Hankin jokin aika sitten kyseisen auton, eli 2001 mallinen 330000km ajettu 100hv pumppusuutin Golffi. Sellainen ongelma, kun auto seisoo muutaman päivän, lähtee startatessa käymään, käy aivan hetken ja sammuu. Sen jälkeen vaatii pitkän (20s.) startin että lähtee uudestaan. Ilmeisesti ilmavuoto jossakin. Itse olen jo kaikki tutkinut mitä olen keksinyt ja nyt epäilyksenä on suuttimien tiivisteet/o-renkaat. Dieselikorjaamossa kerrottiin, että suuttimet tärisevät ja kuluttavat ajan myötä asennuspaikkojaan kannessa, ja o-renkaiden vaihtaminen olisi lähinnä väliaikainen korjaus. Pitääkö paikkansa vai hoituuko vain tiivisteiden uusimisella? Kyseessä itselle ensimmäinen Volkkari/dieseli/farmari, joten näistä laitteista ei vielä kauheasti tietoa löydy
Autossa hiukan muutakin korjattavaa vielä, antaa vikakoodin polttoaineen lämpötila-anturista ja kaasuläpän jostain anturista. Tiedä sitten johtuuko noista, että tehoja puuttuu alle 2800rpm, missä tuntuu kunnos nykäisy varsinkin isommilla vaihteilla. Myös kytkimestä tai kaksoismassavauhtipyörästä tulee aika naksuna tyhjäkäynnillä.
Kuitenkin hyvä aihio lähteä tekemään