Passatissani on ongelmana käynnistyminen. Jos autolla ei ole ajettu useampaan (yli 3) tuntiin, se vaatii useamman starttiyritystä: ensimmäisellä kerralla starttaan kynnes tulee STOP-valo, sitten toiseen kertaan (talvella vaaditaan kolme yritystä) ja muutaman rykäisyn jälkeen auto aina käynnistyy ja sitten ei mitään ongelmia. Ilmiö on sama sekä talvella että kesällä; aina lähtee käyntiin;20-asteen pakkasellakin ilman lämmitystä (eihän se hyvää tee, mutta kun piuhaa ei ole aina käytettävissä). Ilmiötä on esiintynyt vuoden verran.
Vikaa on tutkinut merkkikorjaamo ja pari muutakin. Vikaa ei löydy. Diagnostiikassa ei vikakoodeja.
Onko ideoita mistä johtuisi?
Katsastusmies heitti, että voisi olla lämpötila-anturi, mutta sekin on vaihdettu talven aikana.
Tyyppimerkintä on 5D Passat Variant 1.9TDI-3B/271. 85kW moottori, Mallia 2000, kilometrejä 570000 takana.
Santtu
TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Re: TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Nokan ajoitus pielessä, se voisi aiheuttaa käynnistymisongelmia. Ei siis jako, vaan pultit auki nokan päästä ja ratasta inan eri asentoon, ongelma voi ratketa... eräs sivusto tuota aikanaan teatasi eri asennoissa, muuttui kulutukset, käynnistymisessä eroja, vedoissa erilaisuutta jne.
Passat variant 1.9tdi 4motion highline ja Bora Variant 1.9tdi tiptronic highline, VCDS@turku
Re: TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Kiitos vinkistä jjj84.
Jos kyse on nokan ajoituksesta, pitäisikö käynnistysongelman tulla esille myös kun autoa käynnistää tunnin seisotuksen jälkeen? Nyt tarvitaan useamman tunnin pysäytys, jotta ongelma ilmenisi.
Kulutuskaan ei ole kasvanut kuin pari kymmenystä siitä kun auto oli uusi.
Vetokin tuntuu ihan hyvältä.
Voisiko vika johtua siitä, että polttoaine valuu pidemmän pysäytyksen aikana takaisin tankkiin?
Santtu
Jos kyse on nokan ajoituksesta, pitäisikö käynnistysongelman tulla esille myös kun autoa käynnistää tunnin seisotuksen jälkeen? Nyt tarvitaan useamman tunnin pysäytys, jotta ongelma ilmenisi.
Kulutuskaan ei ole kasvanut kuin pari kymmenystä siitä kun auto oli uusi.
Vetokin tuntuu ihan hyvältä.
Voisiko vika johtua siitä, että polttoaine valuu pidemmän pysäytyksen aikana takaisin tankkiin?
Santtu
Re: TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Voihan se tandem pumppu vuotaa, laita läpinäkyvää polttoaineletkua niin näet mitä letkussa tapahtuu.
Passat variant 1.9tdi 4motion highline ja Bora Variant 1.9tdi tiptronic highline, VCDS@turku
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Oireet kyllä viittais enemmänkin tyhjenevään polttoaine järjestelmään.
Jos nokan ajootus on pielessä, ni se vaikuttaa kyllä ihan joka starttauksella eikä vasta kolmen tunnin jälkeen.
Kannattaa ruveta käymään polttoainejärjestelmää läpi osa kerrallaan.
Jos nokan ajootus on pielessä, ni se vaikuttaa kyllä ihan joka starttauksella eikä vasta kolmen tunnin jälkeen.
Kannattaa ruveta käymään polttoainejärjestelmää läpi osa kerrallaan.
Re: TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Nokalla meinasin, että kylmä kone voi oireilla nokan takia, mutta lämpimänä käynnistyy silti nätisti joka kerta. Mutta polttoainepuoli on huomattavasti todennäköisempi.. ihme vain jos polttoainepuolen vika ei löydy kun kerran useampi korjaamo vikaa etsinyt.
Passat variant 1.9tdi 4motion highline ja Bora Variant 1.9tdi tiptronic highline, VCDS@turku
Re: TDI 85KW vaatii monta käynnistystä
Mulla oli samanlaisilla vioilla oleva passatti 85kw pari vuotta sitten, se kans lähti kylmänä ihan sika huonosti käymään mut lämpimänä lähti hyvin. Kesälläkin lähti huonosti jos oli seissyt esim 8h ja tietty talvella aivan saatanan huonosti käynnisty
Siihen vaihdoin tandempumpun, lämpötila-anturit (vesi/polttoaine) hehkut ja yhdessä pajassa katottiin ajoitus (ok) sekä vaihdettiin suutinjohtosarja, suuttimet.
Mitkään edellä mainitut toimenpiteet eivät auttaneet käymään lähtemiseen.
Sellaisen jutun kuulin että jossain olisi ollut sellainen vika että kansi olisi ollut halki sisältä missä menee polttoaineen kanavat, paine ja paluu linja. Tämä juttu voi olla kyl hevosmiesten juttuja
Tandempumpun vois mitata että pitääkö painetta esim yön yli. Multa vois ehkä löytyy se vanha tandempumppu minkä vaihdoin pois (siinä ei ollut vikaa)
Möin auton pois ja sanoin vian ostajalle, en ole ollut jutuissa että onko saanut kuntoon. Oli harmi kun piti myydä pois ku oli siisti ja pirtee mut piti joku toppi lyödä remontille kun vikaa ei löytynyt.
Siihen vaihdoin tandempumpun, lämpötila-anturit (vesi/polttoaine) hehkut ja yhdessä pajassa katottiin ajoitus (ok) sekä vaihdettiin suutinjohtosarja, suuttimet.
Mitkään edellä mainitut toimenpiteet eivät auttaneet käymään lähtemiseen.
Sellaisen jutun kuulin että jossain olisi ollut sellainen vika että kansi olisi ollut halki sisältä missä menee polttoaineen kanavat, paine ja paluu linja. Tämä juttu voi olla kyl hevosmiesten juttuja
Tandempumpun vois mitata että pitääkö painetta esim yön yli. Multa vois ehkä löytyy se vanha tandempumppu minkä vaihdoin pois (siinä ei ollut vikaa)
Möin auton pois ja sanoin vian ostajalle, en ole ollut jutuissa että onko saanut kuntoon. Oli harmi kun piti myydä pois ku oli siisti ja pirtee mut piti joku toppi lyödä remontille kun vikaa ei löytynyt.
passat 03 1,9tdi 74kw variant trendline
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant