Nyt pitää näin aloittelevana volkkaristina kysellä taas tyhmiä.
3BG Passatin ajotieturi huutelee käynnistäessä että "Service in 200km". Ilmoittaako tuo erikseen öljynvaihtotarpeesta tai huollosta vai tuleeko aina tuo sama ilmoitus ilman mitään erittelyitä? Kilometrit sopis normaaliin 15tkm öljynvaihtoväliin.
Sitten tuohon öljynvaihtoon liittyen. "Ihanan" ranskankielisen huoltokirjan mukaan öljyt on vaihdettu aina n.15tkm välein. Ohessa kuva tuosta viimeisimmästä öljynvaihdosta, niin tarkoittaako tuo että on käytetty LongLife-öljyä?
Tarjousta kysyessä paikallisesta huollosta tarjosivat öljyiksi Mobil Super 3000 5W40 tai Mobil 1 ESP 5W30. Hintaeroa näillä vaihtoehdoilla on reilut 25e. Tuo Super 3000 lienee se "kiinteän huoltovälin" öljy, mutta tuleeko mitään ongelmia jos sellaiset vaihtaa sisään? Mittarissa tällä hetkellä 210tkm.
Kyllä se ilmoittelee seuraavan huollon tarpeesta aina kun se on ajankohtainen, joko öljynvaihto tahi vuosihuolto(edellyttää että huollossa on huoltoilmoitus nollattu).
15tkm ei viittaa mihinkään longlife-ohjelmaan. Tai siis jos käytetty lonlife-öljyjä niin hukkaan minun mielestä on on öljyt mennyt. Tavallinen öljynvaihtoväli taitaa olla 15tkm. Millä koneella tuo kikotin on? Teboilin öljyistä löytyy varmaan oikeata ainetta myös ja on paljon edullisempakin.
Itse olen käyttänyt vuosia eri autoissa Mobil Super 3000 5W40:stä. Huoltovälit on olleet 15-20tkm:ä. 4 litran pänikkä maksaa normaalisti 25-27e, välillä on 5 litraa 4:n hinnalla. Ei ole mielestäni niin kallista, että sen takia pitäisi jotakin teboilin halpaa sotkua lisätä. Kyllä ne teboilin paremmat öljyt maksaa sen minkä Mobilenkin.
Kiku wrote:Kyllä se ilmoittelee seuraavan huollon tarpeesta aina kun se on ajankohtainen, joko öljynvaihto tahi vuosihuolto(edellyttää että huollossa on huoltoilmoitus nollattu).
15tkm ei viittaa mihinkään longlife-ohjelmaan. Tai siis jos käytetty lonlife-öljyjä niin hukkaan minun mielestä on on öljyt mennyt. Tavallinen öljynvaihtoväli taitaa olla 15tkm. Millä koneella tuo kikotin on? Teboilin öljyistä löytyy varmaan oikeata ainetta myös ja on paljon edullisempakin.