Mitä mieltä ollaan 2...?
Mitä mieltä ollaan 2...?
Edelleen auton vaihto ajankohtainen ja Passat kuviossa mukana.
Mites seuraavat mallit Variant 1,4 TSI 90 kW DSG vm 2011> tai Variant TDI 77 kW DSG vm 2011>??
Mites seuraavat mallit Variant 1,4 TSI 90 kW DSG vm 2011> tai Variant TDI 77 kW DSG vm 2011>??
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Ite ottasin ennemmin tuon tdi. Lukenu joskus et noi ts:t ei olis pitkä ikäsiä koska pienestä koneesta otetaan enempi tehoa irti ku alun peri suunniteltu. En tiedä kuinka asia nykyään on.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Kyllä ne TSI:n ongelmat on jossain ihan muualla kuin siinä moottorin mekaanisessa kestossa..
Mutta jos noista pitäisi valita niin diisseli. DSG:n ku jätät siitä vielä pois niin saattaa olla huolettomia kilometrejä.
Mutta jos noista pitäisi valita niin diisseli. DSG:n ku jätät siitä vielä pois niin saattaa olla huolettomia kilometrejä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Mutta elämä ei ole tylsää jos ottaa DSG:llä 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
^Jos on takuuta jälellä ni mikäjottei, ilman takuuta on ku lottoais.. 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Elämä ei oo tylsää jos ylipäätänsä ostaa volkkarin 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Tämä tuli todistettua taas viikonloppuna.Pasi Häkli wrote:Elämä ei oo tylsää jos ylipäätänsä ostaa volkkarin

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Minäkin olisin samaa mieltä tuosta DSG:stä, että jätä se pois jos järkevyyttä ajattelet.
Mukavahan se on, mutta onko se sen rahan arvoinen kapistus..
Jostain sattunesta syystä olen kuullut että manuaalina samasta autosta saisi ihan merkittävästi enemmän hyvitystä. ja tämä on ihan merkittävä ero.
Mukavahan se on, mutta onko se sen rahan arvoinen kapistus..
Jostain sattunesta syystä olen kuullut että manuaalina samasta autosta saisi ihan merkittävästi enemmän hyvitystä. ja tämä on ihan merkittävä ero.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Ite oon kuullut, että jotkut autoliikeet ei enää edes huoli DSG-vaihteistollista autoa vaihdossa. Tai sitten tosiaan vaihtohyvitys on merkittävästi huonompi kuin manuaalissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
No juuri kyselin vaihtohyvitystä allekirjoituksen autolle (218tkm ajettu ja täydellinen huoltokirja) niin 5k sanoivat
Taidan mieluummin ajaa auton puunrunkoon solmuun

Taidan mieluummin ajaa auton puunrunkoon solmuun

VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Ohhoh... Melkonen pohjanoteeraus mun mielestä 5k€.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Ei se paljon enempi ole omastakaan, toki riippuu mihin vaihtaa. Itselläni hiukan nostaa tuo highline varustelu, lämmitettävä tuulilasi, sähköiset istuimet (kuskilla hieronta)mankinen wrote:No juuri kyselin vaihtohyvitystä allekirjoituksen autolle (218tkm ajettu ja täydellinen huoltokirja) niin 5k sanoivat![]()
Taidan mieluummin ajaa auton puunrunkoon solmuun
Mutta pitkin hampain sen hyvityshinnan antavat kun kyseessä on DSG.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Sivistyneessä maailmassa yli 200tkm:ä ajetut autot paalataan tai myydään itä-eurooppaan. Kuka myyjä haluaa ottaa riskin, että DSG hajoaa heti uudella ostajalla. Siinä menee lähes auton arvo, kun se uusitaan liikkeen piikkiin. Itse kävin vilaisemassa neliveto Golfia ja liikkeessä oli myös Octavia DSG:llä. Myyjä manasi, että pitikin tuo ottaa vaihdossa, kun ei kenellekään kelpaa ja hintaa oli jo pudotettu useampi tonni. Ei niitä autoja ole suunniteltu yli 200tkm:ä kestämään.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Samaa mieltä itsekkin olin... Itse maksoin viime vappuna tästä 13k että tuommoinen 8k hinnanalennus alle vuodessa kuullostaa huimaltaPasi Häkli wrote:Ohhoh... Melkonen pohjanoteeraus mun mielestä 5k€.

VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Sellainen 7,5 vuotta on yleinen keski-ikä. Ja Japanissa taitaa ensimmäinen katsastus olla 5 vuoden iässä ja käytännössä siitä olisi läpäistävä. Täältähän kuuluu huhuja, että autot paalattaisiin 60 tkm:n paikkeilla, koska enää sitä ei kannata ajaa valtion politiikan takia. Joku varmaan tietää totuuden, ainakin se joka noita jaappanin kippoja tänne tuo.Kilu wrote:Sivistyneessä maailmassa yli 200tkm:ä ajetut autot paalataan tai myydään itä-eurooppaan. Kuka myyjä haluaa ottaa riskin, että DSG hajoaa heti uudella ostajalla. Siinä menee lähes auton arvo, kun se uusitaan liikkeen piikkiin. Itse kävin vilaisemassa neliveto Golfia ja liikkeessä oli myös Octavia DSG:llä. Myyjä manasi, että pitikin tuo ottaa vaihdossa, kun ei kenellekään kelpaa ja hintaa oli jo pudotettu useampi tonni. Ei niitä autoja ole suunniteltu yli 200tkm:ä kestämään.
En tiedä että miten noita autoja on tarkoitus tehdä kestämään, mutta ainakin oman auton historia kertoo että dsg:n huoltaminen takuuseen on onnistunut vielä 170 tkm:n paikkeilla.
Hinta tippuu aina, ei sille mahda mitään. Mutta hirveän moni ei vissiin tunnusta eikä tiedä että miten mikäkin vaikuttaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mitä mieltä ollaan 2...?
Esimerkiksi uuden seiskagolffin "kestoikä" on 200tkm, jostain muistaisin sellaisen nähneeni.
Suomessa se on vielä "vähän" ajettu
Suomessa se on vielä "vähän" ajettu

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Automaatti viehättäis, kun on 40 vuotta kepistä sotkenut - mitä muutaman vuoden 80- luvulla Volvolla ajaessa. Käytetyn auton osto yhtä kompromissien tekoa, kun sopivan tuntunen löytyy, niin vaimo sanoo: EI - väärän värinen. 

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Vastavetona teippaus: noin 1800 euroa ja väri on vaihdettu ja pinta suojattuPena wrote:Automaatti viehättäis, kun on 40 vuotta kepistä sotkenut - mitä muutaman vuoden 80- luvulla Volvolla ajaessa. Käytetyn auton osto yhtä kompromissien tekoa, kun sopivan tuntunen löytyy, niin vaimo sanoo: EI - väärän värinen.

Ennemmin väärän värinen kun ilman kunnollisia varusteita tai hengettömällä moottorilla.. Mukava tuo DSG kyllä on, sitä on turha kieltää. Se vain vähentää autosta saatavaa hyvityshintaa ihan hirveästi verrattuna manuaaliin, vaikka autoliike myy DSG:tä kalliimmalla kuin manuaalia

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty