mutta muutenhan se enempi voitelee osia vaan.
Pysyykö edes kaasulla käynnissä?
Onko tankki täynnä, ettei pysty lisään bensaa ja lantraan seosta? Puhutaanko nyt oikeasti parista litrasta dieseliä vai jotain 0-50 litran välillä? Ihan pienen diesel lisän ei kuvittelis edes vaikuttavan käyntiin juurikaan. Paksulla diesel-keitoksella taas kipinäsytytys on tietysti aika heikkoa.
Posted: 23.10.2011 23:27
by ille69
Puhutaan varmaan 5-10 litran määrästä ja tankissa maks 10 litraa tilaa... Onko ainoa vaihtoehto tyhjätä tankki ja lyödä v power perään? ja tietysti suodattimen vaihto...
Posted: 23.10.2011 23:49
by ille69
Auto tuli jätettyä tienpäälle lappu kojetaululla... Kuvan lisään jos muistan ottaa
Huomisen rojektina pumppu pois ja ainakin parikymmentä litraa veks ja v-poweria tilalle.
Onneksi ei vituta pahasti.
Tais olla viimenen kerta ku porukat golffiin koskee

Posted: 24.10.2011 7:09
by Pasi Häkli
Toinen vaihtoehto on ottaa konehuoneen puolelta bensaletku auki ja letkulla jonkinlaisiin säiliöihin ja sit auton oman bensapumpun kanssa tyhjää tankin, eli antaa virtaa suoraan pumpulle. Tällä konstilla sitä tosin ei ihan tyhjäksi saa.
Posted: 25.10.2011 1:26
by ille69
Mitenkäs tämä lapottaminen käytännössä toimii?
Antakaa alottelijalle ohjeita

ja mielellään selkeitä sellaisia

Posted: 25.10.2011 6:52
by Pasi Häkli
Letku tankin pohjalle ja letkun toisesta päästä täytys saada imua aikaseks sen verran että alkaa tankki tyhjentyä. Suukonsti on tietysti yks vaihtoehto, mutta ei kiva jos saa bensanaftaa suuhunsa.
En oo koskaan kokeillut, mutta mitä jos letkun toiseen päähän tekis kylkeen pienen reiän mistä saa paineilmapistoolilla paineilmaa letkuun(siis puhaltamaan poispäin tankista) jolloin sais imun aikaseksi letkuun ja nesteet alkais rullaamaan.
Meillä on siis samalla periaatteella toimivia imulaitteita, joilla saa muunmuassa polttonestesuodattimet täytettyä kun imee suoraan suodattimen läpi tankista tavaraa.
Tässä vielä wikipedian ohjeet aiheesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lappo
Posted: 25.10.2011 20:46
by ille69
Tuo korkki on erittäin pahasti jumissa... onko tietoa minkälaisella työkalulla letkun liittimen saisi irroitettua hajottamatta sitä?
Posted: 25.10.2011 22:29
by Pasi Häkli
Korkki lähtee auki kun leveällä talttapäämeisselillä ja vasaralla naputtelee sen liikkeelle.
Tässä kuva samanlaisesta bensaletkuliittimestä. Tuota sinista osaa kun painaa sisäänpäin niin lukitus aukeaa. Ei siis vaadi mitän erikoisia työkaluja, vaikka pienellä meisselillä avittaa jos sormin on vaikea painaa.
Joissakin se on musta niin sitä ei niin helposti huomaa/tajua miten se aukeaa.

Posted: 26.10.2011 1:24
by ille69
Dodii... korkki aukes juurikin ruuvari + vasara yhdistelmällä, jonka jälkeen mätänet pelasti... Lappo-pumppu 2,90€
Perään tuli lyötyä apuvirtaa ja v-poweria kolmattakymmentä litraa
Noh... Nyt nakuttaa taas vanhaan malliin
Kiitos kaikille auttajille ja sillain!
PS. Laitan kuvan lapusta joka oli kojelaudalla kunhan saan kuvat koneelle
Kiittäen
Toni Isoluoma!