Oliskohan mahdollisesti vaan normaalia jäähdytinnesteen haihtumista/katoamista ollu kun tossa pari tuntia sitte meinasin lähtee nii syttykin suoraa jäähdytinneste varotusvalo ja merkkiääni tuli. Menin kattomaa niin paisari oli suunnillee tyhjä -> kaadoin lisää meni jonnekkin ja taas lisää ni sit alko pysyy jo paisarissa. Taisin kaataa kans hitusen ohi ku alko koneen takanurkalta nousee hetken hoyryä ja kuulu pieni suhahdus kuin olisi heittänyt vettä saunan kiukaalle.
Enkä huomannut ainakaan tossa täyttövaiheessa et olisi vuotanut, eikä pienen koekierroksen jälkeenkää. Katoin öljytikun niin näytti normaalilta öljyltä ettei olisi ainakaan vettä koneessa. En oo kyllä kun joskus kesällä viimeks laittanut hitusen paisarii nestettä kun sillo kans heilahti kerran se varotusääni. Ja kone käy normaalisti, eikä auton sisälläkään ole märkää. Olikohan tarpeeks sekavasti kerrottu?
Se on voinu hävitä pikkuhiljaa, sit vaan saavutti sen pisteen et merkkivalo sytty. Näin kävi ittelläni kerran Ruotsin reissun yhteydessä, kiva oli Katajanokalla ettiä glykolia Oli sentään vesipullo mukana ni pääs eteenpäi
Huomasin tänään aamulla kun oltiin mummin kanssa lähös liikkeelle niin et oli pohjamuovia pitkin tullu pieni läntti maahan keskelle koneen takapäähän.. eli varmaankin valunut sit sitä pohjamuovia pitkin.. mut ei ollut kyl paisarissa varmaankaan kun pari millii laskenut taso.
edit. pääs käymää nosturilla pikasee nii öljypohjas oli muutamia punasia pisaroita kuivunu. voisko olla et vesipumppu vuotaa?
Last edited by Tomppa- on 18.11.2011 18:43, edited 1 time in total.
Jos jossain pääset nostamaan autoa vaikka oikein nosturille ja katsomaan alle, niin voisi olla helpompi paikallistaa vuotokohta. Yläkautta voi olla vähän hankalampaa, mutta ainakin paisarin ja vesiletkujen yläpäiden mahd. vuotamisen voi sitä kautta selvitellä..
Saattaa valutella konetta pitkin ainetta aika pitkällekin, eli jos vuotokohta on koneen etupäässä, niin voi kulkeutua jopa sinne takaosaan asti se glykoli
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Juu taitaapi vesipumpusta tulla tuo muutaman pisaran vuoto... otin pohjamuovin pois ja annoin olla lämpöses sekä kuivassa hallissa niin oli tiputtanut pienen lätäkön aika etuosaan.
tuol oli märkä kohta ku katto yläpuolelta.. jos on vesipumppu nii kai se kestää n. 8tkm nii olis jakopääremppaki edes..
ite laittelen skf/gates/ina:n sarjoja, tuskin noissa mitään ihmeellisiä eroja on, ja aika monissa sarjoissa alkaa olemaan osat sekasinki vaikka laatikossa lukis esim gates... ja paljo jo sarjoja misä tulee vesipumppukin mukana, ja tietty kaikki pultit