
Tdi:n kylmäkäynnistys...
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
Tdi:n kylmäkäynnistys...
Nyt kun aamut on kesästä viilenneet tuonne 0..7C nurkille, niin oma 90hp Tdi rupeaa oikuttelemaan käynnistäessä. Ei se sahaaminen kestä kuin pari sekunttia, mutta kone lähtee kummasti puistellen käymään. Hehkutulpat ja polttoainesuodatin on jo vaihdettu - ei vaikutusta. Mitä muuta voisi tarkistaa, kun ei luulisi vielä roikkaa tarvivan 

Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
Tänään läppäri kiinni Volkkariin, kun kaveri töistä ehtii. Laitan sitten tietoa. Niin, ja on polttoainesuodattimen päällä sellainen T-haara. Eikö se olekkin siinä paluupuolella. Onko se jollakin oirehtinut? Suodattimen vaihdon yhteydessä molemmat tiivisteet kyllä vaihdettiin.
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
Käytin VAG-Comia kiinni autossa ja ajoitus oli kutakuinkin kohdallaan. Polttoaineen lämpötila 120 -> ajoitus 41..45. Käyrien mukaan hieman myöhässä tai kohdallaan. En sitten tiedä, saisiko pikkurukkauksella käynnistystä silti paremmaksi. Onko kokemuksia tai kenties vertailuarvoja?!
Onko muut joutunut vaihtamaan sitä polttoainesuodattimen T-haaraa? 


Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
entinen golffi käynnistyi huonosti kylmästä ja tuli vaihdettua tuo t-haara mutta ei ollut vaikutusta.laitoin sit siihen pa-sodattimen ja pumpun väliin takaiskuventtiilin ja sen jälkeen starttas hyvin.nykyinen auto lähtee käyntiin kuin palmun alta kylmänä ja kuumana,ajoitus näytti bochin testerillä 4.0
yksi vaihtoehto vois olla lämpöanturissa..
yksi vaihtoehto vois olla lämpöanturissa..
Lämpöanturikin(veden) on vaihdettu vasta tähän "vw-bastardin" golffiin.
Tässäpä käyriä..
pumpun ennakko:

Tuo pa-lämpötila "120" on jotakuin 40astetta, ennakon astearvoa arvoa en tiedä, mutta keskikäyrä on optimi, yläpuolella ennakkoa ja alhaalla myöhällä. Tuo heittää niin vähän että en usko vaikuttavan.
Koitettiin myös hieman loggailla kiihdytyksiä..
http://www.edu.stadia.fi/~0302213/muuta/kiihdytys.jpg
Nopeus on oranssi, kiekat punainen, ahtopyyntö vihreä ja todellinen ahto keltainen ym. X-akselin yksi ruutu on 5 sekuntia ajassa..
Eli 0-100km/h jotakuin 13sek. mitälie ilmoitettu farkku-golfin 1.9tdi:lle(ALH 90hv).
Tässäpä käyriä..
pumpun ennakko:

Tuo pa-lämpötila "120" on jotakuin 40astetta, ennakon astearvoa arvoa en tiedä, mutta keskikäyrä on optimi, yläpuolella ennakkoa ja alhaalla myöhällä. Tuo heittää niin vähän että en usko vaikuttavan.
Koitettiin myös hieman loggailla kiihdytyksiä..

http://www.edu.stadia.fi/~0302213/muuta/kiihdytys.jpg
Nopeus on oranssi, kiekat punainen, ahtopyyntö vihreä ja todellinen ahto keltainen ym. X-akselin yksi ruutu on 5 sekuntia ajassa..
Eli 0-100km/h jotakuin 13sek. mitälie ilmoitettu farkku-golfin 1.9tdi:lle(ALH 90hv).
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa
- VW-Bastard
- Posts: 131
- Joined: 13.7.2005 12:20
- Location: Pohjois-Pohjanmaa


Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
Re: Tdi:n kylmäkäynnistys...
Lainaan vanhaa ketjua saman ongelman takia: Missä hitossa on ALH-koneen lämpötila-anturi, hän joka hehkua ohjaa ?
Ja onko sen toiminnan arvaaminen parkkipaikkakonstein mahdollista, eli minkälaisia vastusarvoja sen pitäisi näyttää?
Ja kunhan ja jos saan auton töpselin päähän, kyselen etukäteen, että onko tuo ajoituksen säätö ihan mekaanista vaiko ohjelmallista? Kuitin mukaan joku hartikainen & sörsselssön on remmin vaihtanut autoon. Olisi viikonloppu taas aikaa äimiköidä tossa pihalla.
-01 mallin Golf Variant kyseessä.

Ja kunhan ja jos saan auton töpselin päähän, kyselen etukäteen, että onko tuo ajoituksen säätö ihan mekaanista vaiko ohjelmallista? Kuitin mukaan joku hartikainen & sörsselssön on remmin vaihtanut autoon. Olisi viikonloppu taas aikaa äimiköidä tossa pihalla.
-01 mallin Golf Variant kyseessä.