Page 1 of 1

VW polo 1,4 fsi

Posted: 13.2.2012 9:20
by nalle73
Missä voisi piillä vika kun kyseinen auto jätetty tyhjäkäynnillä pakkaseen käyntiin , niin oli moottori sammunut
ja mennyt jumiin . Jakopää kohdallaan mutta imupuolen nokka-akseli jumissa , johtuuko tämä öljyn kierrosta vai
mikä tämän on aiheuttanut??? :roll: Toinen kysymys osuuko tässä moottorissa ventiilit mäntiin ja saako tuohon pelkää nokka-akselia erikseen vai pitääkö ostaa koko välikansi missä nokat on kiinni.

Ei oma auto kyseessä ,mutta lupasin kysyä täältä neuvoa kaverille :D

Re: VW polo 1,4 fsi

Posted: 13.2.2012 17:26
by Pasi Häkli
Taitaa kuitenkin olla mpi-moottori eikä fsi? No enivei, todennäkösesti öljynkiertohäirää(kondenssivettä=jäätä öljyn seassa tms) josta johtuen nokka-akseli leikannut kiinni. Noissahan öljynpainevalo ei syty alta 2000 kierroksen(tai 2500, en muista tarkkaan), vaikka öljynpainetta ei olis yhtään. Eli aika riskialtista tommonen on jättää pakkaseen käymään joutokäynnille.
Lohdutuksena voi sanoa että ei oo ainoa tapaus.

Ja kyllä, venttiilit osuu mäntiin jos jako menee sekasin. Jos nokka on leikannut kiinni niin todennäkösesti kansi/välikansikin siinä on kärsinyt. Tossa tuskin kun on erillisiä laakeriliuskoja nokille. Luulisi pelkän nokka-akselinkin saavan erikseen uutena merkkiliikkeestä, mutta todennäkösesti maksaa samanverran kuin koko kansi purkaamolta.

Re: VW polo 1,4 fsi

Posted: 14.2.2012 11:30
by nalle73
Kiitos tiedoista kaveri puhelimessa sanoi tuon fsi kun ei sekään muistanut mikä se oikeasti oli.
Nyt on otettu kansikin pois ja täys tuhohan sielä oli käynyt :( Kaveri etsii tilalle uutta moottoria
voi tulla halvemmaksi kuin korjata tuo entinen