AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
gryger
Posts: 4
Joined: 29.9.2012 13:15

AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by gryger »

Lainaan omaa viestiäni Ffpn puolelta kun ei ele vastauksia kuulunut :D
Kun tulee vikakoodi nokan asentoanturista niin aiheuttaako siirtymisen jollekkin varaohjelmalle ennenkuin vika saatu nollattua? Eli onko näissä PD koneissa jotain sekventiaalisuuden kanssa tekemistä jossa tuota home tietoa tarvittaisiin koko ajan?

Uusi anturi mutta sama camposition sensor vikakoodi paukkuu vaccomiin aina uudelleen. Vikakoodi nollautuu pois mutta tulee heti uudeleen kun kone käynnistyy.

Todennäköisesti oli vanhakin anturi ehjä ja kyse onkin johtoviasta moottorinohjausboxin ja nokka-anturin liittimen välillä
Moottori vm.2000 AJM 85kw PD

Johdot mitattu ja ei katkosta ecun liittimestä-->nokka-anturin liitin(liitin kunnossa). Uusi nokka-anturi paikoillaan mallia tarvike, trikkerointihammastus kunnossa. Koitetaan vielä toisella uudella anturilla. Jos ei auta niin ecussa oltava häikkä.
ecu 038 906 019 AM,bosch 0281010091

Kellään tiedossa onko ecuissa ollut ongelmaa? Ecua on ainakin päivitetty 038906019cj versioon
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by JukkaA »

Piippasit johdot läpi vai mittasit resistanssin? Johtosarjavika voi oireilla myös niin, että johdon eriste hinkkautunut rikki ja ottaa johonkin toiseen johtimeen kiinni.

Täältä siis ääni johtosarjavialle.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by Pasi Häkli »

Ja heitetään kolmaskin arvaus ilmoille, jako pielessä? Eli jos ei ole tarkastettu että onko jako paikallaan niin sekin kannattaa katsoa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
gryger
Posts: 4
Joined: 29.9.2012 13:15

Re: AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by gryger »

Vastuksen mittausta. Jakopää tehtiin 50km sitten ja on kohdallaan.
038906019cj ecun ostin vanhan am loppuisen tilalle. Tökkäsen uuden käytetyn ecun kiinni kun tuo tarvikemallin nokka-anturi on vielä kiinni ja katson mitä sanoo.
Jos ei vieläkään pelitä niin suoraan uutta piuhaa ja uusi orginalteileanturi kinni. Vanha ecu lähtee huolto/korjaukseen niin tulee 100% varmuus siihenkin.

Tällaistakin vinkkiä tuli asiaan Audi forumin kautta;
"On ollut keskustelua parilla jenkkisivustolla että kannattaa unohtaa ohmi-mittaukset ja kuormitusmitata johto tai sitten ohittaa kokonaan.
Muutamalla oli ollut johto ohmi mittauksen mukaan ok mutta sittemmin osoittautunut rikkinäiseksi."
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Re: AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by Zeussii »

Yleensä pienikin hapettuma / muu vika näkyy heti vastuksena. :? Ikinä kuullu että viallista piuhaa pitäisi kuormittamalla etsiä.
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
gryger
Posts: 4
Joined: 29.9.2012 13:15

Re: AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by gryger »

Päivän korjaukset, johdot uusiksi. Vaccomia ei ollut käytössä joten vikakoodin nollaus tekemättä.
Käynnistyy selvästikkin edelleen kampuran tunnistimella.

Ilmeisesti ecu ei päästä pois varaohjelmalta vaikka nyt olisikin tietoa tulossa nokalta :roll:
gryger
Posts: 4
Joined: 29.9.2012 13:15

Re: AJM 85kw PD nokka-akselin asentotunnistin

Post by gryger »

Vaccomilla vian nollaus ja vanhalla boxilla uudella tarvikeanturilla startti.Sama vika heti päälle :rasp
Uusi boxi paikoilleen, sopeutus ja startti.Sama vika heti päälle WTF :devil

Nokka-anturilta johto irti ja alkuperäinen vanha anturi kiinni ilmaan roikkumaan-->no signal

Nokkapyörän trikkerinastojen zoomailua ja siellähän näytti erikoiselta kun oli eri tasoissa nastat?? Vanhassa anturissa oli jälkiä että kiinni olivat joskus ottaneet. Entinen omistaja vaihtanut nokan ja nostajat niin olisiko kenties kolhiintuneet remontin yhteydessä :buttrock :buttrock

Kevyttä koputtelua trikkerinastoihin jotta silmämääräisesti samalla tasolla / nastapari.
Startti ja vaccomi näyttää tilapäistä ongelmaa nokan lukemisessa, ei siis jatkuvaa vikaa päälle. :shock: :shock:

Nyt luulisi vian löytyneen ja nokkapyörä vaihtuu :D :D :D
Tuntuu olevan melko tarkka tuo anturi suhteessa trikkerinastoihin
Post Reply