Page 1 of 1

N75 venttiili

Posted: 8.8.2012 19:15
by van-90
Jaahas... Eka postaus ja heti on vikakoodi päällä :shock:
"16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
Possible Causes
Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
Boost Pressure Sensor (G31) faulty
Turbo Charger stuck/faulty"

Jos lähtis "halvemmasta" päästä noita haarukoimaan niin letkut ja toi N75 valve
tulis ekana mieleen. No mutku ei pirulauta vanha löydä tuota venttiiliä äkkiseltään
konehuoneesta. Kuuklesta kuvia yritin surffata mut ei osu. Jossain kuvassa oli tuo vena
rintapellssä näkösällä ja jossain tuolla nokkaremelin puolella konjetta. Mulla tuossa rintapellissä
on sellanen vähän suurempi mokkula josta lähtee letkuja vissiin kuus. Piileskeleekö tuo mystinen
N75 kenties tuon laatikon syövereissä?
Autohan olis Passat 2006 2.0 tdi dsg..... Mistäs sen koneen tyypin tunnistaa?? Bmp vai Bkp...

Re: N75 venttiili

Posted: 8.8.2012 21:55
by ibel
En tiiä auttaako -nollakutoseen(kone poikittain??) mut itte löysin tuon N75 venttiilin erään ffp:n topikin kautta..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta alaspäi skrollaamal löytyy se kaavio:
http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-foru ... vanes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tuon moottoritunnuksen löydät huoltokirjan ekalta sivulta siitä tarrasta tai takakontin tarrasta(??)

Re: N75 venttiili

Posted: 9.8.2012 18:50
by van-90
Ei tossa taida olla koko venttiiliä.... Tuossa on sellanen vähän röökiaskia isompi "mokkula" tuossa rintapellissä.
Siellä taitaa olla alipaineen sielunelämä sisällä...
Koitettiin toisella mokkulalla mutta kyllä se vikakoodi sieltä ruutuun pamahti... joten tutkimukset jatkuu... :shock: