Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)
Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)
Onko porukalla kokemusta webaston jälkiasennuksesta? Lähinnä missä laitettu ja paljonko kustantanut?
Juuri kävin kysymässä nin... Webasto n.1000e ja asennettuna n.1200e
eli 4 tunnin juttu. Webastoon maksaa kaukosäädin kellon rinnalle 400e
Sitten taas eberi maksaa 940e + 200 asennus eberiin ei saa yhtä aikaa kelloa sisälle ja kaukosäädintä, mutta siinä kaukosäätimessä on myös kello eli sitä ei sinne autoon tarvi laittaa. Kaukosäädin tais olla saman hintainen eli n.400e
Eberiin on myös halvemmat osat eli se yleisimmin menevä osa hehkutulppa maksaa webastoon 200e kun taas eberiin 45e
Eli minä taidan kallistua eberiin..
Molemmat oli 4,8kw tehoisia muistaakseni ja diiseli autoon.
eli 4 tunnin juttu. Webastoon maksaa kaukosäädin kellon rinnalle 400e
Sitten taas eberi maksaa 940e + 200 asennus eberiin ei saa yhtä aikaa kelloa sisälle ja kaukosäädintä, mutta siinä kaukosäätimessä on myös kello eli sitä ei sinne autoon tarvi laittaa. Kaukosäädin tais olla saman hintainen eli n.400e
Eberiin on myös halvemmat osat eli se yleisimmin menevä osa hehkutulppa maksaa webastoon 200e kun taas eberiin 45e
Eli minä taidan kallistua eberiin..
Molemmat oli 4,8kw tehoisia muistaakseni ja diiseli autoon.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
No niin, löysin sitten suht. edullisesti eberin kaukosäätimellä. Mitäs siihen tarvii muuta ottaa huomioon kun asentelee. Itse en meinaa asentaa vaan vien liikkeeseen asennettavaksi.
Tuleeko tuohon vielä erikseen jokin asennussarja tms.?
Hintaa asennukselle tulee n. 400e, aika kalliilta tuntuu....
Asentaja oli sitä mieltä, että kun on "ei suomiauto", niin lämmityslaitteet yms. on erilaiset eli joutuu tekemään jotain muutoksia.
Tuleeko tuohon vielä erikseen jokin asennussarja tms.?
Hintaa asennukselle tulee n. 400e, aika kalliilta tuntuu....
Asentaja oli sitä mieltä, että kun on "ei suomiauto", niin lämmityslaitteet yms. on erilaiset eli joutuu tekemään jotain muutoksia.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
^Aika kalliita tunteja.. Onkos sulla automaatti ilmastointi, niihin joutuu vähän muutoksia tekeen mutta ne joutuu tekeen vaik olis suomi auto. Siin on yleis asennus sarja mukana, ja polttoaine putket pitää vetää suoraan tankkiin nin toimii ei kannata ryöstää mistään "helposta" paikasta..
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Do diin. Ei merkkikorjaamo veloittais ~400e asennuksesta ja merkkikorjaamo ottais ~500e. Ens vkolla pitäis viedä se merkkikorjaamoon asennettavaksi niin on sitten ainakin kunnolla laitettu. Hieman tuo hinta kirpasee, mut ei auta......
Ai niin, edelliseen vastaten, autossa on autom.ilmastointi.
Ai niin, edelliseen vastaten, autossa on autom.ilmastointi.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Paljonkon James maksaa eberistä asennettuna? Joensuusta "halvin" tarjous on 1580€...
4 paikasta kyseltynä(Laakkonen mukana) hinnat about 100€ sisään. Siis sekä Eberin että Webaston.



Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Markka-aikana sai vielä 1150€ Eberin (kaukosäätö siirtyi vanhasta autosta uuteen) paikalliselta Ebereihin erikoistuneelta pajalta ja Laakkoselta 1600€ kaukosäätimellä - asennettuina molemmat.
No nyt kun viimeksi kysyin niin hinta oli 1800€ asennettuna kaukosäätimellä, tuolla pikkupajalla - tuli sitten tilattua tehdasasenteinen kun oli halvempi Laakkoselta - hintaa tuli kaukosäätimillä 1500€ - mutta kyseessä olikin Touran, ei Variantti
No nyt kun viimeksi kysyin niin hinta oli 1800€ asennettuna kaukosäätimellä, tuolla pikkupajalla - tuli sitten tilattua tehdasasenteinen kun oli halvempi Laakkoselta - hintaa tuli kaukosäätimillä 1500€ - mutta kyseessä olikin Touran, ei Variantti

VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Montako asennuskaljaa ja kirosanaa tuota itse laittaessa keskimäärin viikonlopun ainana tulisi? Mikäs on edullisin hinta ollut saksasta tilatessa (mainitse laite + varusteet)?
Eräs kimppatilausyritys:
http://ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5475
Eräs kimppatilausyritys:
http://ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5475
Last edited by jmr on 29.10.2005 8:16, edited 1 time in total.
- colour concept
- Posts: 337
- Joined: 15.9.2004 20:55
- Location: Äänekoski / Siilinjärvi
- Contact:
Mulle Passattiin tarjouksiin lasketut tunnit oli jotai 8-10h luokkaa....Kai sen 3 tuntiin laittaa??


Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Mulle Hämeen Autosähkö Hämeenlinnassa asensi tasan vuosi sitten 5kW:n eberin ja viikkokellon hintaan 1550 eur, muistaakseni. Tunteja oli varattu 8, en sitten tiedä asensivatko noin kauan, kun olin itse töissä. Mutta uskon, että aikaa tuohon kuluu, varsinkin polttoaineputken ja itse eberin asentamiseen moottorin ja vasemman lokasuojan väliin. On aika ahdas paikka. Polttoaineputki kannattaa asentaa erillisenä tankkiin, jos haluaa ongelmilta välttyä erilaisten haarotusten kanssa.
- colour concept
- Posts: 337
- Joined: 15.9.2004 20:55
- Location: Äänekoski / Siilinjärvi
- Contact:
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Eipä tullut eilen valmista asennuksesta. Oli ollut asentajilla jokin koulutus, niin eivät ehtineet saada autoa valmiiksi. Samalla asennetaan myös vakionopeussäädin.
Suhteellisen hyvää palvelua oli kyllä paikalliselta Autokuviolta, työnjohtaja kysyi heti, tarvinko autoa, ja minähän tarvin. Sain sitten vuorokaudeksi ajoon uuden 5-koppasen Golfin 1.6 fsi-koneella.
Illalla ollaan sitten viisaampia kustannuksista tuon asennuksen suhteen.
Tuosta sijaisautosta vielä, vaikka meneekin vähän offtopiciksi, uskomattoman mopo on kyllä tuo Golffi tuolla koneella. Toisaalta, aika jännä homma kun auto vetää suht hyvin 6-vaihteella 60km/h vauhdista....
Keskikulutus näytti olevan ko. autolla 8l/100km, ja veikkaisin, että on kaupunkipyöritystä suurin osa ajosta.
Summasummarum: itse en kyllä tuollasta Golffia laittais!
Suhteellisen hyvää palvelua oli kyllä paikalliselta Autokuviolta, työnjohtaja kysyi heti, tarvinko autoa, ja minähän tarvin. Sain sitten vuorokaudeksi ajoon uuden 5-koppasen Golfin 1.6 fsi-koneella.
Illalla ollaan sitten viisaampia kustannuksista tuon asennuksen suhteen.
Tuosta sijaisautosta vielä, vaikka meneekin vähän offtopiciksi, uskomattoman mopo on kyllä tuo Golffi tuolla koneella. Toisaalta, aika jännä homma kun auto vetää suht hyvin 6-vaihteella 60km/h vauhdista....
Keskikulutus näytti olevan ko. autolla 8l/100km, ja veikkaisin, että on kaupunkipyöritystä suurin osa ajosta.
Summasummarum: itse en kyllä tuollasta Golffia laittais!

Last edited by james potkukelkka on 1.11.2005 21:11, edited 2 times in total.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Tänään sain auton. Aika kauan oli menny asennukseen, koska klo 12:40 kävin katsomassa tilannetta, niin oli vielä työ kesken.
Hinta-arvioksi annettiin Eberin asennukselle 500e, ja lopullinen lasku asennuksesta oli 520e. Työnjohtaja sanoi, kun asiasta mainitsin, että ei ollut mitään puhetta hinta-arviota annettaessa, että Eberiin tulee myös kaukosäädin, joten summa olisi voinut olla vieläkin isompi, koska työtä oli enemmän.
Samaan syssyyn laitettiin myös vakionopeussäädin, jolle tuli hintaa asennettuna 240e. Suurin osa tuosta hinnasta koostuu asennuksesta, itse viiksi ja johdothan ei paljoa maksaneet.
Näin se vaan poropeukalon lompakko tyhjenee, kun itse ei osaa näitä hommia tehdä.
Onneksi homma toimi niin kuin pitikin, ja olipa vielä asentaja autoa putsaillut sisältäkin, kun oli vanhatkin rasvajäljet verhoilusta kadonneet!
Eli halpaahan tämä touhu ei ole, mutta minkäs teet.....
Hinta-arvioksi annettiin Eberin asennukselle 500e, ja lopullinen lasku asennuksesta oli 520e. Työnjohtaja sanoi, kun asiasta mainitsin, että ei ollut mitään puhetta hinta-arviota annettaessa, että Eberiin tulee myös kaukosäädin, joten summa olisi voinut olla vieläkin isompi, koska työtä oli enemmän.
Samaan syssyyn laitettiin myös vakionopeussäädin, jolle tuli hintaa asennettuna 240e. Suurin osa tuosta hinnasta koostuu asennuksesta, itse viiksi ja johdothan ei paljoa maksaneet.
Näin se vaan poropeukalon lompakko tyhjenee, kun itse ei osaa näitä hommia tehdä.

Onneksi homma toimi niin kuin pitikin, ja olipa vielä asentaja autoa putsaillut sisältäkin, kun oli vanhatkin rasvajäljet verhoilusta kadonneet!

Eli halpaahan tämä touhu ei ole, mutta minkäs teet.....
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Onko eberin omistajilla ollenkaan "lohko"lämppäriä vai vaan pelkästään eberi?
Olen ajatellut laittaa akkuvahdin eberin "kaveriksi" kun tai jos ei tule aina ajettuu niin kauan, että akku kerkeää tarpeeksi latautua. Tuolla akkuvahdilla akku pysyis aina täydessä latauksessa (tietysti auton pitäis "roikassa" olla).
Jos joku on tuollaisen laittanut niin vois kertoo kokemuksia/hintoja?
Olen ajatellut laittaa akkuvahdin eberin "kaveriksi" kun tai jos ei tule aina ajettuu niin kauan, että akku kerkeää tarpeeksi latautua. Tuolla akkuvahdilla akku pysyis aina täydessä latauksessa (tietysti auton pitäis "roikassa" olla).
Jos joku on tuollaisen laittanut niin vois kertoo kokemuksia/hintoja?
Akkulaturit on itsellä molemmissa autoissa. Taisin maksaa molemmista luokkaa 200€/auto asennettuna - laturi Defan valmistama ja 10m kaapelilla, joka toki nostaa hintaa jonkun verran eli halvemmalla luulisi pääsevän jos käy lyhyt kaapeli - 10m kaapeli taisi olla jotain 60€.
Noita on eri merkkisiä, itse päädyin Defaan kun oli kaverillakin kokemusta siitä. Sen asennus oli melko simppeli, kun asentajalta meni siihen n. 10min ja se sisälsi kaapelien pujotuksen puskurin sisään - taitanen itse tehdä seuraavaan autoon
Pätkivillä sähköillä en tiedä miten kestää, mutta itse olen talvisin pitänyt molempia autoja jatkuvasti töpselin päässä, eikä ole akut hyytyneet tai mitään muita ongelmia ollut akkujen suhteen.
Noita on eri merkkisiä, itse päädyin Defaan kun oli kaverillakin kokemusta siitä. Sen asennus oli melko simppeli, kun asentajalta meni siihen n. 10min ja se sisälsi kaapelien pujotuksen puskurin sisään - taitanen itse tehdä seuraavaan autoon

Pätkivillä sähköillä en tiedä miten kestää, mutta itse olen talvisin pitänyt molempia autoja jatkuvasti töpselin päässä, eikä ole akut hyytyneet tai mitään muita ongelmia ollut akkujen suhteen.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Pakussa on tuplasti jäähdytysnestettä henkilöautoon verrattuna ja lämmitys pitää olla pakkasilla ainakin 30min 5kW Webastolla, että on lämmin ja tuulilasissa edes pieniä merkkejä 'sulamisesta'. Yleensä työajoa on 20min suuntaansa, ellei ole keikkaa pidemmälle. -> tarvii laturia tai ajella huvikseen ylimääräistä. Tosin ei tuo akku päässyt loppumaan vaikka laturin vasta viime kesänä asennutin. Päätin vain asennuttaa sen kun auton vikamuistissa oli jatkuvasti virheitä akun jännitteestä.
Touranissa ei niin ole väliä ajalla, kun sen lämmitin toimii vain sisätiloja lämmittävänä (tehdasasenteisessa on moinen ihana ominaisuus) - vasta kun sisätilat ovat lämmenneet alkaa lämmittää moottoria. Se alkaa kovillakin pakkasilla pukata kuumaa sisään jo muutaman minuutin kuluttua ja 15min lämmityksellä auto on kuin sauna
Laturilla ei välttämättä ole tarvista tässä autossa, mutta tuli hommattua kuitenkin.
Touranissa ei niin ole väliä ajalla, kun sen lämmitin toimii vain sisätiloja lämmittävänä (tehdasasenteisessa on moinen ihana ominaisuus) - vasta kun sisätilat ovat lämmenneet alkaa lämmittää moottoria. Se alkaa kovillakin pakkasilla pukata kuumaa sisään jo muutaman minuutin kuluttua ja 15min lämmityksellä auto on kuin sauna

Laturilla ei välttämättä ole tarvista tässä autossa, mutta tuli hommattua kuitenkin.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Oonkohan ainoa jolla on asennettu Webasto bensamalliin... Kaikilla kun täällä tuntuu olevan joku TDi jotka tästä keskustelevat... Kuinkahan harvinaista on tuo bensavehkeen kanssa? Mulla on aiempi omistaja sellaisen laittanut. Hyvin on kyllä toiminut. Kiinnostais kyllä saada lisälaitteena se kauko-ohjainyksikkö jolla voisi laittaa auton lämpenemään tekstiviestillä... Sinne vaan töistä sim-kortti ja vuosi ilman kk-maksuja jne 

mulla on golffissa webasto ja pois en vaihtais...
akku kestää kun todella käyttää autoa sen mitä webasto on pyörinyt...

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuntuu kyllä olevan ne bensawebastot aika vähissä, jos vertaa diesel-malleihin. Itellä olis kans tarkotus jossain vaiheessa eberi hommata. 4kW eberi kellolla ja asennussarjalla olis noin tonnin paukku, merkkiliikkeestä ostettuna. Täytys itse vaan asentaa, mutta se tosin ei ole ongelma. Täytys vähän kysellä vielä, jos sais halvemmalla jostain. Köyhän täytyy kysellä 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
mulla kans bensawebasto edellisen omistajan toimesta, ja se ohjainyksikkökin ois valmiina. Millanen homma sitten sen käyttöön otto olisi?-ville- wrote:Oonkohan ainoa jolla on asennettu Webasto bensamalliin... Kaikilla kun täällä tuntuu olevan joku TDi jotka tästä keskustelevat... Kuinkahan harvinaista on tuo bensavehkeen kanssa? Mulla on aiempi omistaja sellaisen laittanut. Hyvin on kyllä toiminut. Kiinnostais kyllä saada lisälaitteena se kauko-ohjainyksikkö jolla voisi laittaa auton lämpenemään tekstiviestillä... Sinne vaan töistä sim-kortti ja vuosi ilman kk-maksuja jne

3C -07 1.9 Tdi Variant LuxLine
3BG -01 1.6 Firstline
3BG -01 1.6 Firstline
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Nyt pitäis viikonloppuna asennella Webasto tohon omaan kulkineeseen. 5KW thermo top T (vanhempaa mallia, joka ei tarvitse omaa polttoainelinjaa tankilta) kellolla tuli hommattua Saksasta. Saas nähdä miten nopsaan asennus onnistuu, kaveri arveli että kuuteen tuntiin menee...
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Minkäslainen toi lämmitin on asentaa noihin missä on climatronic? Kuinka hankala siihen on tehdä johtojen asennus?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juurikin sillee...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Juu, näinhän se menee että yksi piuha lisää sinne Climan taakse. Nyt toimii webasto, ja hyvin lämpeää sekä motti että hytti. Millaisia kokemuksia climatronicin säädöistä, miten kannattaa asettaa "parhaimman" lopputuloksen saamiseksi? Puhallusnopeus varmaan 1 tai 2, ja puhallus lasille, lämpötila maksimiin?
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Ite ainaki huomannu ja pitänykki kysyä tästä, ku mulla lämpö 21 ja automaatilla, niin 4 asteen pakkanen aamulla eberi päällä 25min ja just ja just tuulilasi sula ja sisälläkään ei hirmulämmin. Niin olisko tuohon joku parempi säätö olemassa? Toisaalta taas ei jaksais mitään säätörumbaa ton lämpötilan kans tai muutenkaan... Mutta OT:na tuo clima on ihan suolesta näin talvisin... Kompura ku päättää sammua ku lämpötila laskee alle 4, niin kylläpä paukahtaa syyskelillä hienosti ikkunat huurteeseen. Sit ku on automaatilla, niin tulee sellaine lehmän hönkäys tuulilasiin ja se ei pysy auki, ainakaan tänään, ja sit ku painat sen tuulilasinappulan päälle, niin käy semmonen taifuuni ettei kuule omia ajatuksiaan ja sitä ei voi säätää jos ei laita puhallusta esim jaloillekkin, joita taas ei palele... Tulipahan avauduttua.... 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuon voin allekirjoittaa... Täysin samat ajatukset, nyt kun on tuota tullut käytettyä vähän aikaa talvikeleillä.Kupari wrote:Mutta OT:na tuo clima on ihan suolesta näin talvisin... Kompura ku päättää sammua ku lämpötila laskee alle 4, niin kylläpä paukahtaa syyskelillä hienosti ikkunat huurteeseen. Sit ku on automaatilla, niin tulee sellaine lehmän hönkäys tuulilasiin ja se ei pysy auki, ainakaan tänään, ja sit ku painat sen tuulilasinappulan päälle, niin käy semmonen taifuuni ettei kuule omia ajatuksiaan ja sitä ei voi säätää jos ei laita puhallusta esim jaloillekkin, joita taas ei palele... Tulipahan avauduttua....
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pystyyhän siinä climatronicissa säätään ihan puhallusnopeuden ja suunnat erikseen, jollei saksalaisen säätämät automaattisäädöt miellytä. Eikä ole ongelmia sen jälkeen. Ilmastointi on päällä jos lämpötila sen vain sallii, kun ei näytössä vaan pala econ. Noin se ainakin mulla toimii. Välillä sitä joutuu urheilun jälkeen itse sääteleen käsin, jotta puhallusta riiittää.
Mulla ei ainakaan ole vaikutusta esisäädöilllä eberin kanssa. Aina menee automaatille ja clima aloittaa puhkumisen hitaasti nostaen nopeuttaan vasta sitten, kun neste on riittävän lämmintä. Yleensä parin minuutin päästä eberin käynnistyksestä. Viiden minuutin jälkeen puhalletaan maksimissaan ehkä noin 2/3 teholla ja kaikki tuulilasille. Näin toimii oma kaks vuotta sitten asennettu D5WSC ja hienosti suli lasit ulkona ollessaan.
Kalehan voi vielä kertoa miten sillä humistaa turbo nopeudella clima kun eberi on päällä.
Mulla ei ainakaan ole vaikutusta esisäädöilllä eberin kanssa. Aina menee automaatille ja clima aloittaa puhkumisen hitaasti nostaen nopeuttaan vasta sitten, kun neste on riittävän lämmintä. Yleensä parin minuutin päästä eberin käynnistyksestä. Viiden minuutin jälkeen puhalletaan maksimissaan ehkä noin 2/3 teholla ja kaikki tuulilasille. Näin toimii oma kaks vuotta sitten asennettu D5WSC ja hienosti suli lasit ulkona ollessaan.
Kalehan voi vielä kertoa miten sillä humistaa turbo nopeudella clima kun eberi on päällä.