Kyseinen auto sytyttelee hetkellisesti EPC ja pakokaasupäästöjen merkkivaloja. Lisäksi auto on menettänyt tehot muutaman kerran kesken ajon, toisinaan moottoritiellä ja toisinaan kiihdyttäessä. Tällöin kierrokset jää hiukka yli 1000 hieman humpaten eikä reakoi kaasuun ollenkaan. Ongelma poistuu, kun käyttää avaimia hetkeksi pois virtalukosta.
Autoa käytetty merkkihuollossa, mutta ei löytynyt mitään selvää vikakoodia. Kaasuläppä putsattu/sopeutettu + uusimmat päivitykset ajettu. Lisäksi vaihtoivat jonkin lämpötila-anturin. Ongelma ei näillä korjaantunut ja olivat myymässä heti uutta kaasuläppäyksikköä. Löytyiskö täältä kokemusta vastaavasta ja jos tuohon vaihtaa kaasuläppäyksikön niin onko kokemuksia muista kuin merkkiliikkeen yksiköstä?
Kaverin testerillä saatiin seuraavat vikakoodit:
2 Faults Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent
17912 - Intake Air System
P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent
Saman tyyppisissä ongelmissa on ollut myös tuo EGR vikaantunut, mutta tuolloin ei ole mainittu tehojen häviämisestä. Ja ainakaan mitään suurempaa vuotoa en letkuista löytänyt. Mitä siis olisi järkevä tehdä, jotta ei menis hirmu kalliiksi kyseisen vian korjaaminen?
Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkkivalo
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkki
Paljonko oli kaasuläppätsydeemin hinta marmorilla ? Itsellä ois sama ongelma... toistaseksi en oo antanu satunnaisten häiriövalojen häiritä. Katoaa kun äkkiä poistaa vikakoodin.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkki
Omaan -02 golffiin vaihdettiin tuossa viime vuonna kaasuläppä marmorilla, hintaa remontille tuli muistaakseni hieman yli 800 e, joista töiden osuus oli noin 200 e, kalliimman puoleinen korjaus siis. Tämän jälkeen toiminut moitteettomasti, antoi itsellä juurikin tuota EPC-valoa sekä emissions- että engine workshop -varoituksia ajotietokoneeseen. Huollossa kertoivat, että kaasuläpän sopeutus ei enää onnistunut ja auto ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä, vaihtoon siis joutui koko roska.
Samoja varoitusvaloja antoi myös jarrupolkimen kytkin, tämä kannattaa ainakin tarkistaa ehdottomasti ennen kuin alkaa kaasuläppää vaihtamaan mikäli sen joutuu tekemään, huomattavasti halvempi remppa. Itse kaasuläpän saa aivan varmasti paljon edukkaammin vaikkapa saksasta, mutta takuuasioissa voi sitten olla poikkeavuuksia, tätä en osaa sen enempää spekuloida.
Samoja varoitusvaloja antoi myös jarrupolkimen kytkin, tämä kannattaa ainakin tarkistaa ehdottomasti ennen kuin alkaa kaasuläppää vaihtamaan mikäli sen joutuu tekemään, huomattavasti halvempi remppa. Itse kaasuläpän saa aivan varmasti paljon edukkaammin vaikkapa saksasta, mutta takuuasioissa voi sitten olla poikkeavuuksia, tätä en osaa sen enempää spekuloida.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkki
Merkkihuollossa kaasuläpän vaihto osineen ja töineen olis hitusen alta tuon 800€ jyväskylässä. Mut alle 500€ pääsis jos veis nyrkkipajalle.
Täytyypäs tutustua tuohon jarrupolkimen kytkimeen.
Täytyypäs tutustua tuohon jarrupolkimen kytkimeen.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkki
Ihanan kallista. Kai tuolle pitää jo jotain alkaa tekemään, rasittavaa ku ei koskaan tiiä koska valot syttyy ja käynti menee huonoksi. Sitten jossain liikenenvaloissa kaivaa koodinlukijaa 

Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkki
Fiksuimmilta apua samanlaiseen ongelmaan. BCB koneisessa Borassa jumi kaasuläppä ja auto ei lähtenyt käyntiin ennen kuin koputteli kaasuläppää. Nyt läppä käytetty irti ja putsattu, tehty läpän sopeutus. Tyhjäkäynti on kuitenkin hiukan korkealla, n. 1200rpm ja sytyttää lähes heti ajoon lähtiessä EPC:n ja pakokaasujärjestelmän merkkivalon.
Koodit:17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-00 - Implausible Correlation
17912 - Intake Air System
P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent
Vaikka koodit nollaa, niin tulevat testilenkillä takaisin.
Minkä olisi seuraava liike?
[edit] Boah oli laittanut ohjeen FFP:n puolelle vanhojen arvojen poistosta kaasuläpästä. Tein sen ohjeen mukaan ja nyt pelittää!
Vanhojen asetusten poistaminen:
01 Engine -> 10 Adaptation -> Channel 00 -> Save -> Varoituksen kuittaaminen -> Valmis
Kaasuläpän sopeutus:
01 Engine -> 04 Basic Settings -> Channel 60 -> Go -> ADP. OK -> Odotus 30s -> Valmis
EGR:n sopeutus:
01 Engine -> 08 Meas. Blocks -> Channel 74 -> Go -> ADP. OK -> Odotus 30s -> Valmis
[/edit]
Koodit:17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
P1553 - 35-00 - Implausible Correlation
17912 - Intake Air System
P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent
Vaikka koodit nollaa, niin tulevat testilenkillä takaisin.
Minkä olisi seuraava liike?
[edit] Boah oli laittanut ohjeen FFP:n puolelle vanhojen arvojen poistosta kaasuläpästä. Tein sen ohjeen mukaan ja nyt pelittää!
Vanhojen asetusten poistaminen:
01 Engine -> 10 Adaptation -> Channel 00 -> Save -> Varoituksen kuittaaminen -> Valmis
Kaasuläpän sopeutus:
01 Engine -> 04 Basic Settings -> Channel 60 -> Go -> ADP. OK -> Odotus 30s -> Valmis
EGR:n sopeutus:
01 Engine -> 08 Meas. Blocks -> Channel 74 -> Go -> ADP. OK -> Odotus 30s -> Valmis
[/edit]
A4 B8 3.0TDIQA CCWA -09
ex.G4 ALH -01
ex.G4 ALH -01
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkkivalo
Onko vika selvinnyt itsellä sama vika.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkkivalo
Itsellä täysin sama vika kuin aloituksen tehneellä. Yrittänyt netistä etsiä ja tuntuu olevan aika monella ollut samat oireet ym. Missään ei vaan lue miten vika on korjattu .... Voisiko joku vian korjannut tai joku joka tietää miten korjataan kertoa.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkkivalo
poisto
Last edited by 987 on 9.1.2021 6:49, edited 1 time in total.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkkivalo
poisto
Last edited by 987 on 9.1.2021 6:50, edited 1 time in total.
Re: Golf IV -03 1.6 16V BCB, EPC + pakokaasupäästöjen merkkivalo
Saiko edellinen vian pois tai miten se auto oireilee?
Tämähän on kohtalaisen varma ja yksinkertainen moottori, verrattuna moniin muihin vw konsernin koneisiin ja merkkeihin.
Joissakin harvoissa on vikaantunut kaasuläppä "vikatila/valot", kaasuläpän sopeutuksen läpimeno ei kerro kuntoa, Jos katsovat mitä tarinoita testerit kertoo = vcds tai merkkihuollon testeri ja luulaan vikakoodeiksi esim alipaineesta kertovia juttuja niin osia on mahdollista vaihdella turhaan, jopa imusarjaa.
Egr voi vikaantua kuten kaikissa mutta ei yleisesti pienillä km, tuolla pihalla on 298000km IV 1.6 alkuperäisellä egr venttiilillä, alkuperäisellä kaasuläpällä, alkuperäisellä map anturilla. Kaasuläppä on pidetty puhdistettu noihin pari kertaa ja kerran egr:ltä lähtevä putki karstasta.
Alkuperäinen defa 441 letkulämmitin meni pimeäksi 290 000km nurkilla, vastus rikki, yksi puola pari vuotta siiten. Siinä on ylimääräiset viat konepellin alla.
Puhdistuksen jälkeen pitää tyhjentää "opitut" arvot ja sopeutus egr ja kaasuläppä, muuten ei toimi.
Puhdistamatonta kaasuläppää jossa on karstaa ei kannata sopeuttaa.
Tämähän on kohtalaisen varma ja yksinkertainen moottori, verrattuna moniin muihin vw konsernin koneisiin ja merkkeihin.
Joissakin harvoissa on vikaantunut kaasuläppä "vikatila/valot", kaasuläpän sopeutuksen läpimeno ei kerro kuntoa, Jos katsovat mitä tarinoita testerit kertoo = vcds tai merkkihuollon testeri ja luulaan vikakoodeiksi esim alipaineesta kertovia juttuja niin osia on mahdollista vaihdella turhaan, jopa imusarjaa.
Egr voi vikaantua kuten kaikissa mutta ei yleisesti pienillä km, tuolla pihalla on 298000km IV 1.6 alkuperäisellä egr venttiilillä, alkuperäisellä kaasuläpällä, alkuperäisellä map anturilla. Kaasuläppä on pidetty puhdistettu noihin pari kertaa ja kerran egr:ltä lähtevä putki karstasta.
Alkuperäinen defa 441 letkulämmitin meni pimeäksi 290 000km nurkilla, vastus rikki, yksi puola pari vuotta siiten. Siinä on ylimääräiset viat konepellin alla.
Puhdistuksen jälkeen pitää tyhjentää "opitut" arvot ja sopeutus egr ja kaasuläppä, muuten ei toimi.
Puhdistamatonta kaasuläppää jossa on karstaa ei kannata sopeuttaa.