Page 1 of 1
Passat Variant 1.8 20v -98/99 3B
Posted: 3.2.2004 17:45
by kirurgi
Sellanen tuli mieleen että kun olen aikas amatööri niin
sitä vaan kun mulla on toi 1.8 koneella oleva Passatti
eikä Turboa ollenkaan että onko siihen mitään virityspalikkaa
saatavilla kuten esim. tohon Golfia koskevassa olevassa
viestissä.
Posted: 3.2.2004 17:59
by Kupari
Posted: 3.2.2004 18:15
by kirurgi
oho ei ole paha hintaisia.
Voikohan molemmat laittaa?
Posted: 3.2.2004 18:20
by Kupari
Ei mitään käsitystä etes siitä mitä nuo on ja mihin ne laitetaan... Kokeilen saada itelle tommosen huippukalliin jutun ja kattoa mikä se on.
Posted: 3.2.2004 18:42
by MarkusK
En oikeen jaksa uskoa, että tommonen toimisi. Ei noita vaparikoneita minkään säätövastuksen kanssa viritellä.
Posted: 3.2.2004 18:50
by turpo kiisseli
sama vaikutus taitaa olla, kun otat telkun kaukosäätimen mukaan autoosi lähdet liikkeelle ja painat samalla kaukosta lisää volyymia.
Tämän voit sitten uskotella itsellesi mahtavana tehonlisäyksenä...
... muista sitten säätää volyymit takaisin alas ennenkuin mamma lähtee markettiin, ettei vaan lähde mopo käsistä...
Taitaa olla ps...ka puhetta näiden lelujen kanssa. Kyllä sen vaparin tehot nousee, kun ruuvataan nokat ja puristukset kireiksi ja lisää ruokaa koneeseen ts. isompaa kaasaria tai ruiskusta lisää ruokaa ja ilmaa kans...
Helpoin (tosin ei halvin) keino saada paaaallljon lisää tehoa on kansiremppa, mäntien vaihto ja kunnon ahdin esim. joku sopiva kkk:n ahdin. Tosin viranomaiset rinnastavat tämän tempun koneen vaihtoon, joten on muutoskatsastettava ja jotta menisi läpi on jarrut tms. vaihdettava voimansiirrosta puhumattakaan...
Eli ei muutakuin turpo konetta ostamaan ja siihen lastu !!!
BR
TDI
Posted: 3.2.2004 19:05
by Kupari
Tai ostaa kerralla kunnon pirssin... (kallista sekin)
Posted: 3.2.2004 19:11
by MarkusK
turpo kiisseli wrote:Helpoin (tosin ei halvin) keino saada paaaallljon lisää tehoa on kansiremppa, mäntien vaihto ja kunnon ahdin esim. joku sopiva kkk:n ahdin. Tosin viranomaiset rinnastavat tämän tempun koneen vaihtoon, joten on muutoskatsastettava ja jotta menisi läpi on jarrut tms. vaihdettava voimansiirrosta puhumattakaan...
Ja kun on noin uudesta autosta kyse, niin lisäksi päästötestit VTT:llä tai jossain muussa vastaavassa laitoksessa.
Posted: 3.2.2004 20:25
by iHuichée!
kupari kerro sit kun olet (jos olet) saanut sen härpäkkeen (ei käynyt mistään ilmi että mikä lienee) että mikä se on ja toimiko, jos toimi, niin tilaa mulle kolme! (=60hp?)

Posted: 3.2.2004 21:04
by jyrki
Mun mielipide on et vapari on vapari ja ahdetut erikseen. vaparin virittely suurten tehon lisäysten kanssa on yhtä tyhjän kanssa. saa vain toivoa ettei virityksen jälkeen tehot ole pudonneet.

Posted: 3.2.2004 21:39
by turpo kiisseli
totta...
vertaus mopoista... "viritys onnistui ! äänitaso kasvoi 150% ja tehot laski vaan 30%"
...että näin !