Mistähän voisi johtua tilanne kun tasakaasulla motarilla ajaessa yhtäkkiä katoaa tehot ja kone tuntuu hengettömältä. Eli rullaillaan hetki eikä kaasupolkimen painelu vaikuta mitään - kunnes kone taas herää henkiin ja taas mennään. Kesäksi ongelma poistui ja tuli taas mukaan nyt kun ilmat viileni.
Ongelmaa oli koko viime talven ja aina samassa kohtaa työmatkaa. Tästä päätelleen ajattelin että liittyy jotenkin koneen lämpiämiseen. Nyt vihdoin tutkin lämpömittarin nousua ja todellakin; kun mittari saavutti 90 astetta, tapahtui taas tuo hetken pimeneminen. Välillä hauskoja tilanteita kun oot ohittamassa toista autoa ja joudut rullailemaan siinä vierellä hetken ja palaamaan takaisin perään kunnes kone herää ja pääsee yrittämään ohitusta uudelleen
Toinen asia mikä kiinnostaa on koneen hengettömyys. Onko muilla samalla koneella varustetuilla tunne että kone ei reagoi kaasuun kovin pirteästi ja jos liikennevaloista haluaa lähteä muun liikenteen tahdissa - täytyy konetta kierrättää viiteen tonniin ennen vaihtamista. Ei oikein tunnu että olisi kaksi litrainen kone. Aiemmin oli 1,6 litranen 90-luvun auto ja vaikka se olikin kevyempi niin kaasun painaminen vaikutti heti menoon eikä vasta joskus kuten nykyisessä Passatissa. Miten tuo ilmamäärämittarin kuluminen/vanheneminen ilmenee?
Tuohon blackoutiin, kampiakselin asentotunnistin vaihtoon.
Hengetyömyyttä täälläkin ajoittain. Omassa tosin pyörii vikakoodi lämpöanturista syylärin lähdössä. Sen vaihto saattaisi auttaa asiaa mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
Lueskelin juttua MAF:n irroittamisesta. Pitää varmaan huvikseen testata miten vaikuttaa. Kulutus on kaupunkiajossa 11,5l/100km joka on mielestäni aika korkea. Maantiellä menee 9,5l/100km.
Gegge wrote:Lueskelin juttua MAF:n irroittamisesta. Pitää varmaan huvikseen testata miten vaikuttaa. Kulutus on kaupunkiajossa 11,5l/100km joka on mielestäni aika korkea. Maantiellä menee 9,5l/100km.
Itsellä kans hengetön altti pannu, ei minkäänlaista vääntöö, kierroksia vaatii pirusti. Maffia olen putsannut, ei vaikutusta yhtäään. Kylmänä "ryypyn" ollessa päällä kulkee tosi surkeesti ja vähän nykii kiihdyttäessä ja joskus maantiellä ihan tasakaasulla ajaessa voipi kerran yskästä sillai kunnolla. Koskaan ei mitään vikavaloja ole palanut ja muuten hyvin toimii. Mulla se kulutusmittari nousee täyskaasu kiiihdytykseessä näyttämään vain semmoset 37l/100km maximissaan. Tuota olen vähän ihmetellyt kun muistaakseni samoilta vuosilta oleva kaverin bora näytti lämä tiskissä yli 80 litraa satkulla, eli eikö vaan ruokaa mene koneeseen tarpeeksi. Kulutus mulla on maantiellä alle 7.5 litraa satkulla ja kaikki sekalainen ajo about 9 litraa raskaalla jalalla.