Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Löytyykö tietoa, millaisiin ongelmiin törmää, jos 1.6 CR:llä ajelee? EGR taitaa ainakin hajota jo alle 100tkm:ssä. Moottorinohjaus Simos pcr2.1, joten nuo vanhat niksit ei taida purra. Tarviiko näissäkin maskia keulaan talvisin, jotta jäätymiseltä vältytään?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Jep, eegeeärrät paukkuu lähes jokasesta. Ja kyllä, maskipeittoa vaaditaan. Muuten on ahtoputket umpijäässä.
Muuten kyllä perushyvä moottori.
Muuten kyllä perushyvä moottori.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Pystyykö tuota EGR:än vikaantumista mitenkään estämään? Kyseessä olisi auto, johon sitä ei ole vielä vaihdettu. Käsittääkseni tuo hehkuherja antaa viitteitä EGR:ään.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Ymmärtääkseni ei pysty estämään. Usein se hajoaa ihan fyysisesti. Siitä egr-venttiilin varresta irtoaa venttiilinlautanen. Onneksi se lautanen ei pääse kulkeutumaan mihinkään missä se aiheuttaisi isompaa vauriota.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Mulla on ollu vähä yli vuoden 3c 1.6tdi, ihan suht tyytyväinen ollu, tuo egr on antanut vikakoodia aika usein. Maskipeitot kyllä saa olla ihan lämpeämisenki vuoksi, suuri ero ilman ja suojilla jo pikkupakkasella. Eihän tuo mikää kiireisen ihmisen auto oo ainakaa tuolla koneella passatin keulalla.
Vw Passat Variant 1.6TDi Bluemotion -10
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Softalla saa hv:tä ja nm:ä lisää, jos haluaa. Luotettavaa matkakumppania etsimässä, kun mittariin tulee n.40tkm:ä vuodessa. Merkki tulee näillä näkymin olemaan Seat.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Eikö näistä uudemmista pysty EGR:ää poistamaan? Missä hinnoissa nuo EGR + DPF poistamiset pyörii?
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Passatissa minullakin tuollainen kone löytyy.
Ajettu 217tkm ja "lastutettu" 170km kohdalla.
136hv/310Nm tekee tuosta ihan siiedettävän ajettavan.
Kertaakaan ei ole ollut mitään vikaa, eikä 15tkm öljynvaihtovälillä tarvi öljyä lisätä.
Edes tuota paljon mainostettua EGR ongelmaa ei ole ollut.
Tosin meillä ajetaan paljon myös pidempiä matkoja, taitaa
pysyä paikat puhtaana kun lämpenee kunnolla.
Maskipeitto on tosiaan lähes pakollinen jo pikkupakkasilla,
tosin omassani on myös webasto GSM käynnistyksellä.
Ajettu 217tkm ja "lastutettu" 170km kohdalla.
136hv/310Nm tekee tuosta ihan siiedettävän ajettavan.
Kertaakaan ei ole ollut mitään vikaa, eikä 15tkm öljynvaihtovälillä tarvi öljyä lisätä.
Edes tuota paljon mainostettua EGR ongelmaa ei ole ollut.
Tosin meillä ajetaan paljon myös pidempiä matkoja, taitaa
pysyä paikat puhtaana kun lämpenee kunnolla.
Maskipeitto on tosiaan lähes pakollinen jo pikkupakkasilla,
tosin omassani on myös webasto GSM käynnistyksellä.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Mitä öljyä olet käyttänyt?Petri M wrote:... eikä 15tkm öljynvaihtovälillä tarvi öljyä lisätä.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Mobil ESP ja Teboil Carat III.Kilu wrote:Mitä öljyä olet käyttänyt?Petri M wrote:... eikä 15tkm öljynvaihtovälillä tarvi öljyä lisätä.
Voi olla että merkkiliikeessä ovat jotain muutakin laittaneet.
30tkm LL vaihtovälillä piti välillä lisäillä öljyä joten siirryin 15tkm vaihtoväliin.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Tuli sitten hommattua -10 Polo 1.6TDI CR. 90tkm:ä takana ja Castroli LL:llä menty. EGR:ää ei ole vaihdettu, joten jännityksellä odotellaan.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Reilun 100km:n jälkeen ilmestyi motarilla hehkun merkkivalo tauluun, joka poistui virrat pois käyttämällä. Vag-com antaa vikakoodiksi: 7329 - Mass Air Flow Sensor (G70), P0101 00 [096] - Implausible Signal.
Hyvin lähti tämäkin homma käyntiin.
Hyvin lähti tämäkin homma käyntiin.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Auto kävi tänään vikakoodin luvussa myyjäliikkeen piikkiin, heidän käyttämässään korjaamossa. Ei tullut yllätyksenä, ettei vikakoodeja löytynyt eli vikaa ei ole olemassa. Vika on kuitenkin uusiutunut kahdesti ja omalla Vag-comilla koodit on edelleen luettavissa. Eihän siitä kuitenkaan, mitään apua ole, kun omilla vehkeillä on otettu.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Ilmanputsari oli mallia tarvike. Vaihdoin orkkiksen tilalle ja vikakoodi ei ole enää uusiutunut. Nyt vaan kovaa ajoa 

Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Käsittääkseni Polo 6R:ään on tarjolla vakkaria jälkiasennuksena. Onkohan hinnoista tietoa ja pystyykö itse asentamaan ja koodaamaan?
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Tuli nyt Poloa käytettyä vuosihuollossa n.104tkm:ä mittarissa. Castrol Edge FST 5W-30 öljyillä ajettiin n.19.5tkm:ä. Ostettaessa lisäsin tikun ylärajaan ja 13tkm:n aikana ei tarvinnut lisätä yhtään. Aion käyttää omaa sovellettua LL-ohjelmaa eli ajetaan n.20tkm:ä ja huolletaan LL-ohjelman mukaisesti. Kilometrejä tulee n.40tkm:ä/v, joten pari huoltoa vuoteen tulee. Hyvin on lämpöä riittänyt ja maskisuojaa ei ole käytetty.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Maskisuojaa tuon kanssa käyttäisin siksi ettei ahtoputket/"kaasuläppä" jäädy. On siinä viiman kanssa aika tulilinjalla ja noita on kyllä jäätyillyt ja hyytynyt. Tosin jos sulla on ajotyyli kunnossa, niin ei sinne pääse niin paljoa vettä kertymään. Toisinsanoen kaasua pitää painaa aika ajoin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Jostakin muistelisin lukeneeni, että "jotkut" lämpöanturit sekoilevat, kun maskisuojaa pitää. Saiko tuohon malliin vielä maskisuojan ilmaiseksi merkkarilta?
Ajo on pääasiassa motariajoa Lti-Hki-Lti. H:ssä auto päivän lämpimässä parkkihallissa. Itse tuolla aika harvoin ajan, joten kaipa se ajo enemmän pihistelyä on, kuin kengittämistä.
Ajo on pääasiassa motariajoa Lti-Hki-Lti. H:ssä auto päivän lämpimässä parkkihallissa. Itse tuolla aika harvoin ajan, joten kaipa se ajo enemmän pihistelyä on, kuin kengittämistä.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Kyllä näistä mielestäni pystyy poistamaan EGRn käytöstä. Alabannerin logosta lisätietoja.sahti wrote:Eikö näistä uudemmista pysty EGR:ää poistamaan? Missä hinnoissa nuo EGR + DPF poistamiset pyörii?
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Jäipä Poloinen tänään kotipihaan. Vartin seisomisen jälkeen ei yrittänytkään käynnistyä. Akun napajännite oli 12.8V. Pistin akun lataukseen ensin 2A:lla ja hetken päästä 8A:lla. Alle 0.5 tunnissa oli laturin mukaan täysi. Napajännite oli 13.4V. Eihän tuolla auton oma järjestelmä antanut edes startata, muutenkin kaikki valot oli pimeänä. Heitin tallista vanhan Passatin akun keulaan ja heti pärähti käymään. 10min ajon jälkeen uskalsin kokeilla radiota ja lähti tulille ilman suojakoodia. Autosta oli kuitenkin kello nollaantunut pari kertaa, ennen akun vaihtoa startin yrityksissä. Liekö ollut alkuperäisasennusakku 5KO915105G, mutta olisi luullut enemmän kuin n.5 vuotta kestävän.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
211tkm veivattu 2010 ogu alla 1.6tdi+dsg7. Hirvipurolta kyselin egr off/dpf off ja eco softaa 125hp, 500€ + dpf mekaanisesti pois naapurifirmassa pariin sataa. Ois lähtenyt kaikki pois. Tolla oon nyt veivannut ite 60tkm ja tyytyväinen oon. Kytkimet laitettiin ostaessa kun dsgn tyyppivika ja nokka-akselin asentotunnistin meni kans. Vänkärin erätulaakeri myös vaihdettu ja jarrupalat ympäri. Dpf ja egr pelottaa joten harkinnassa on toi koodailu ja mekaaninen poisto. Tuolla vagareenalla on juttua hyvin aiheesta.
Tärkeintä ei ole voittaminen, vaan maaliintuleminen!
Eiköhän tästä jotenkin selvitä...
Eiköhän tästä jotenkin selvitä...
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
No niin. 10 tkm ajettu VW golf variant 1.6 tdi -11 ja rupes häviämään vähän jäähdytinnestettä ja lähes varmasti vika lienee tuossa egr:ssä kun vuotoa ei ole. Autolla ajettu 166 tkm kokonaisuudessaan.
Miten olette poistaneet tuo egr mekaanisesti eli vesiletkut yhteen vai tukitaan ja ventiili lienee syytä jättää paikalleen, mutta kannattaako tukkia imusarjalle menevä egr:n putki?
Olen tuossa kysellyt ohjelmointia egr:n poistamiseksi mutta se on sikahintaista hommaa kyllä. Näillä ohjelmointipajoilla on hinnoittelu kuin apteekissa
Miten olette poistaneet tuo egr mekaanisesti eli vesiletkut yhteen vai tukitaan ja ventiili lienee syytä jättää paikalleen, mutta kannattaako tukkia imusarjalle menevä egr:n putki?
Olen tuossa kysellyt ohjelmointia egr:n poistamiseksi mutta se on sikahintaista hommaa kyllä. Näillä ohjelmointipajoilla on hinnoittelu kuin apteekissa

Last edited by aip on 10.3.2015 7:27, edited 1 time in total.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Varmista nyt kuitenkin merkkihuollosta, että tulevatko kuluissa vastaan. Toki vikakin kannattaa selvittää.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Sehän riippuu mistä sä oot sitä kyselly ja että minkälaista settiä oot pyytäny. Egr-coolerin poisto ja venttiilin tulppaaminen ei oo ihan vartin juttu ja itse softan rukkaamiseen menee kans aikaa. Olettaen että softaaja tekee ne ohjelman muutokset itse eikä vaan lataa palvelimelta valmiin softan ja lykkää sen autoon.aip wrote:Olen tuossa kysellyt ohjelmointia egr:n poistamiseksi mutta se on sikahintaista hommaa kyllä. Näillä ohjelmointipajoilla on hinnoittelu kuin apteekissa
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Muistelin et Golfssa ois joku kampis tuosta EGRstä. Kannattaa kysyä marmorilta.
Tärkeintä ei ole voittaminen, vaan maaliintuleminen!
Eiköhän tästä jotenkin selvitä...
Eiköhän tästä jotenkin selvitä...
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Kyllä on tiedossa mitä on pyydetty. Mekaaniset hommat teen itse. Pelkkä egr:n poisto siis ohjelmallisesti ja ohjelma oli valmis ja siitä siis 450-500 euroa on kova hinta. Tottakai jokainen saa olla asiasta mitä mieltä haluaa.Pia wrote:Sehän riippuu mistä sä oot sitä kyselly ja että minkälaista settiä oot pyytäny. Egr-coolerin poisto ja venttiilin tulppaaminen ei oo ihan vartin juttu ja itse softan rukkaamiseen menee kans aikaa. Olettaen että softaaja tekee ne ohjelman muutokset itse eikä vaan lataa palvelimelta valmiin softan ja lykkää sen autoon.aip wrote:Olen tuossa kysellyt ohjelmointia egr:n poistamiseksi mutta se on sikahintaista hommaa kyllä. Näillä ohjelmointipajoilla on hinnoittelu kuin apteekissa
Ja kun lisää pistää vaikka satasen niin saa jo vähän potkuakin lisää, joten kannattanee otta pikkusen potkua samalla lisää.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
http://www.tdituning.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Hannu tekee kunnollisen ohjelman. Ei mitään suoraa palvelimelta imutettua yleissoftaa. Ja kyllä, potkua saa samalla lisää.
Hannu tekee kunnollisen ohjelman. Ei mitään suoraa palvelimelta imutettua yleissoftaa. Ja kyllä, potkua saa samalla lisää.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Hannukin tekee ne softat jotka osaa. Eiköhän se Hannu niinku monet muutkin käytä alihankintaa vähän itselle tuntemattomien softien kanssa. Toki varmasti mahdollisimman paljon tehdään ite, tulee kunnollinen ja kate on silleen paras.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Tuossahan pitää Ecu avata, jos ei ole aiemmin softattu. Harva tuota "ilmaiseksi" tekee, jos osaa oikeasti softan ja juottamisen tehdä oikein.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Autonvaihto edessä puolenvuoden sisään. Kannattaako 12 euroa huokeamman vuotuisen ajoneuvoveron takia valita 77kW 1.6 tdi:tä 119g päästöillä vai 129g 81 kW 2.0 bluemotioni 3c passat? Mietin että isommalla koneella parempi vetää tarvittaessa kärrejä ja ohitusmukavuuskin parempi. Miksi kuitenkin 1.6:ssa on vetomassa 1400kg ja 2.0:ssa vain 1200kg? Sillontällön tulee kuitenkin karavaani elämää harrastettua.
Onko tuossa pikkudiisselissä edes pienempi kulutus kun auto kuitenkin samanpainoinen, varsinkin kun reissuun lähtee neljällä hengellä tavaroineen.
Onko tuossa pikkudiisselissä edes pienempi kulutus kun auto kuitenkin samanpainoinen, varsinkin kun reissuun lähtee neljällä hengellä tavaroineen.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
1.6:ssa on alakierroksilla aika niukasti vääntöä verrattuna 2.0:aan, eikä sitä ohjelmoinnilla juuri lisää sinne saa. Jos moottoritienopeuksia ajat paljon niin voi tulla polttoaineissakin 2.0 halvemmaksi, tuskin paljon kalliimmaksi ainakaan. 1.6 menee pienellä kyllä kun nopeudet on alle 100km/h. Näin tuntuu ainakin olevan pykälää uudempi korisessa.
2012 Passat 1.6 TDI Comfortline
Ex:2004 Passat 1.9TDI AVB Comfortline
Ex:2004 Passat 1.9TDI AVB Comfortline
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
15tkm:ä takana edellisestä huollosta ja ei ole tarvinnut lisätä Castrolia kertaakaan. Tuohon 20tkm:iin ajattelin huollot ajoittaa.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Tänään oli valosouta kerrakseen kaksi kertaa kun ajelin töihin. Hehkuvalo vilkku + go to worshop tekstin siivittämänä. Virrat pois ja matka jatkui. Ei vaikutusta tehoihin. Taitaa olla EGR:n loppu hönkäilyjä. Luettava koodit mutta sitä se varmasti on. Huollon kun saa teettettyä pumppuineen ja hihnoineen niin menee koodaukseen.
Voihan sieltä tietysti olla jarruvalokytkin sökö tai sulake liittyen tähän. Tuo kun on sellainen herätys teksti ja huomio vilkkuminen. Koodia peliin ja koodausta varaukseen...
Voihan sieltä tietysti olla jarruvalokytkin sökö tai sulake liittyen tähän. Tuo kun on sellainen herätys teksti ja huomio vilkkuminen. Koodia peliin ja koodausta varaukseen...
Tärkeintä ei ole voittaminen, vaan maaliintuleminen!
Eiköhän tästä jotenkin selvitä...
Eiköhän tästä jotenkin selvitä...
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Laitetaan pieni päivitys pitkästä aikaa.Petri M wrote:Passatissa minullakin tuollainen kone löytyy.
Ajettu 217tkm ja "lastutettu" 170km kohdalla.
136hv/310Nm tekee tuosta ihan siiedettävän ajettavan.
Eli passat edelleen talossa.
Nyt ajettu 275tkm, eli yli 100tkm lastutuksen jälkeen.
Vikalistalla on kerran syttynyt airbagin valo.
Ei kuittantunut omalla palikallani, korjaamolla kuittantui heti. Kustannus 30€
Kaksoismassa aloitti värinät ja uusittiin 270tkm huollossa.
kaksoismassa kaikkine kytkin yms. hilujen kera 830€ töineen.
Osui siis käsiin toimiva yksilö. Tytär saa ensikuussa kortin ja auto siirtyy hänelle.
Auto on toiminut myös opetusautona kun itse opetan tytärtä.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Noin 130tkm:ä nyt Polossa. Kerran syttyi airbagin valo. Lähti vcds:llä pois ja ei ole uusiutunut. Polttimoita näyttää polttavan tasaisin väliajoin. Vuoden sisällä ainakin 6 kpl:tta. Muuten ollut vaivaton kapine. Tuulilasi pitää kuitenkin ennen katsastusta uusia.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Nyt tuli postissa pahoittelukirje Polon "huijausohjelmaan" liittyen. "Tällä hetkellä tapaus ei aiheuta teille mitään toimenpiteitä." Mielenkiintoista seurata onnistuvatko tekemään tuosta, vielä mopomman version 

Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Nyt katosi Polosta 1-3 nopeus lämppäristä. Oisko vinkkejä, kuinka homma selviää?
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Manuaalinen klima vai auto? Jos manu niin mahtaakohan puhaltimella olla edelleen etuvastukset noille nopeuksille ja ne on nyt sitten palaneet poikki noista asennoista
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Esivastuspaketti varmaan pitää uusia, jos nelosnopeudella toimii pelkästään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Manu on. Kuinka vastuksiin pääsee käsiksi?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Hanskalokeron alta löytyy puhallin, siitä lähistöltä vastuspaketti. Voi olla 5 sekunnin homma vaihtaa, en muista tarkalleen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Hyvältä kuulostaa, kiitoksia. Täytyy perehtyä asiaan eli 4:nen toimii pelkästään.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Kiva ois kuulla tässä topikissa vähän laajemminkin kokemuksia 1.6TDI moottorista, muutakin kuin sisätilanpuhallin asiaa. Lähinnä just vähän teknisempää, pientä modailua jne. Toki ymmärrän jos harrastajat eivät vielä tunne tuota moottorityyppiä sen tarkemmin. Tullut seurattua mm. Turkkilaisen Megachipsin touhuja, pojat vieneet tuon 1.6TDI moottorin aivan uudelle tasolle.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Vaimon käytössä on moottori toiminut ongelmitta. Etusivulasi ja puhallin on tuottanut ongelmaa. Jos kirjoitin väärään osioon, niin siirtäkää oikeaan.
Itse en ole ainakaan hakemassa mitään dieselhippaa, tähän moottorin. Ei ne bensalle/varsinkaan E85:lle pärjää muutenkaan.
Itse en ole ainakaan hakemassa mitään dieselhippaa, tähän moottorin. Ei ne bensalle/varsinkaan E85:lle pärjää muutenkaan.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Joo ei pärjääkään, ikinä ei pääse dieselillä bensan tai E85 vehkeiden kulutuslukemiin vaikka kuinka yrittäisi.
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Olen kuitenkin Jukan kanssa samaa mieltä eli haluaisin kuulla kokemuksia moottorista. Kuitenkaan kysymys ei ole virityksestä, vaan yleensä. Meillä kokemus on ollut positiivinen tähän asti, joten paljon ajavien pasunistien kokemus kiinnostaa. Poloon tulee ajoa n.40tkm:ä/v, joten toimintavarmuus olisi suotavaa.
Ja otetaan pikku kuitti tuohon kulutukseen eli laitetaan 4:lla alkamaan tehot ja säästetään sitten kulutuksessa
Toki voi 5:nekin mennä rikki seuraavassa päivityksessä E85:lla omalla rakkineella ja kulutus ei huoleta yhtään. Mutta ei kuulu tähän.
Ja otetaan pikku kuitti tuohon kulutukseen eli laitetaan 4:lla alkamaan tehot ja säästetään sitten kulutuksessa

Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Juu ei kuulukkaan ja muistutan sitten vielä, että ne tehot mitataan penkissä eikä MAF -lukemista laskemalla 
Sen takia kirjoittelen tähän topikkiin, kun itse tekisi mieli hankkia tuollainen 1.6TDI. Vähän pelkään että mulla se menisi käyttöauton kutitteluksi, joten saattaisi joutua laittaa muutama Face viesti Turkin suuntaan. Pojille on kuitenkin myyty kaikkee viriosaa täältä suunnalta, joten voisivat siinä vaiheessa antaa jotain takaisinkin (toki rahaahan sieltä on tullut kyllä jo kiva tukku).
Aihioksi olisi toki järkevää hommata uudempi Bosch -sähköillä varustettu auto, mutta varat varmaan antaisi myötä vaan niihin Siemens (vaimikäseoli) himmeleihin...

Sen takia kirjoittelen tähän topikkiin, kun itse tekisi mieli hankkia tuollainen 1.6TDI. Vähän pelkään että mulla se menisi käyttöauton kutitteluksi, joten saattaisi joutua laittaa muutama Face viesti Turkin suuntaan. Pojille on kuitenkin myyty kaikkee viriosaa täältä suunnalta, joten voisivat siinä vaiheessa antaa jotain takaisinkin (toki rahaahan sieltä on tullut kyllä jo kiva tukku).
Aihioksi olisi toki järkevää hommata uudempi Bosch -sähköillä varustettu auto, mutta varat varmaan antaisi myötä vaan niihin Siemens (vaimikäseoli) himmeleihin...
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Jep, toiset ajaa penkissä ja toiset kadulla. Missä se auto kulkeekaan?JukkaA wrote:Juu ei kuulukkaan ja muistutan sitten vielä, että ne tehot mitataan penkissä eikä MAF -lukemista laskemalla![]()
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Niin kannattaahan se täälä julkisella palstalla myöntää testaavansa auton tehoja kadulla. 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Kokemuksia 1.6 TDI CR:stä
Joskus olis tosiaan kiva nähdä mustaa valkosella ihan mielenkiinnosta. Käytä se nyt ees kerran penkissä
Maksaa muutaman kympin, ettei se varmasti rahasta ole kiinni. Ei sillä ettenkö uskoisi että siinä voimaa on.

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007