Page 1 of 1
Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 20.1.2014 19:09
by Pena
Edelleen auton vaihto ajankohtainen ja Passat kuviossa mukana.
Mites seuraavat mallit Variant 1,4 TSI 90 kW DSG vm 2011> tai Variant TDI 77 kW DSG vm 2011>??
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 20.1.2014 20:17
by Jake-
Ite ottasin ennemmin tuon tdi. Lukenu joskus et noi ts:t ei olis pitkä ikäsiä koska pienestä koneesta otetaan enempi tehoa irti ku alun peri suunniteltu. En tiedä kuinka asia nykyään on.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 20.1.2014 22:46
by Pasi Häkli
Kyllä ne TSI:n ongelmat on jossain ihan muualla kuin siinä moottorin mekaanisessa kestossa..
Mutta jos noista pitäisi valita niin diisseli. DSG:n ku jätät siitä vielä pois niin saattaa olla huolettomia kilometrejä.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 8:33
by Musti
Mutta elämä ei ole tylsää jos ottaa DSG:llä

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 8:53
by ibel
^Jos on takuuta jälellä ni mikäjottei, ilman takuuta on ku lottoais..

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 9:59
by Pasi Häkli
Elämä ei oo tylsää jos ylipäätänsä ostaa volkkarin

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 11:15
by Pia
Pasi Häkli wrote:Elämä ei oo tylsää jos ylipäätänsä ostaa volkkarin

Tämä tuli todistettua taas viikonloppuna.

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 12:26
by kotka
Minäkin olisin samaa mieltä tuosta DSG:stä, että jätä se pois jos järkevyyttä ajattelet.
Mukavahan se on, mutta onko se sen rahan arvoinen kapistus..
Jostain sattunesta syystä olen kuullut että manuaalina samasta autosta saisi ihan merkittävästi enemmän hyvitystä. ja tämä on ihan merkittävä ero.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 16:48
by Pasi Häkli
Ite oon kuullut, että jotkut autoliikeet ei enää edes huoli DSG-vaihteistollista autoa vaihdossa. Tai sitten tosiaan vaihtohyvitys on merkittävästi huonompi kuin manuaalissa.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 18:58
by mankinen
No juuri kyselin vaihtohyvitystä allekirjoituksen autolle (218tkm ajettu ja täydellinen huoltokirja) niin 5k sanoivat
Taidan mieluummin ajaa auton puunrunkoon solmuun

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 19:08
by Pasi Häkli
Ohhoh... Melkonen pohjanoteeraus mun mielestä 5k€.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 19:23
by kotka
mankinen wrote:No juuri kyselin vaihtohyvitystä allekirjoituksen autolle (218tkm ajettu ja täydellinen huoltokirja) niin 5k sanoivat
Taidan mieluummin ajaa auton puunrunkoon solmuun

Ei se paljon enempi ole omastakaan, toki riippuu mihin vaihtaa. Itselläni hiukan nostaa tuo highline varustelu, lämmitettävä tuulilasi, sähköiset istuimet (kuskilla hieronta)
Mutta pitkin hampain sen hyvityshinnan antavat kun kyseessä on DSG.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 19:38
by Kilu
Sivistyneessä maailmassa yli 200tkm:ä ajetut autot paalataan tai myydään itä-eurooppaan. Kuka myyjä haluaa ottaa riskin, että DSG hajoaa heti uudella ostajalla. Siinä menee lähes auton arvo, kun se uusitaan liikkeen piikkiin. Itse kävin vilaisemassa neliveto Golfia ja liikkeessä oli myös Octavia DSG:llä. Myyjä manasi, että pitikin tuo ottaa vaihdossa, kun ei kenellekään kelpaa ja hintaa oli jo pudotettu useampi tonni. Ei niitä autoja ole suunniteltu yli 200tkm:ä kestämään.
Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 20:43
by mankinen
Pasi Häkli wrote:Ohhoh... Melkonen pohjanoteeraus mun mielestä 5k€.
Samaa mieltä itsekkin olin... Itse maksoin viime vappuna tästä 13k että tuommoinen 8k hinnanalennus alle vuodessa kuullostaa huimalta

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 21.1.2014 21:51
by kotka
Kilu wrote:Sivistyneessä maailmassa yli 200tkm:ä ajetut autot paalataan tai myydään itä-eurooppaan. Kuka myyjä haluaa ottaa riskin, että DSG hajoaa heti uudella ostajalla. Siinä menee lähes auton arvo, kun se uusitaan liikkeen piikkiin. Itse kävin vilaisemassa neliveto Golfia ja liikkeessä oli myös Octavia DSG:llä. Myyjä manasi, että pitikin tuo ottaa vaihdossa, kun ei kenellekään kelpaa ja hintaa oli jo pudotettu useampi tonni. Ei niitä autoja ole suunniteltu yli 200tkm:ä kestämään.
Sellainen 7,5 vuotta on yleinen keski-ikä. Ja Japanissa taitaa ensimmäinen katsastus olla 5 vuoden iässä ja käytännössä siitä olisi läpäistävä. Täältähän kuuluu huhuja, että autot paalattaisiin 60 tkm:n paikkeilla, koska enää sitä ei kannata ajaa valtion politiikan takia. Joku varmaan tietää totuuden, ainakin se joka noita jaappanin kippoja tänne tuo.
En tiedä että miten noita autoja on tarkoitus tehdä kestämään, mutta ainakin oman auton historia kertoo että dsg:n huoltaminen takuuseen on onnistunut vielä 170 tkm:n paikkeilla.
Hinta tippuu aina, ei sille mahda mitään. Mutta hirveän moni ei vissiin tunnusta eikä tiedä että miten mikäkin vaikuttaa.
Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 22.1.2014 6:56
by Pasi Häkli
Esimerkiksi uuden seiskagolffin "kestoikä" on 200tkm, jostain muistaisin sellaisen nähneeni.
Suomessa se on vielä "vähän" ajettu

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 22.1.2014 13:56
by Pena
Automaatti viehättäis, kun on 40 vuotta kepistä sotkenut - mitä muutaman vuoden 80- luvulla Volvolla ajaessa. Käytetyn auton osto yhtä kompromissien tekoa, kun sopivan tuntunen löytyy, niin vaimo sanoo: EI - väärän värinen.

Re: Mitä mieltä ollaan 2...?
Posted: 22.1.2014 14:09
by kotka
Pena wrote:Automaatti viehättäis, kun on 40 vuotta kepistä sotkenut - mitä muutaman vuoden 80- luvulla Volvolla ajaessa. Käytetyn auton osto yhtä kompromissien tekoa, kun sopivan tuntunen löytyy, niin vaimo sanoo: EI - väärän värinen.

Vastavetona teippaus: noin 1800 euroa ja väri on vaihdettu ja pinta suojattu
Ennemmin väärän värinen kun ilman kunnollisia varusteita tai hengettömällä moottorilla.. Mukava tuo DSG kyllä on, sitä on turha kieltää. Se vain vähentää autosta saatavaa hyvityshintaa ihan hirveästi verrattuna manuaaliin, vaikka autoliike myy DSG:tä kalliimmalla kuin manuaalia
