2.8 v6 4motion passatin voimansiirto ongelma

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
kelkka700

2.8 v6 4motion passatin voimansiirto ongelma

Post by kelkka700 »

Nyt minun oikeasti häätyy tyhmänä täältä kysyä tuosta kyseisestä autosta jos jollain on tietoa :D
ongelma on semmoinen että kun esim risteyksestä lähtee nopeaa liikkeelle niin keskeltä/takaa kuuluu semmoinen villi jumputus vähänaikaa ja tämä vika alkaa viikko viikolta enemmän häiritsemään.
Saman tekee jos kärry perässä ja mäkeä nousee ylös niin jumputtaa kaikenaikaa jos ei kaasua löysää :?: :?:
vetonivelet olen käyny läpi ja siellä ei vikaa ollut,
yksi asia minkä haluaisin tietää että olisko kenelläkään tietoa onko tässä 00 vuotisessa 2.8v6 4Motionissa kaksoismassavauhtipyörää vai onko se vain käsi/DSG laatikoissa??? minun on tippiaskilla!
toinen kysymys mistä löytys kunnon kuvat kyseisen auton kardaanista että minkälainen se on kun en turhaan kehtaa sitä irti repiä kun ei ole oikein paikkaa missä sen tekisi!
olen joka helkatin nettisivun lukenut missä olisi vähänkään tietoa asiasta mutta ei ole onnistunut.
Yksi vika taas ilmeni kun valoissa odottaa jarru päällä niin auto nytkähtelee välillä ja saman tekee pakilla :?: :?:
Jultsu

Re: 2.8 v6 4motion passatin voimansiirto ongelma

Post by Jultsu »

Ei tuo mitenkään ennenkuulumatonta olisi että kardaanin tukilaakerit olisi sökönä ja sen takia kardaani pitää kolinaa pomppiessaan eestaas. Ei tuon kardaanin *pitäisi* olla kovin vaikea irroittaa, laatikoiden päistä se on muutamilla XZN-pulteilla kiinni ja tukilaakereita oli 2 kappaletta jotka kiinni rungossa kahdella pultilla? Noiden jälkeen pitäisi koko paketti tipahtaa pois.

Varmasti tiedätkin tämän, mutta kirjoitetaan tulevaisuutta varten jos joku sitä ei vielä tiedä, eli Passattihan ei sitten liiku enää senttiäkään omin voimin jos kardaania ei ole kytkettynä kiinni. 8)
kelkka700

Post by kelkka700 »

Kävin pörhöllä hakemassa kuvan tuosta kardaanista niin siinä oli vain 1kpl tukilaakereita????
noita tukilaakereita ei saa erikseen ostettua vaan pitää koko kardaani ostaa ja hinta oli 1500€
Jultsu

Post by Jultsu »

Hmm ok, muistelin väärin. Justiinsa viime viikolla otettiin nelivetorellusta kardaani pois ja siellä oli kahdet.

Noh mutta, muistelen kyllä sellaistakin että noita tukilaakereita saisi "epävirallisesti" jostakin BMW:n kardaanista ostettua erikseen, sopivat ihan ok paikalleen passattiin. Se on sitten eri asia että mitenkä vittumainen homma sen laakerin vaihto on.
kelkka700

Post by kelkka700 »

Jossain audifoorumilla luin että kardaani pitäis muka katkaista jos sen laakerin vaihtaa...
Jultsu

Post by Jultsu »

Jos muuten tuo kardaani (tai sen tukilaakeri siis) osoittautuu syylliseksi, kirjoitteletko tälle foorumille että miten asian ratkaisit? Ihan totta että tuo kardaani pitää jostain kohtaa lyödä poikki että sen laakerin saa ujutettua pois ja uuden tilalle, mutta kyllähän se uutenakin sinne on jotenkin laitettu ja sen jälkeen paketti kasattu. Tuo 1500e on toki suomen hinta, saksasta tuollaisen voisi saada tuhatlappusella, mutta pelkkä laakeri lienee alle 100e menoerä ja jos itse pystyy tuon vaihdon toteuttamaan.. :buttrock
kelkka700

Post by kelkka700 »

Noniin vanhahan tämä asia on kun oli tämä ongelma mutta nyt vasta saanut asian päätökseen :D
Eli se jurnutus tuli siitä kardaanin kannatinlaakerista, kumi oli revennyt ympäriltä täysin!
uutta kardaania sai tovin etsiä ennenkuin löysin suomesta hajottamolta samanlaisen ja onneksi kohtuuhintaan
300e. vaihto oli näppärä homma ja äänet loppui mutta olen samalla kyllä vaihtanut eteen ja taakse uudet nivelet.
Hyvin pasuuna kesti nordkapin reissun ja mittariin tuli 572tkm :buttrock
Post Reply