Vähän neuvoja kaipaisin:
Mulla on nyt muutaman vuoden ollut 2003 vuoden farkku passat 2.0 bensa koneella, ajettu 244tkm. Hyvin toimii ajossa ja menee aina katsastuksesta läpi.
Suurin ongelma on öljyn syönti. Se on koko ajan pahentunu ja nyt mennään jossain n. 1 litra/500 km, eli aivan järetön. Longlife öljyt oli vaihettu pois käytöstä jo ennenku auton ostin ja nyt oon laittanu magnatechia. Sillä ei tunnu olevan väliä mitä öljyä käyttää kaikki häviää. Ei näy merkkiä mistään isosta ulkoisesta vuodosta, mut pieni läntti on parkkipaikalla. Ajoittain tulee auton sisään kauhea öljyn käry, mutta sitä ei ole nyt vähään aikaan ollu. Luulis et sen jo huomais jos noin paljon ulos vuotais.
Joku aika sitte oli nykimisongelma ja vein auton huoltoon. Kuulemma huohotinputkessa syy. Vaihdettiin itse kaikki kolme osaa ja toimi pienen hetken, ehkä pari viikkoa. Sitte alko taas nykiä ja vein korjaamolle. Vaihtoivat yhden tulpan ku oli vissiin ihan öljynen. Sen jälkeen on toiminu hyvin.
Myös jäähdytinnestettä menee. Vein pari vuotta sitten auton tästä syystä korjaamolle. Vaihtoivat syylärin ja luulin et asia on sillä selvä. Eipä ollut, viime talvena taas alko tiputteleen. Itse vaihdoimme o-renkaan putkeen joka menee syylärin yläosaan kiinni kun siitä vähän tihkusi. Kuitenki ongelma jatku ja vein taas korjaamolle. Vaihtoivat takuuna syylärin uudelleen ku oli taas rikki. Vielä tämänkään jälkeen ei toimi. Kesällä ei ole neste kulunu juuri lainkaan, mutta kun kelit on nyt kylmenny ni saa jo välillä lisäillä. Viime talvena meni kovimmilla pakkasilla jopa puol litraa päivässä. Se siis tiputti työpäivän aikana valtavan lammikon auton alle ja yöllä samoin. Ajattelin kokeilla vaihtaa säiliön korkin jos siinä on jotain vikaa, olisko tästä hyötyä?
Mitään merkkiä ei ole siitä, että jäähdytinnestettä pääsis ainakaan öljyjen sekaan. Öljyjä tarkistaessa tikussa ei näy mitään epämääräistä.
Missä vois olla vika? Liittyykö asiat toisiinsa? Veisin auton mielelläni korjattavaksi, mutta tuntuu etteivät saa sitä kuntoon ku samat ongelmat toistuu. Merkkihuoltoon en ole uskaltanut ainakaan vielä viedä ku taitaa tulla liian suuri lasku.