Onko kellään ollut mielessä/toteutettuna jo 2.5 litrasen ahtimen päivitys?
Mietinnässä on ollu laittaa suurempi ahdin jos tuohon saisi vähän enemmän eloa kyseisellä ratkaisulla...
Kaikki vinkit ovat tervetulleita...
T5:n turbosta?
Re: T5:n turbosta?
Kun ei oo tietoo niin onko autolle siis tehty jo nämä tavanomaiset jutut, lastua jne?
Niistä kai kuitenkin kannattaisi alottaa, ennen turbon vaihtoa. Vai onko näissä koneissa niin paljoa ohjelmallisesti irrotettavissa, luulis?
Niistä kai kuitenkin kannattaisi alottaa, ennen turbon vaihtoa. Vai onko näissä koneissa niin paljoa ohjelmallisesti irrotettavissa, luulis?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 7
- Joined: 3.11.2011 12:30
Re: T5:n turbosta?
Juu lastutettu on ja muutenkin yritetty kutittaa kaikki mahdollinen irti siitä...
Jokseenki alkaa tuntuu vaan ettei riitä tuo kulkupuoli niin sen takia aattelin alkaa päivittää vähän tuota kapistusta rivakammaksi...
Ainakin paikallinen "velho" tuumasi et kaakkeja siihen saatais aikalailla hyvin jos vaan soppelin ahtimen siihen löytäis...
Sillä mä vaan kyselin et onko kukaa tehnyt kyseistä projektia..?
Jokseenki alkaa tuntuu vaan ettei riitä tuo kulkupuoli niin sen takia aattelin alkaa päivittää vähän tuota kapistusta rivakammaksi...
Ainakin paikallinen "velho" tuumasi et kaakkeja siihen saatais aikalailla hyvin jos vaan soppelin ahtimen siihen löytäis...
Sillä mä vaan kyselin et onko kukaa tehnyt kyseistä projektia..?
Re: T5:n turbosta?
Eiköhän tää ihan samaa reseptiä noudata mitä noi henkilöautomallitkin, toki osat pitää mitottaa iskutilavuuden (ja tavotteiden) mukaan mutta perusperiaatteet samat.
Jos suuttimissa riittää varaa niin sittenhän pelkän turbon vaihto antaa jo mahdollisuuksia. Se on sitten tekijästä ja tilaajasta kiinni mitä sinne laittaa.
Minkä tahansa turbonhan saa paikalleen kun tekee pakosarjan tai sovitepalan ja pakoputken lähdön sitten sovittaa tarpeen mukaan. Jos ei itse pysty tai osaa niin rahalla selviää.
Oot varmaan jonkun verran jo lukenu näitä projektijuttuja mitä täällä on, sitten Holysmoke, FFP jne. Niistä saa jo aika hyvää pohjaa ja sit kun turboa alkaa valkkaan niin varmasti apuja löytyy kun tietää mitä tavottelee. Isomman turbon löytäminen on ehkä vähän hankalampaa kun noihin 1.9-2.0 koneisiin mutta tuskin kuitenkaan suuren työn takana, ainakaan jos pystyy sovitteet kehittämään ettei tarvitse olla bolt-on osa.
Paljon näistäkään taas konkreettista hyötyä ole. Mutta foorumin diesel guruille laitat vaikka yksityisviestiä, JukkaA on ainakin guru ja tuntee noita muita eli sieltä tietoa ja vinkkejä kysymään.
Jos suuttimissa riittää varaa niin sittenhän pelkän turbon vaihto antaa jo mahdollisuuksia. Se on sitten tekijästä ja tilaajasta kiinni mitä sinne laittaa.
Minkä tahansa turbonhan saa paikalleen kun tekee pakosarjan tai sovitepalan ja pakoputken lähdön sitten sovittaa tarpeen mukaan. Jos ei itse pysty tai osaa niin rahalla selviää.
Oot varmaan jonkun verran jo lukenu näitä projektijuttuja mitä täällä on, sitten Holysmoke, FFP jne. Niistä saa jo aika hyvää pohjaa ja sit kun turboa alkaa valkkaan niin varmasti apuja löytyy kun tietää mitä tavottelee. Isomman turbon löytäminen on ehkä vähän hankalampaa kun noihin 1.9-2.0 koneisiin mutta tuskin kuitenkaan suuren työn takana, ainakaan jos pystyy sovitteet kehittämään ettei tarvitse olla bolt-on osa.
Paljon näistäkään taas konkreettista hyötyä ole. Mutta foorumin diesel guruille laitat vaikka yksityisviestiä, JukkaA on ainakin guru ja tuntee noita muita eli sieltä tietoa ja vinkkejä kysymään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: T5:n turbosta?
Mikäs T5 kone on kyseessä?
-
- Posts: 12
- Joined: 3.6.2004 22:53
- Location: Imatra
Re: T5:n turbosta?
Viimekesänä päivitin ahtimen suurempaan (fin-turbo:ssa) jonka jälkeen käväisin savonautotunessa "päivittämässä" ohjelman.