Passat 3GB ALT 2.0 mystinen blackout
Posted: 10.9.2012 14:14
Mistähän voisi johtua tilanne kun tasakaasulla motarilla ajaessa yhtäkkiä katoaa tehot ja kone tuntuu hengettömältä. Eli rullaillaan hetki eikä kaasupolkimen painelu vaikuta mitään - kunnes kone taas herää henkiin ja taas mennään. Kesäksi ongelma poistui ja tuli taas mukaan nyt kun ilmat viileni.
Ongelmaa oli koko viime talven ja aina samassa kohtaa työmatkaa. Tästä päätelleen ajattelin että liittyy jotenkin koneen lämpiämiseen. Nyt vihdoin tutkin lämpömittarin nousua ja todellakin; kun mittari saavutti 90 astetta, tapahtui taas tuo hetken pimeneminen. Välillä hauskoja tilanteita kun oot ohittamassa toista autoa ja joudut rullailemaan siinä vierellä hetken ja palaamaan takaisin perään kunnes kone herää ja pääsee yrittämään ohitusta uudelleen
Toinen asia mikä kiinnostaa on koneen hengettömyys. Onko muilla samalla koneella varustetuilla tunne että kone ei reagoi kaasuun kovin pirteästi ja jos liikennevaloista haluaa lähteä muun liikenteen tahdissa - täytyy konetta kierrättää viiteen tonniin ennen vaihtamista. Ei oikein tunnu että olisi kaksi litrainen kone. Aiemmin oli 1,6 litranen 90-luvun auto ja vaikka se olikin kevyempi niin kaasun painaminen vaikutti heti menoon eikä vasta joskus kuten nykyisessä Passatissa. Miten tuo ilmamäärämittarin kuluminen/vanheneminen ilmenee?
Ongelmaa oli koko viime talven ja aina samassa kohtaa työmatkaa. Tästä päätelleen ajattelin että liittyy jotenkin koneen lämpiämiseen. Nyt vihdoin tutkin lämpömittarin nousua ja todellakin; kun mittari saavutti 90 astetta, tapahtui taas tuo hetken pimeneminen. Välillä hauskoja tilanteita kun oot ohittamassa toista autoa ja joudut rullailemaan siinä vierellä hetken ja palaamaan takaisin perään kunnes kone herää ja pääsee yrittämään ohitusta uudelleen

Toinen asia mikä kiinnostaa on koneen hengettömyys. Onko muilla samalla koneella varustetuilla tunne että kone ei reagoi kaasuun kovin pirteästi ja jos liikennevaloista haluaa lähteä muun liikenteen tahdissa - täytyy konetta kierrättää viiteen tonniin ennen vaihtamista. Ei oikein tunnu että olisi kaksi litrainen kone. Aiemmin oli 1,6 litranen 90-luvun auto ja vaikka se olikin kevyempi niin kaasun painaminen vaikutti heti menoon eikä vasta joskus kuten nykyisessä Passatissa. Miten tuo ilmamäärämittarin kuluminen/vanheneminen ilmenee?