Passatin tukivarsien erot? + muuta alusta-asiaa.

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
mikok
Posts: 38
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Passatin tukivarsien erot? + muuta alusta-asiaa.

Post by mikok »

Hitto rupee tuosta kulkineesta noita tukivarsia menemään. Ajettu tällä hetkellä 208 tkm. Pitää varmaa vaihtaa kaikki kerralla niin on ees vähän aikaa kolisematta. Ei tota yksitellen jumppaa jaksa.

Mitä eroa noin fyysiseti on 3B ja 3BG autojen tukivarsiseteillä, ja alustan osilla yleensä. Eri osia ne ainakin tarjoaa? Ei ilmeisesti käy ristiin.

Edelliseen Audiin laitoin Löforderin vai miten sen nyt kirjoitetaan tukivarsisetin. Se vastaa ilmeisesti alkuperäistä ja oli ok. Slamitin sarjaa moni kehuu. Onko olemassa muita hyviä?

No alustahan on kans parhaat päivänsä nähyt. Jouset on tehtaan sport vieterit ja ihan mukavan matalat, mutta muuten veltot. Velttous kyllä varmaan juontaa juurensa iskareista. Eli jos nyt tekis pudjetti rempan ja laittais vaan nuo uudet nivelet ja iskarit.

Mitkä vois olla edukkaat ja kohtuu laatuiset iskarit? Niitäkin on nii pirusti tarjolla. Varmaa tietysti ihan perus Monroetkin välttäis. Audiin tuuppasin silloin Bilstein Sprintit ja Eibagh jouset. Mutta tähän en jaksais niiin paljon sijoittaa...

Kokemuksia olis kiva kuulla?
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ero löytyy tiemmä jossain -03 kohdilla, ja on ainoastaan toisessa alemmassa varressa, ulkopään kartiossa.
Toinen on ohuempi ja korkeampi, toinen tietty paksumpi ja vähän matalampi. Eroa ei tainnu edes nähdä ulkopuolelta oikein mitenkään.
Tätä omassa projektissa tutkailin kun on -01 ja otin eka "3BG" sarjan, mutta eipä se toinen alavarsi sopinut. Vaihto toiseen malliin ja homma kuosissa. Slamitilta ostin omani ja nyt 30tkm myöhemmin vielä toimii, mutta niin kai pitäiskin. :)

Iskareista, omaani laitoin Bilsteinin B4 sportit, eli lyhennetyt perusmallit jotka on tarkotettu tehtaan sport alustalle kavereiksi. Turhan löysät taitaa noi kyllä olla, ainakin omaan makuun vähän enemmän saisi olla vaimennusta. B6 voisi olla soiva pari sport-alustalle. Hintaa tulee vähän lisää tohon B4sport sarjaan, oliskohan saturaisen koko kierroksessa ollu lisää ja 500 euron paikkeilla loppusumma. B4sportit siis muistin mukaan vajaan 400 kierros. Ja B4sportit otin kun oli kiirus, B6 olis ollu tehtaalta tilattavia, ja nopeakin rahti yli viikon mitä ei ollu käytettävissä siihen kohtaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply